Logo van Gemeente Loon op Zand
Logo van Gemeente Loon op Zand

Medewerker communicatie

Anton Pieckplein 1, 5171 CV Kaatsheuvel, Nederland

Sluit over 8 dagen

Begindatum:

12 jan 2026

Einddatum:

30 apr 2026

Uren per week:

28 - 32

Publicatiedatum:

19 dec 2025
Opdracht tarief Geen maximumOpdracht uren 28 - 32
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

De gemeente Loon op Zand is een vitale organisatie waarin we resultaatgericht met elkaar samenwerken om onze dienstverlening aan inwoners en ondernemers voor nu en in de toekomst centraal te stellen. Dit vraagt om een verbindende structuur, dienend leiderschap, verantwoordelijkheid nemen en het waarderen en stimuleren van ieders ontwikkeling om de optimale toegevoegde waarde te leveren vanuit eigen talenten.

Al met al verwachten we wel wat van je als je bij ons komt werken. Je krijgt er ook veel voor terug: een veelzijdige baan, korte communicatielijnen en een grote mate van zelfstandigheid. In onze organisatie benaderen we elkaar positief-kritisch, werken we veel samen en staan we open voor vernieuwing. Zo dagen we je uit het beste uit jezelf te halen!

Werkzaamheden:

  • Je voert web redactie taken uit zoals beheer van de website, intranet en de social media kanalen van de gemeente.

  • Je beantwoordt online vragen en reacties (webcare) en signaleert relevante online content aan communicatieadviseurs of afdelingen.

  • Je onderhoudt contact/bent eerste aanspreekpunt voor leverancier over de verdere ontwikkeling (vernieuwing en verbetering) van intranet en website.

  • Je maakt eenvoudige analyses (zoals bezoekersstatistieken) en op basis hiervan adviseer je communicatieadviseurs over verbetering van online communicatie.

  • Je ondersteunt bij grotere online projecten of campagnes en neemt actief deel aan de newsroom.

  • Je redigeert teksten van collega's (taal, stijl, begrijpelijkheid) en voert de eindredactie van de gemeentepagina.

  • Je schrijft begrijpelijke teksten voor o.a. intranet, persberichten, flyers, social media, etc.

  • Je begeleid het ontwerpen van visuele middelen (zoals posters en flyers, bijv.) en ondersteunt bij gemeentelijke activiteiten (maken foto/video/regelen).

  • Je denkt mee over communicatieaanpak (intern en extern) en de inzet van campagnes en middelen.

  • Je onderhoudt de communicatiemailbox en verdeelt de acties die daaruit voortkomen.

  • In geval van crisiscommunicatie vervul je een ondersteunende rol.

Eisen

  • U bent akkoord met de actuele versie van de inhuurvoorwaarden van de administratieve partner;

  • Uw kandidaat heeft minimaal een afgeronde MBO+ opleiding in de richting van communicatie. Dit moet blijken uit het cv;

  • Uw kandidaat heeft minimaal twee jaar ervaring in soortgelijke functies. Dit moet blijken uit het cv;

  • Uw kandidaat beschikt over kennis van Canva. Dit moet blijken uit het CV;

  • Uw kandidaat heeft relevante cursussen gevolgd zoals CMS, SEO. Dit moet blijken uit het cv.

Wensen en competenties

Wensen

  • Uw kandidaat heeft werkervaring bij een gemeente.

Competenties

  • Stress bestendig

  • Dienstverlenende instelling

  • Kan met originele, niet standaard oplossingen komen = creativiteit

  • Kan plannen en organiseren

  • Humor en relativeringsvermogen

Organisatie en team

De dorpen Loon op Zand, Kaatsheuvel en De Moer vormen samen de gemeente Loon op Zand. We zijn een gemeente met 25.000 inwoners, omgeven door mooie natuur in het hart van Brabant.

We zijn klein en tegelijkertijd hebben we grote ambities. We willen werken aan de dingen die er voor onze inwoners en onze ondernemers écht toe doen. Bij de uitvoering van landelijk beleid kiezen we voor een praktische en effectieve aanpak. Initiatieven vanuit onze samenleving ondersteunen we zonder ze helemaal over te nemen.

Gespreksinformatie

In week 2 vinden de persoonlijke gesprekken plaats. Wij verzoeken u (uw kandidaat) vriendelijk hier reeds rekening mee te houden.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1

Optie tot verlenging: Ja

Hybride: Geen verdere informatie

Aantal professionals of FTE: 1

Overig algemeen:

  • Aanbieders wordt nadrukkelijk verzocht die antwoorden aan te vinken bij de beoordelingscriteria die daadwerkelijk passen bij de kandidaat. Aanbestedende dienst behoudt zich het recht voor om:

    • Kandidaten alsnog uit te sluiten als uit het cv niet duidelijk blijkt dat aan de gestelde eis wordt voldaan.

  • De wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (DBA) reguleert de inzet van zzp'ers. Vanwege de aard en inhoud van de opdracht is het niet mogelijk hierop een zzp'er te laten starten. Geïnteresseerde kandidaten kunnen zich uitsluitend in loondienst laten detacheren via een bureau. Doorleenconstructies (met een modelovereenkomst) zijn daarbij niet toegestaan. Met uw inschrijving verklaart u dat uw kandidaat in loondienst gedetacheerd wordt;

  • U voegt de 'Verklaring detachering in loondienst' toe aan de dossierdocumenten in de aanbieding van uw kandidaat;

  • Om bij onze organisatie te komen werken, stellen wij een verklaring omtrent gedrag verplicht. Het betreft een VOG met screeningsprofiel 11, 12. Deze VOG mag niet ouder zijn dan 6 maanden;

  • De inhuur wordt gebaseerd op het in de uitvraag opgegeven aantal uren per week. U verklaart hiermee akkoord;

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via susan.peschier@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contactpagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Bereikbaar van 9:00 tot 17:00
Werkdagen: ma, di, wo, do, vr