Raadhuisplein 2, 3771 ER Barneveld, Nederland
Begindatum:
Z.S.M.Einddatum:
1 mei 2027Publicatiedatum:
24 dec 2025Vanwege de geplande verbouwing van de Werf en het Gemeentehuis is een gefaseerde tijdelijke verhuizing noodzakelijk. Daarnaast lopen er meerdere facilitaire opgaven die samenhangen met deze verhuizing, zoals aanbestedingen en implementaties op het gebied van beveiliging en schoonmaak. De gemeente Barneveld zoekt daarom tijdelijke projectleiding Facilitair, met als belangrijkste aandachtspunt de verhuizing van werkplekken, maar met daarnaast ook verantwoordelijkheid voor enkele aanverwante facilitaire projecten.
De gemeente staat nadrukkelijk open voor verschillende invullingsvormen van deze opdracht:
één kandidaat die zowel de projectleiding als (een deel van) de uitvoering oppakt,
óf;
een duo-invulling, waarbij een senior profiel zich richt op projectleiding en complexere opgaven, en een junior profiel zich richt op de uitvoerende werkzaamheden rondom de verhuizing.
Wij laten ons hierbij graag adviseren door kandidaten en bureaus over een passende en effectieve invulling.
Projectleiding & coördinatie (zwaardere opgaven):
Opstellen en bewaken van een verhuisplan / draaiboek voor Werf en Gemeentehuis (meerdere fases);
Afstemming met de projectgroep Nieuwe Werkomgeving over planning, randvoorwaarden en afhankelijkheden;
Projectleiding bij facilitaire opgaven die samenhangen met de verhuizing, zoals:
Uitbreiding AV voorzieningen, vervangen keuken inventaris, vervangen toegang- en camera systeem;
projectbegeleiding bij aanbesteden schoonmaakdiensten.
Afstemming met interne teams (o.a. facilitair, I&A) en externe leveranciers;
Signaleren en beheersen van risico’s m.b.t. planning, continuïteit en bedrijfsvoering.
Uitvoering & ondersteuning (lichtere opgaven):
Coördineren en/of uitvoeren van de daadwerkelijke verhuizing van werkplekken;
Organiseren van tijdelijke werkplekken en facilitaire voorzieningen;
Inventariseren en registreren van middelen (zoals meubilair en beeldschermen);
Ondersteunen bij signing, ruimtenummers en praktische inrichting;
Signaleren van knelpunten in de uitvoering en terugkoppeling aan de projectleiding.
Werken bij de gemeente Barneveld
Barneveld groeit. We zetten ons in voor wat onze inwoners en ondernemers belangrijk vinden. Logisch, want we zijn er voor elkaar. Groei brengt ook uitdagingen met zich mee. Dat maakt het spannend en boeiend. Daarom kunnen we jouw kennis, ervaring en ideeën goed gebruiken. Want jij kunt het verschil maken. En wij bieden jou fijne collega's, een leuke werksfeer en aandacht voor balans en privé.
Stap 1: Beoordeling cv’s op minimumeisen
Administratieve partner beoordeelt de cv’s op de minimumeisen in het bovengenoemde profiel. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.
Stap 2: Selectie tien (10) cv’s die aan de organisatie worden voorgelegd
Administratieve partner beoordeelt de cv’s van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde “gunningscriteria te beoordelen door administratieve partner”.
De tien (10) kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.
Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de cv’s van de kandidaten die door administratieve partner zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria.
Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten.
Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties.
De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.
Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald.
De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op dinsdag 13 januari 2026. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op vrijdag 9 januari 2026 bericht.
Optie tot verlenging: Optie tot verlenging: 2x 4 maanden
Hybride: Is hybride werken mogelijk: Nee.
Aantal professionals of FTE: 1 of 2
Deze functie is ingedeeld in functieschaal Max tarief 100,-. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Administratieve partner brengt voor deze opdracht €1,90 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier.
De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).