Projectleider Civiel

Staringstraat 25, 7081 BN Gendringen, Nederland

Sluit over 4 dagen
110 48 (2x24) Gelderland

Begindatum:

1 okt 2025

Einddatum:

1 jan 2027

Uren per week:

24 - 48

Publicatiedatum:

4 sept 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Deze opdracht is expliciet bedoeld voor een partij , die op alle onder benoemde deskundigheden een kandidaat kan aanleveren, ten tijde van de duur van het project.
Daarbij is een gunning aan één partij, zeer aannemelijk.

De afgelopen jaren is de organisatie in hoog tempo veranderd van een beheerorganisatie naar een ontwikkelorganisatie met alle dynamiek die daarbij hoort. Hierbij lopen we tegen de grenzen aan van wat we aankunnen met onze eigen medewerkers. Naast de civiel technische begeleiding van de planontwikkeling van grote en kleine woningbouwplannen en bedrijventerreinen moeten ook de processen, werkafspraken en andere samenwerkingsaspecten op technisch beheervlak in samenhang ontwikkeld worden.

Projectomschrijving
We zijn op zoek naar projectleiders die deze opgaven kunnen vormgeven samen met de beheer- en ontwikkeleenheden.  Wij zien de twee hoofdopdrachten als één opgave die door meerdere personen in synergie opgepakt worden. Een nauwe onderlinge samenwerking en goede afstemming  en samenwerking met medewerkers uit de organisatie is van essentieel belang.

De volgende kennis- en ervaringsvelden moeten zijn geborgd in de aanbieding:

  • Programma van eisen
    De vormgeving en vastlegging van een goed programma van eisen waaraan de diverse plannen moeten voldoen is belangrijk voor een toekomstbestendige openbare ruimte. Een slim en gedragen werkproces moet houvast geven.

  • Projectvoorbereiding
    Bij individuele projecten vormen de projectmanager en de civiel technische projectleider de spil van het project. De verantwoordelijk verschuift gedurende de looptijd van het project. De civiel technisch projectleider kent de algemene eisen en weet deze op projectniveau vorm te geven met oog voor alle belangen.

  • Directievoering
    De civiel technisch projectleider is in staat om zelf directie te voeren over “zijn of haar projecten” of weet het zo te organiseren binnen de organisatie dat anderen deze rol vervullen maar dat hij of zij wel verantwoordelijkheid kan blijven dragen voor het resultaat van het project. 

Eisen

  • Een aantoonbaar geschreven offerte, waarin alle specialismes en deskundigheden ter inzage geverifieerd kunnen worden;
  • Aantoonbaar afgeronde opleiding afgerond op HBO niveau;
  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als projectleider civiele techniek binnen de gemeentelijke overheid;
  • Minimaal 5 jaar aantoonbare ervaring als projectleider civiele techniek binnen woningbouw- of bedrijventerreinontwikkelingen;
  • Samen met de offerte dient er een door de partij geschreven motivatie ingediend te worden, waarin de waarborging van kwaliteit en kwantiteit verzekerd wordt.

Wensen en competenties

Wensen

  • Aantoonbare werkervaring met civiele projectregie (30 punten);

  • Aantoonbare werkervaring waarin beide professionals in teamverband samenwerken binnen een gemeentelijke overheidsorganisatie (30 punten);

  • Aantoonbare werkervaring met beheer van de openbare ruimte (20 punten);

  • Aantoonbare werkervaring op het gebied van project-financiën (Benoem dit duidelijk in het cv) (10 punten);

  • Een maximum uurtarief van € 110,- exclusief btw, inclusief reiskosten woon-werk verkeer, werk-werkverkeer én fee (10 punten).

Competenties

  • Samenwerken;

  • Resultaatgericht;

  • Besluitvaardig (gedragen);

  • Organisatiesensitief.

Organisatie en team

Werken voor de gemeente Oude IJsselstreek betekent werken aan de brede welvaart van onze inwoners. Breed omdat welvaart voor iedereen iets anders kan betekenen: voor de een is dat veel groen, voor de ander is dat een bloeiende economie en voor weer een ander is een inclusieve gemeente belangrijk. We zetten ons dan ook dagelijks op tal van terreinen in zodat onze inwoners veilig, gezond en gelukkig kunnen wonen, leven, werken, leren en recreeren.

Gespreksinformatie

De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op vrijdag 19 september 2025, van 09.30 uur tot 12.00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op woensdag 17 september 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 2
Hybride werken: Ja

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 11. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Fee
De externe partij brengt voor deze opdracht €1.90 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier. 

Benodigd aantal professionals
2 professionals van 1 partij.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: nadere te overleggen.
Is hybride werken mogelijk:  ja.

Overige informatie

  • De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nina de Jong via 06 39 84 53 67 / nina.dejong@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur