Begindatum:
1 apr 2025Einddatum:
1 jul 2025Uren per week:
32-26Publicatiedatum:
20 mrt 2025Omschrijving van de opdracht
Als Beleidsmedewerker grondzaken houd jij je bezig met het ontwikkelen en implementeren van beleid op het gebied van grondzaken. Je denkt mee over de strategieën om onze ambities te aanzien van de ontwikkeling van woningbouw en bedrijventerreinen te realiseren. Dit doe je in nauw overleg met een externe planeconoom en collega’s van ruimtelijke ontwikkeling, wonen en economie. Meer concreet gaat het om de volgende taken:
Actief deelnemen in projectteams en werkgroepen ten behoeve van de woningbouwversnelling als adviseur en specialist grondzaken.
Het analyseren van grondposities, waarderingen en markttrends om strategische aankoopbeslissingen ten behoeve van wonen en werken te onderbouwen en de grondportefeuilles te optimaliseren;
Ontwikkelen en implementeren van grondstrategieën in lijn met de woningbouwdoelstellingen van de organisatie.
Het voeren van onderhandelingen over grondtransacties, opstellen van huur- en koopcontracten, anterieure overeenkomsten en andere relevante overeenkomsten. En zorgen voor een nauwkeurige en juridisch waterdichte afhandeling;
Het actualiseren van het gronduitgiftebeleid, het opstellen van algemene gronduitgiftevoorwaarden en de uitgifte van bouwkavels;
Advisering over grondzaken in het algemeen en het opstellen van gedetailleerde rapportages en aanbevelingen.
Deze oproep is "pro forma" geplaatst. Dit wil zeggen dat we reeds met een mogelijk benoembare kandidaat in gesprek zijn over de opdracht. Omwille van de publicatieplicht is de oproep geplaatst. Kandidaten kunnen zich nog steeds inschrijven voor deze opdracht.
Beschikbaarheid
De kandidaat is inzetbaar vanaf 1 april 2025 tot en met 31 december 2025 voor 32 tot 36 uur per week. De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.
Eisen
U voegt één Nederlandstalige curriculum vitae (cv) van maximaal 5 pagina's A4 (pdf), waaruit opleiding, ervaring en vaardigheden blijken.
U heeft een aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo-niveau op een voor de opdracht toepasselijk gebied.
U heeft een aantoonbare achtergrond in vastgoed, met een gedegen kennis van zowel de financiële als juridische aspecten, zoals de Wet voorkeursrecht gemeenten en de Onteigeningswet.
U heeft minimaal 10 jaar aantoonbare ervaring in een vergelijkbare functie op grondzaken.
U heeft aantoonbare ruime ervaring met het aan- en verkopen van gronden en vastgoed, nieuwbouwprojecten en gebiedsontwikkeling en het opstellen van gronduitgifte beleid en gronduitgiftevoorwaarden.
U heeft aantoonbare kennis van de totstandkoming van grondprijzen en de dynamiek van gebiedsontwikkeling.
U heeft aantoonbare kennis van de applicatie E-suite.
Het maximale uurtarief is € 110,-
Competenties
Initiatiefrijk
Samenwerken
Resultaatgericht
Politieke sensitiviteit
Gunningscriteria
U toont duidelijk aan (max. één A4) dat de door u geleverde expertise en competenties van meerwaarde zijn voor de werkzaamheden zoals beschreven in de opdrachtbeschrijving. Beoordeling: hoe beter de expertise en competenties aansluiten bij de wensen van de gemeente Oost Gelre en de werkzaamheden zoals beschreven in de opdrachtbeschrijving, hoe hoger de score.
Aanvullende informatie
Onder een CV verstaan wij een overzicht van de werkervaring van de kandidaat. Dit in het Nederlands gesteld en bij voorkeur in PDF-formaat van maximaal 5 pagina's A4. Gemeente Oost Gelre behoudt zich het recht voor om aanbiedingen terzijde te leggen indien er overmatig veel taal- en/of spelfouten in het CV en/of referentie voorkomen.
De gemeente Oost Gelre verplicht geselecteerde Inschrijver de door hem in te zetten kandidaat een VOG bij de gemeente te (laten) aanvragen waaruit geen bezwaar blijkt jegens betrokkenen m.b.t de gevraagde functie. De categorieën 11, 12, 13 en 41 moeten aangevinkt worden. De VOG moet voor aanvang van de werkzaamheden in uw bezit en door de gemeente Oost Gelre te allen tijden opvraagbaar zijn.
De gemeente Oost Gelre verplicht geselecteerde Inschrijver haar in te zetten kandidaat een, door de gemeente Oost Gelre opgestelde, geheimhoudingsverklaring te laten tekenen. De geheimhoudingsverklaring dient bij de gemeente Oost Gelre ondertekend in het bezit te zijn bij aanvang van de dienstverlening.
Let op!: U werkt niet als zelfstandige (ZZP). Dit in verband met de mogelijke risico's m.b.t. de Wet DBA.