Jurist Economie en Grondzaken

Gemeente Meppel, Grote Oever 26, 7941 CZ Meppel, Nederland

Sluit over 5 dagen
Geen maximum 28 tot 36 uur Drenthe

Begindatum:

13 okt 2025

Einddatum:

1 mei 2026

Uren per week:

28 - 36

Publicatiedatum:

25 sept 2025

Omschrijving

Je adviseert bij aan- en verkoop van gronden en grondruilingen. Je stelt diverse overeenkomsten op zoals anterieure exploitatie overeenkomsten, reserverings- en koopovereenkomsten bedrijfskavels. Je bereidt bestuurlijke besluitvorming over de grondtransacties voor en zorgt voor de notariële afwikkeling van deze grondtransacties. Je denkt graag mee over het economische en grondbeleid van de gemeente en levert een bijdrage aan het opstellen van de nota grondbeleid. Je bent sparringpartner voor de collega’s binnen het team. Zo denk je ook mee met juridische vraagstukken van het cluster economie.

Eisen

  • Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal HBO bachelor niveau in een juridische richting;

  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 8 jaar als Jurist op het gebied van grondzaken en vastgoed bij een gemeente.

Wensen en competenties

Wensen

  • Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal WO master niveau (20 punten);

  • Minimaal 4 jaar aantoonbare werkervaring als Jurist grondzaken en vastgoed bij een gemeente (40 punten);

  • Aantoonbare werkervaring met wet- en regelgeving op het gebied van grondtransacties, bestemmingswijzigingen én wettelijk kostenverhaal (benoem dit duidelijk in het cv) (40 punten).

Competenties

  • Je bent een adviseur met een pragmatische en resultaatgerichte houding.

  • Je bent zelfstandig en proactief ingesteld, maar werkt ook graag samen.

  • Je staat stevig in je schoenen en je kunt omgaan met verschillende en tegenstrijdige belangen.

  • Ook beschik je over analytisch denkvermogen en werk je nauwkeurig.

  • Je hebt een scherp inzicht in zowel publiek- als privaatrecht en weet deze te combineren in je werk.

Organisatie en team

Meppel, een stad met een open karakter die voor iedereen wat te bieden heeft. Mooie woonwijken, een gezellige historische binnenstad, leuke evenementen, bedrijvigheid en een prachtige natuurlijke regio op fiets- en wandelafstand.

Bij zo’n prachtige stad wil de gemeente Meppel graag als aantrekkelijke werkgever aansluiten; een werkgever waar je als medewerker trots op bent, die uniek is en bekend staat als ondernemend en ambitieus.

Gemeente Meppel is een resultaatgerichte organisatie met ambitie. We richten ons op een kwalitatief hoogwaardige dienstverlening en werken daarbij opgavegericht. Hoe? Door anders te denken, anders te organiseren en anders te doen, vanuit vertrouwen, verantwoordelijkheid geven en steun bieden.

Samen met ruim 400 collega’s werk je dagelijks voor de inwoners van de gemeente Meppel aan maatschappelijke vraagstukken die betekenis hebben voor de samenleving. De organisatie bestaat uit verschillende afdelingen. Deze zorgen ervoor dat er op het gebied van werk en inkomen, zorg en welzijn en duurzaamheid, prettig gewoond en geleefd kan worden in de ‘fairtrade gemeente’ Meppel.

Wij bieden een vernieuwende flexibele werkomgeving met de mogelijkheid om plaats- en tijdsonafhankelijk te werken op basis van individueel leiderschap. Ook kan gebruik gemaakt worden van verschillende faciliteiten om je talenten te laten spreken.

Gespreksinformatie

De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op n.t.b.. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen hierover een bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1
Hybride werken: Ja

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Fee
De externe partij brengt voor deze opdracht geen fee in rekening.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
Is hybride werken mogelijk: ja
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: in overleg

Overige informatie

  • De Opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.

  • De Opdrachtgever zal om een Integriteitsverklaring / geheimhoudingsverklaring vragen.

  • De Opdrachtgever zal om een Uittreksel Handelsregister (KvK) vragen.

  • De Opdrachtgever zal om een Uniform Europees Aanbestedingsdocument (UEA) vragen.

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

  • Verstrekking: alleen mobiel. Deze levert de organisatie bij de 1e werkdag. Voorkeur door kandidaat aan te geven telefoonbesturing: Android (Samsung) of iOS (Appel). Geen andere zaken zoals laptop, scherm (daarvoor geldt BYOD) en geen verstrekking parkeergunning. Kandidaat moet een eigen laptop hebben voor eventueel thuiswerken.

  • Voor opdrachtnemer geldt een Social Return (SROI) verplichting bij gegunde opdrachten hoger dan €400.000 binnen het DAS van de Talentenregio. Voor meer informatie zie: (https://talentenregiohuurtin.nl/wp-content/uploads/2024/10/SROI-bijlage-DAS-v2.pdf).

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur