Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.

beleidsadviseur Wonen

Kerkstraat 45, 5331 CB Kerkdriel, Nederland

Sluit over 10 dagen
Geen maximum 32 tot 36 Gelderland

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

-

Uren per week:

32 - 36

Publicatiedatum:

15 okt 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Opdrachtomschrijving

Ben jij de Adviseur Wonen die zich graag inzet voor onze aandachtsgroepen zoals o.a. Starters, Ouderen en Statushouders? Vind je het leuk om samen met woningcorporaties een plan van aanpak te maken voor de huisvesting van de diverse doelgroepen? Dan zoeken wij jou!

De functie Als beleidsadviseur Wonen heb je affiniteit met onze doelgroepen (o.a. starters, ouderen en statushouders) en de sociaal-maatschappelijke kant van wonen. Je werkt aan de ontwikkeling, uitvoering en evaluatie van ons woonbeleid. Daarnaast ben je de verbindende schakel tussen het ruimtelijk en het maatschappelijk domein en werk je nauw met externe partners zoals de lokale woningcorporaties. Met de wettelijke taakstelling voor Oekrainers, statushouders, asielzoekers.

Werkzaamheden

  • Het realiseren van huisvesting voor onze aandachtsgroepen
  • Het opstellen van beleid, plannen van aanpak en het schrijven van projectopdrachten
  • Opstellen van het inschrijvings- en toewijzingsbeleid samen met onze collegas in Zaltbommel
  • Het begeleiden van de verkoop van de huidige standplaatsen aan de woonbewoners
  • Behoefteonderzoek
  • Onze wethouders voorzien van advies en daarnaast nauw samenwerken met woningcorporaties

Eisen

  • BYOD (bring your own device): voor deze opdracht moet de kandidaat gebruik maken van eigen laptop en telefoon
  • Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring als beleidsadviseur bij een gemeente
  • Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau
  • Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag
  • De kandidaat stelt zich voor in een korte (persoonlijke) motivatie en waarom deze geschikt is voor deze opdracht. De motivatie dient geschreven te zijn door de kandidaat zelf
  • Aantoonbare werkervaring binnen het werkveld aandachtsgroepen (Benoem dit duidelijk in het cv)

Wensen en competenties

Wensen

  • Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 3 jaar als adviseur/ projectleider met affiniteit sociaal-maatschappelijke kant van wonen, aandachtsgroepen
  • Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring in de laatste 3 jaar als adviseur of projectleider bij een gemeentelijke organisatie
  • Aantoonbare werkervaring rond aanpak aandachtsgroepen
  • Aantoonbare werkervaring met opstellen van college- en raadsvoorstellen

Competenties

  • Proactief
  • Toegankelijk
  • Stressbestndig
  • Netwerker
  • Resultaatgericht
  • Overzichtelijk
  • Visie over werkzaamheden
  • Goed in prioriteiten stellen
  • Snel schakelen
  • Affiniteit met sociaal-maatschappelijke kant van wonen
  • Goede mondelinge en schriftelijke communicatievaardigheden
  • Inlevingsvermogen op politiek/bestuurlijk niveau

Organisatie en team

Opdrachtgever

De gemeente Maasdriel (ca. 26.000 inwoners) ligt in het prachtige rivierenlandschap van de Bommelerwaard. Door de centrale ligging in Nederland, aan de A2, het spoor en de rivieren de Maas en de Waal, biedt Maasdriel vele mogelijkheden. Maasdriel bestaat uit 11 karakteristieke dorpen, met ieder hun eigen dynamiek.

Gespreksinformatie

Selectieprocedure

  1. **Beoordeling Stap 1: Beoordeling cvs op minimumeisen**
    Een externe administratieve broker beoordeelt de cvs op de minimumeisen in het bovengenoemde profiel. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.
  2. **Stap 2: Selectie 10 cvs die aan de organisatie worden voorgelegd**
    Een externe administratieve broker beoordeelt de cvs van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde gunningscriteria te beoordelen door een externe administratieve broker. De 10 kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.
  3. **Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek**
    De opdrachtgever beoordeelt de cvs van de kandidaten die door een externe administratieve broker zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria. Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten. Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties. De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.
  4. **Stap 4: Selectiegesprek**
    In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald. De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geinformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.

Planning

De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op maandag 3 november 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op donderdag 30 oktober 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:

Functieschaal

Deze functie is ingedeeld in functieschaal. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

CV-eisen

  • Maximaal 5 paginas, opgesteld in het Nederlands
  • Minimaal 2 referenties

Werkdagen

De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: ma t/m vr.

Overige informatie

De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen. Deze dient voor de start van de opdracht aanwezig te zijn. Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

Meer informatie

Vragen kunnen ingediend worden tot maandag 20 oktober 2025, 09:00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op dinsdag 21 oktober 2025 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij een externe administratieve broker, via de onderstaande button. De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot maandag 27 oktober 2025, 09:00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur