Assistent/Plaatsvervangend Teamleider Belastingen

Gemeente Barneveld

Raadhuisplein 2, 3771 ER Barneveld, Nederland

Sluit over 11 dagen
110 16 Gelderland

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

1 jan 2026

Uren per week:

16

Publicatiedatum:

12 sept 2025

Omschrijving

Voor het team Belastingen zoeken wij tijdelijk een assistent/plv teamleider die samen met de teamleider zorgt voor een goed functionerend en toekomstgericht team. Je bent de rechterhand van de teamleider, neemt waar en daar waar nodig draag je verantwoordelijkheid voor de dagelijkse aansturing van 15 collega’s.

Je hebt kennis van gemeentelijke belastingen, waaronder WOZ en basisregistraties, en weet deze kennis te combineren met een coachende en resultaatgerichte leiderschapsstijl. Je schakelt soepel tussen inhoud, proces en mens en je helpt het team verder te professionaliseren en ontwikkelen.

Werkzaamheden

  • Overnemen van personele taken en coachend leidinggeven bij afwezigheid van de teamleider;

  • Begeleiden van teamleden bij inhoudelijke en persoonlijke ontwikkeling;

  • Bijdragen aan innovatie en optimalisatie van werkprocessen en klantprocessen;

  • Bewaken van kwaliteit, voortgang en risicobeheersing binnen het team;

  • Sparringpartner zijn voor de teamleider, medewerkers en andere leidinggevenden;

  • Bewaken en aansturen van projecten binnen de teamportfolio;

  • Bijdragen aan ontwikkeling van stuurinformatie en teamontwikkeling;

  • Begeleiden van teamleden bij uiteenlopende vraagstukken;

  • Aansluiten bij vakinhoudelijke en teamoverleggen.

Eisen

  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring met lokale belastingen binnen een gemeentelijke context;
  • Aantoonbare werkervaring met leidinggeven aan een belastingteam;
  • Aantoonbare werkervaring met procesoptimalisatie;
  • Beschikbaar voor minimaal 16 uur per week gedurende gehele opdracht inclusief velengingen.

Wensen en competenties

Wensen

  • Aantoonbare werkervaring met het overnemen van P-taken en het aansturen van medewerkers (25 punten);

  • Aantoonbare kennis en werkervaring van relevante wet- en regelgeving op het gebied van lokale belastingen (25 punten);

  • Aantoonbare werkervaring met het opstellen en gebruiken van stuurinformatie (25 punten);

  • Aantoonbare sterke communicatieve vaardigheden en verbindend leiderschap (aantoonbaar doormiddel van een motivatie voor de opdracht) (25 punten).

Competenties

  • Leiderschap en sturingskracht
    In staat om richting te geven aan het team, beslissingen te nemen en P-taken over te nemen van de teamleider.

  • Vakinhoudelijke deskundigheid
    Diepgaande kennis van lokale belastingen (heffing, inning, WOZ) en relevante wet- en regelgeving.

  • Procesgericht werken
    Gericht op het verbeteren van werkprocessen, het implementeren van efficiëntieverbeteringen en het bewaken van voortgang.

  • Samenwerken en begeleiden
    Kan collega’s inhoudelijk ondersteunen, teamontwikkeling stimuleren en een verbindende rol spelen in overleggen.

  • Analytisch vermogen
    In staat om stuurinformatie te ontwikkelen, knelpunten te signaleren en complexe vraagstukken te doorgronden.

Organisatie en team

Barneveld, een werkgever met een eigentijds, innovatief en dynamisch karakter en aantrekkelijke en ambitieuze projecten. Werken bij Barneveld betekent bijdragen aan een positieve klantbeleving van onze inwoners, ondernemers en partners. Samen met ruim 650 collega’s geef je betekenis aan onze ambitie ‘Blij met Barneveld’.

Gespreksinformatie

De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op maandag 29 september 2025 tussen 13.00 en 16.00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op vrijdag 26 september 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1
Hybride werken: Ja

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 11. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning. € 110,- is het tarief waar we ons op richten.

Fee
De externe partij brengt voor deze opdracht €1.90,- in rekening bij de winnende leverancier. 

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: In overleg
Is hybride werken mogelijk:  ja, maar niet beide dagen, aanwezigheid is ivm de rol zeer gewenst.

Overige informatie

  • De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl of met Nina de Jong via 06 39 84 53 67 / nina.dejong@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur