Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.
Logo van Gemeente Leidschendam-Voorburg
Logo van Gemeente Leidschendam-Voorburg

WOZ-taxateur/WOZ-Adviseur

Kon. Wilhelminalaan 2, 2264 BM Leidschendam, Nederland

Sluit over 4 dagen

Begindatum:

1 jan 2026

Einddatum:

1 jun 2026

Uren per week:

16 - 24

Publicatiedatum:

24 nov 2025
Opdracht tarief 77Opdracht uren 16 - 24

Omschrijving

Fase 1 Informeel contact, terugbelacties en eventuele waarde-aanpassingen (eerste 6 weken na aanslagdatum)

Doel: Het zorgvuldig afhandelen van informele klantreacties na de verzending van de WOZ-beschikkingen, met als doel correcte en tijdige beantwoording van vragen van inwoners en het, waar nodig, corrigeren van de WOZ-waarde voordat formeel bezwaar wordt ingediend.

Omschrijving werkzaamheden:

  • neemt zelfstandig telefonisch contact op met inwoners die naar aanleiding van de WOZ-beschikking een informeel contact moment hebben aangevraagd.
  • licht de onderbouwing van de WOZ-waarde toe aan de hand van het taxatieverslag en referentieobjecten;
  • onderzoekt de juistheid van objectkenmerken en marktgegevens;
  • beoordeelt zelfstandig of er aanleiding is om de WOZ-waarde aan te passen binnen de door de gemeente vastgestelde bandbreedtes;
  • voert eventuele correcties in de WOZ-waarde door in het gemeentelijke systeem en legt dit gemotiveerd vast;
  • Registreert elk contactmoment in een afgesproken format of systeem;
  • onderscheidt informele meldingen van formele bezwaren en zorgt voor correcte overdracht indien formeel bezwaar noodzakelijk is.

Fase 2 Zelfstandige behandeling en afronding WOZ-bezwaren (na de terugbelperiode)

Doel:Het zelfstandig beoordelen en afhandelen van formele WOZ-bezwaren, inclusief het nemen van de benodigde beslissingen binnen de vastgestelde beleids- en juridische kaders van de gemeente.

Omschrijving werkzaamheden:De opdrachtnemer:

  • ontvangt en beoordeelt bezwaarschriften op ontvankelijkheid en inhoud;
  • controleert objectkenmerken in de BAG en WOZ-administratie;
  • voert marktvergelijkingen en taxatieanalyses uit op basis van verkoop- en vraagprijzen;
  • stelt een inhoudelijke beoordeling op, inclusief berekening van de juiste WOZ-waarde;
  • stelt concept- of definitieve beschikkingen op en handelt het bezwaar zelfstandig af;
  • legt de uitkomst vast en communiceert met de bezwaarmaker;
  • signaleert en bespreekt alleen uitzonderlijke of complexe gevallen met de coordinator WOZ.

Eisen

  • Bring your own device is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop (geen iPad); de werkplekken van de gemeente Leidschendam-Voorburg zijn voorzien van USB-C (Thunderbolt) docking beeldschermen;
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 6 jaar met het afhandelen van WOZ-bezwaarschriften;
  • Een maximum uurtarief van 77,50,- excl btw en inclusief Fee Flextender en reiskosten woon-werk verkeer, werk-werkverkeer en parkeerkosten;
  • Beschikbaar per 5 januari 2025 voor gemiddeld 16 tot 24 uur per week.

Wensen en competenties

Wensen

  • Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met Key2Belastingen (20 punten);
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als WOZ-taxateur/ WOZ-Adviseur binnen een gemeentelijke instelling (30 punten);
  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar met het afhandelen van WOZ bezwaarschriften (40 punten);
  • In bezit van een aanvullende opleiding op het gebied van Heffen en/of Innen (10 punten).

Competenties

  • Klantgericht;
  • Verantwoordelijkheidsgevoel;
  • Analytisch vermogen;
  • Kwaliteitsgericht.

Organisatie en team

Werken bij Leidschendam-Voorburg

Leidschendam-Voorburg is een sociale en ondernemende gemeente met ruim 75.000 inwoners. We werken met zon 680 mensen aan de gezamenlijke ambitie om ons te ontwikkelen naar een wendbare en sensitieve organisatie. We stellen onze inwoners en maatschappelijke opgaven centraal en zijn een zelfbewuste samenwerkingspartner voor de lokale en regionale partners. We doen dat door verbinding te maken, vertrouwen te geven en verantwoordelijkheid te nemen. De lijnen zijn kort, we kennen elkaar en we weten wat er speelt. We werken informatiegestuurd, klantgericht en er is veel ruimte voor initiatief. We bieden onze medewerkers de faciliteiten om hybride te werken. Dit maakt het mogelijk om te werken waar en wanneer dat het beste past bij het type werk dat we doen.

Afdeling

Het Klant Contact Centrum (KCC) vormt voor de inwoners, bedrijven en instellingen van de gemeente Leidschendam-Voorburg de toegang tot de producten van de overheid. De afdeling is regisseur van de vraag en beheert de basisregistraties. De kernwoorden voor KCC zijn klantgericht, betrouwbaar en transparant. Binnen het KCC werken wij volgens het principe van hostmanship: wij behandelen de klant zoals de klant graag behandeld wil worden en wij werken aan een mensgerichte dienstverlening. De afdeling KCC bestaat uit 4 teams namelijk, Eerstelijns, Vergunningen, Basisregistraties en Kwaliteit en Organisatie.

Gespreksinformatie

Beoordelingsprocedure

Stap 1: Beoordeling CVs op knock-outcriteria De externe administratieve broker beoordeelt de CVs op de knock-outcriteria die in de marktplaatsuitvraag worden omschreven. Kandidaten die voldoen aan de knock-outcriteria worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld. Stap 2: Selectie CVs De externe administratieve broker beoordeelt de CVs van de kandidaten die voldoen aan de knockoutcriteria in onderlinge vergelijking op de gunningscriteria uit de marktplaatsuitvraag. De (maximaal) tien kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde gunningscriteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd voor verdere beoordeling. Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek Leidschendam-Voorburg beoordeelt de CVs van de tien geselecteerde kandidaten in onderlinge vergelijking op de volgende criteria. Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten. Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties. De (minimaal 2) kandidaten die op basis van deze criteria als beste worden beoordeeld, worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek. Stap 4: Selectiegesprek In het selectiegesprek wordt nader getoetst in hoeverre de geselecteerde kandidaten voldoen aan de competenties uit de marktplaatsuitvraag. Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort kan stap drie van de beoordeling worden herhaald. De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar ons oordeel het beste voldoet aan het gevraagde profiel in de marktplaatsuitvraag. Alle overige kandidaten worden geinformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Leidschendam-Voorburg behoudt zich het recht voor om de opdracht niet te gunnen.

Planning

De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op donderdag 4 december 2025 tussen 10.00 uur en 12.00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op woensdag 3 december 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:

Functieschaal

Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Fee externe administratieve broker

De externe administratieve broker brengt voor deze opdracht 2,25 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier.

CV-eisen

  • Maximaal 5 paginas, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen

De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: nader door de professional te bepalen (indien dit van toepassing is).

Overige informatie

De gemeente kan om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) verzoeken.

Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

Meer informatie

Inhoudelijke vragen kunt u indienen via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen via de externe administratieve broker.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nina de Jong via nina.dejong@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contactpagina.
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur
Afwezig
Werkdagen: ma, di, wo, do, vr