Adviseur grondzaken

Varsseveldseweg 2, 7131 BJ Lichtenvoorde, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
110 32-26 Gelderland

Begindatum:

1 apr 2025

Einddatum:

1 jul 2025

Uren per week:

32-26

Publicatiedatum:

20 mrt 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving van de opdracht
Als Beleidsmedewerker grondzaken houd jij je bezig met het ontwikkelen en implementeren van beleid op het gebied van grondzaken. Je denkt mee over de strategieën om onze ambities te aanzien van de ontwikkeling van woningbouw en bedrijventerreinen te realiseren. Dit doe je in nauw overleg met een externe planeconoom en collega’s van ruimtelijke ontwikkeling, wonen en economie. Meer concreet gaat het om de volgende taken:

  • Actief deelnemen in projectteams en werkgroepen ten behoeve van de woningbouwversnelling als adviseur en specialist grondzaken.

  • Het analyseren van grondposities, waarderingen en markttrends om strategische aankoopbeslissingen ten behoeve van wonen en werken te onderbouwen en de grondportefeuilles te optimaliseren;

  • Ontwikkelen en implementeren van grondstrategieën in lijn met de woningbouwdoelstellingen van de organisatie.

  • Het voeren van onderhandelingen over grondtransacties, opstellen van huur- en koopcontracten, anterieure overeenkomsten en andere relevante overeenkomsten. En zorgen voor een nauwkeurige en juridisch waterdichte afhandeling;

  • Het actualiseren van het gronduitgiftebeleid, het opstellen van algemene gronduitgiftevoorwaarden en de uitgifte van bouwkavels;

  • Advisering over grondzaken in het algemeen en het opstellen van gedetailleerde rapportages en aanbevelingen.

Deze oproep is "pro forma" geplaatst. Dit wil zeggen dat we reeds met een mogelijk benoembare kandidaat in gesprek zijn over de opdracht. Omwille van de publicatieplicht is de oproep geplaatst. Kandidaten kunnen zich nog steeds inschrijven voor deze opdracht.

Beschikbaarheid
De kandidaat is inzetbaar vanaf 1 april 2025 tot en met 31 december 2025 voor 32 tot 36 uur per week. De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.

Eisen

  1. U voegt één Nederlandstalige curriculum vitae (cv) van maximaal 5 pagina's A4 (pdf), waaruit opleiding, ervaring en vaardigheden blijken.

  2. U heeft een aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo-niveau op een voor de opdracht toepasselijk gebied.

  3. U heeft een aantoonbare achtergrond in vastgoed, met een gedegen kennis van zowel de financiële als juridische aspecten, zoals de Wet voorkeursrecht gemeenten en de Onteigeningswet.

  4. U heeft minimaal 10 jaar aantoonbare ervaring in een vergelijkbare functie op grondzaken.

  5. U heeft aantoonbare ruime ervaring met het aan- en verkopen van gronden en vastgoed, nieuwbouwprojecten en gebiedsontwikkeling en het opstellen van gronduitgifte beleid en gronduitgiftevoorwaarden.

  6. U heeft aantoonbare kennis van de totstandkoming van grondprijzen en de dynamiek van gebiedsontwikkeling.

  7. U heeft aantoonbare kennis van de applicatie E-suite.

  8. Het maximale uurtarief is € 110,-

Competenties

  • Initiatiefrijk

  • Samenwerken

  • Resultaatgericht

  • Politieke sensitiviteit

Gunningscriteria

  1. U toont duidelijk aan (max. één A4) dat de door u geleverde expertise en competenties van meerwaarde zijn voor de werkzaamheden zoals beschreven in de opdrachtbeschrijving. Beoordeling: hoe beter de expertise en competenties aansluiten bij de wensen van de gemeente Oost Gelre en de werkzaamheden zoals beschreven in de opdrachtbeschrijving, hoe hoger de score.

Aanvullende informatie

  • Onder een CV verstaan wij een overzicht van de werkervaring van de kandidaat. Dit in het Nederlands gesteld en bij voorkeur in PDF-formaat van maximaal 5 pagina's A4. Gemeente Oost Gelre behoudt zich het recht voor om aanbiedingen terzijde te leggen indien er overmatig veel taal- en/of spelfouten in het CV en/of referentie voorkomen.

  • De gemeente Oost Gelre verplicht geselecteerde Inschrijver de door hem in te zetten kandidaat een VOG bij de gemeente te (laten) aanvragen waaruit geen bezwaar blijkt jegens betrokkenen m.b.t de gevraagde functie. De categorieën 11, 12, 13 en 41 moeten aangevinkt worden. De VOG moet voor aanvang van de werkzaamheden in uw bezit en door de gemeente Oost Gelre te allen tijden opvraagbaar zijn.

  • De gemeente Oost Gelre verplicht geselecteerde Inschrijver haar in te zetten kandidaat een, door de gemeente Oost Gelre opgestelde, geheimhoudingsverklaring te laten tekenen. De geheimhoudingsverklaring dient bij de gemeente Oost Gelre ondertekend in het bezit te zijn bij aanvang van de dienstverlening.

Let op!: U werkt niet als zelfstandige (ZZP). Dit in verband met de mogelijke risico's m.b.t. de Wet DBA.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nikki Nowack via 06 43 36 34 25 / nikki.nowack@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Nikki Nowack
Nikki Nowack
Opdracht Adviseur
Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.