Senior P&O Adviseur

Gemeente Overbetuwe

Dorpsstraat 67, 6661 EH Elst, Nederland

Sluit over 8 dagen
105 20 tot 28 Gelderland

Begindatum:

6 okt 2025

Einddatum:

31 dec 2026

Uren per week:

20 - 28

Publicatiedatum:

12 sept 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Als onze tijdelijke senior P&O adviseur verricht je in nauwe samenwerking met de senior P&O-adviseur in de periode van 1 oktober t/m 15 november 2025 de volgende werkzaamheden voor 20 uur per week:

  • Uitvoering geven aan de actiepunten in de RI&E;

  • Zorgdragen voor digitalisering van het functieboek i.r.m. de gedigitaliseerde W&O-cyclus;

  • Uitwerken regeling functiewaardering;

  • Analyse en implementatie van VOG profielen;

  • Actualiseren van het Sociaal Statuut;

  • Opstellen van het jaarverslag integriteit.

Daarnaast vervang je vanaf 15 november t/m 30 januari onze vaste senior P&O adviseur tijdens haar verlof.

In deze periode ben je 28 uur per week werkzaam en verricht je aanvullend de volgende werkzaamheden:

  • Adviseren van de gemeentesecretaris en het Managementteam op het gebied van beleid, organisatieontwikkeling en personele vraagstukken;

  • Helikopterview: bewaken van de voortgang van diverse P&O-ontwikkelingen, signaleren en oppakken (dringende) vraagstukken, e.d.;

  • Coaching en inhoudelijke sparringspartner van P&O adviseurs bij complexe casuïstiek;

  • Brugfunctie tussen P&O en PSA doormiddel van afstemmingsmomenten met de senior salarisadministrateur.

Eisen

  • Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
  • Aantoonbare afgeronde opleiding op het gebied van P&O op minimaal hbo bachelor niveau;
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als senior P&O adviseur bij een overheidsorganisatie;
  • Uiterlijk beschikbaar per 6 oktober 2025 voor 20 tot 28 uur voor de gehele duur van de opdracht, inclusief verlengingen;
  • Aantoonbaar bereid om minimaal 2 dagen per week aanwezig te zijn op kantoor in Elst (Benoem dit duidelijk in het cv).

Wensen en competenties

Wensen

  • Aantoonbare werkervaring met het (strategisch) adviseren van gemeentesecretaris en Managementteam (20 punten);

  • Aantoonbare werkervaring met taken op het terrein van uitvoering geven aan de actiepunten in het plan van aanpak RI&E (10 punten);

  • Aantoonbare werkervaring met taken op het terrein van functieboek/-waardering (10 punten);

  • Aantoonbare werkervaring met taken op het terrein van sociaal statuut (10 punten);

  • Aantoonbare werkervaring met taken op het terrein van VOG-profielen (10 punten);

  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring bij een gemeente (20 punten);

  • Aantoonbare werkervaring met (inhoudelijke) coaching van en als sparringpartner van P&O adviseurs (20 punten).

Competenties

  • Als senior P&O adviseur ben je een teamplayer;

  • Je weet je collega’s te vinden en gebruik te maken van elkaars kennis;

  • Je legt op natuurlijke wijze verbindingen, zowel binnen jouw eigen team als breder in de organisatie;

  • Je hebt een flexibele en dienstverlenende werkhouding en werkt vanuit een proactieve, daadkrachtige opstelling;

  • Je beschikt over goede mondelinge en schriftelijke communicatieve vaardigheden;

  • Je hebt een klantgerichte houding en beschikt over goede adviesvaardigheden.

Organisatie en team

Gemeente Overbetuwe
Onze gemeente telt ruim 48.000 inwoners, verdeeld over 11 dorpskernen. Het ligt in het hart van de regio Arnhem en Nijmegen. De gemeente biedt rust, ruimte, bedrijvigheid en alle denkbare voorzieningen binnen handbereik. Dit maakt Overbetuwe een aantrekkelijke gemeente om te wonen en te werken.

Gemeente Overbetuwe: zelfbewust en coöperatief
De gemeente Overbetuwe is een zelfbewuste en coöperatieve gemeente. Wij zijn een betrouwbare partner met een duidelijke visie; we weten wat we willen. Daarbij werken we efficiënt, resultaatgericht en komen we onze afspraken na. Vanuit onze krachtige, zelfstandige positie gaan wij samenwerking aan met anderen als deze een meerwaarde biedt voor onze inwoners, organisaties, instellingen en bedrijven. Wij realiseren ons daarbij dat wij deze samenwerking steeds vanuit een verschillende rol kunnen oppakken.

Moderne informele organisatie
We zijn een moderne, informele organisatie, waar de lijnen kort zijn. Onze koers geeft ons richting én biedt ons voldoende ruimte om flexibel in te spelen op actuele ontwikkelingen. Als organisatie zijn we volop bezig om (andere) manieren van samenwerken te ontwikkelen met onze omgeving. Dit komt onder andere tot uitdrukking in de implementatie van de Omgevingswet, ketenintegratie binnen het Sociaal Domein en verdere digitalisering van onze (dienstverlenings)processen.

Jouw toekomstige team & onze organisatie
Het team is onderdeel van het domein Dienstverlening en bestaat uit ruim 25 medewerkers werkzaam op het gebied van communicatie, P&O, juridische zaken en inkoop.  Het cluster P&O bestaat uit één senior P&O adviseur en vijf P&O adviseurs. Er wordt nauw samengewerkt met de collega’s van de personeels- en salarisadministratie.

We zijn een moderne, informele organisatie, waar de lijnen kort zijn. Onze koers geeft ons richting én biedt ons voldoende ruimte om flexibel in te spelen op actuele ontwikkelingen. Als organisatie zijn we volop bezig om (andere) manieren van samenwerken te ontwikkelen met onze omgeving. Kijk voor meer informatie over de gemeente op Gemeente Overbetuwe.

Gespreksinformatie

De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op maandag 29 september 2025, in de ochtend. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op donderdag 25 september 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal Functieschaal 10 t/m 11A maximaal en euro; €105,- per uur. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Fee
De externe partij brengt voor deze opdracht €1,90 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
Is hybride werken mogelijk: In overleg/ onderlinge afstemming maar minimaal 2 dagen op kantoor aanwezig zijn wordt verwacht in de hele periode.
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: in onderling overleg  

Overige informatie

  • De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.

  • De opdrachtgever zal om een Geheimhoudingsverklaring vragen.

  • De Opdrachtgever zal om een Uniform Europees Aanbestedingsdocument (UEA) vragen.

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

Uitvoeringsvoorwaarde
Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de Gemeente Overbetuwe mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct leiding en toezicht van de Gemeente Overbetuwe. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). De gemeente merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is (ongeacht of dit een eenmanszaak of een BV is).

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl of met Nina de Jong via 06 39 84 53 67 / nina.dejong@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur