Kon. Wilhelminalaan 2, 2264 BM Leidschendam, Nederland
Begindatum:
Z.S.M.Einddatum:
-Publicatiedatum:
25 dec 2025De opdracht wordt uitgevoerd binnen de afdeling Veiligheid, Toezicht en Handhaving (VTH). Hier werken professionals iedere dag aan het veiligheidsgevoel en de leefbaarheid van onze inwoners. De afdeling bestaat uit vier teams; juridische handhaving, openbare orde en veiligheid, bouw- en woningtoezicht en toezicht openbare ruimte (boa’s).
Het team juridische handhaving adviseert (onder andere) over complexe handhavingszaken op meerdere rechtsgebieden, stelt handhavingsbesluiten op (uiteraard inclusief de voorbereidende handelingen zoals het schrijven van vooraanschrijvingen en het behandelen van zienswijzen) en zorgt voor de procesvertegenwoordiging (bezwaar, beroep, hoger beroep). De juridisch adviseurs handhaving in dit team werken nauw samen met (bouw)toezichthouders en vergunningsverleners binnen het domein Vergunningen, Toezicht en Handhaving.
De opdracht wordt verricht binnen het hiervoor beschreven team. De opdracht is resultaatgericht. Het beoogde resultaat is:
Hierbij geldt dat:
Tijdens de uitvoering van de opdracht wordt het werk zelfstandig en in eigen tijd ingedeeld, met ruimte om daarnaast ook andere opdrachten uit te voeren. Waar nodig vindt afstemming met de gemeente plaats. De gemeente zorgt voor de informatie en bevoegdheden die nodig zijn om het werk goed uit te voeren. Het werk gebeurt zonder toezicht of leiding, maar de gemeente kan wel aanwijzingen geven over het gewenste resultaat.
Naar verwachting zullen de werkzaamheden in het kader van deze opdracht maximaal 12 maanden duren. Ingeschat wordt dat de opdracht kan worden uitgevoerd tussen de 8 en 12 uur per week.
Organisatie
Een sociale en ondernemende gemeente met ruim 75.000 inwoners. Hier werken we samen met 750 collega’s aan de best mogelijke dienstverlening voor inwoners, bedrijven en instellingen. De lijnen zijn kort, we kennen elkaar en we weten wat er speelt. Onder het motto: vertrouwen, verbinden, verantwoordelijkheid en verbeteren.
Afdeling
Werken voor Veiligheid, Toezicht en Handhaving (hierna: VTH) is iedere dag werken aan het veiligheidsgevoel en de leefbaarheid van onze inwoners. Hier houden de BOA’s toezicht op de openbare ruimte en controleren de bouwtoezichthouders nieuwe en bestaande bouwwerken. We handhaven wetten, maken integraal veiligheidsbeleid en pakken als één team crisisbeheersing op. Alles voor een veilig Leidschendam-Voorburg.
Stap 1: Beoordeling CV’s op knock-outcriteria
Administratieve partner beoordeelt de CV’s op de knock-outcriteria die in de marktplaatsuitvraag worden omgeschreven. Kandidaten die voldoen aan de knock-outcriteria worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.
Stap 2: Selectie CV’s
Administratieve partner beoordeelt de CV’s van de kandidaten die voldoen aan de knockoutcriteria in onderlinge vergelijking op de gunningscriteria uit de marktplaatsuitvraag. De (maximaal) tien kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde gunningscriteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd voor verdere beoordeling.
Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
Leidschendam-Voorburg beoordeelt de CV’s van de tien geselecteerde kandidaten in onderlinge vergelijking op de volgende criteria.
De (minimaal 2) kandidaten die op basis van deze criteria als beste worden beoordeeld, worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.
Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt nader getoetst in hoeverre de geselecteerde kandidaten voldoen aan de competenties uit de marktplaatsuitvraag. Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort kan stap drie van de beoordeling worden herhaald.
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op dinsdag 6 januari 2026. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op maandag 5 januari 2026 bericht.
Optie tot verlenging: Mogelijk maar nog niet bekend
Hybride: De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: vrij invulbaar, zie bovenstaande tekst onder “opdracht”. Tijdens de uitvoering van de opdracht wordt het werk zelfstandig en in eigen tijd ingedeeld, met ruimte om daarnaast ook andere opdrachten uit te voeren. Waar nodig vindt afstemming met de gemeente plaats.
Aantal professionals of FTE: 1 professional
Overig algemeen:
De gemeente kan om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) verzoeken. ‘Bring your own device’ is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop cq iPad.
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 11.
Fee Administratieve partner
Administratieve partner brengt voor deze opdracht € 2,25 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier.
CV-eisen
Maximaal 3 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
