Begindatum:
18 dec 2025Einddatum:
18 apr 2026Publicatiedatum:
13 nov 2025Er is behoefte aan een samenhangende benadering van het gemeentelijk vastgoedbeleid en -beheer. De gemeente Zoeterwoude streeft naar de ontwikkeling van een centrale vastgoedfunctie die beleidsafdelingen en portefeuilles dienstverlenend ondersteunt binnen vastgestelde financiële en kwalitatieve kaders. Hiervoor is een stevige basis nodig van inzicht, samenhang en concrete stappen. Wij verwachten dat begin eerste kwartaal 2026 er overzicht is van hoe de gemeente Zoeterwoude het vastgoedbeleid- en beheer wil inrichten. Tot die tijd hebben wij behoefte aan een tijdelijke medewerker voor het verzorgen van de dagelijkse werkzaamheden.
Je zorgt voor een deskundige en onderbouwde beoordeling van alle onderhoudsplannen van de gemeentelijke accommodaties. Met het correct managen van onderhoudswerkzaamheden en begeleiden van renovaties zorg je ervoor dat de gebouwen in goede staat zijn én blijven. Het voorbereiden en realiseren van deze onderhoudsprojecten en renovaties zijn daarom jouw belangrijkste verantwoordelijkheid. Je hebt inzicht in lopende zaken en voelt feilloos aan als er procesmatig of technisch iets schort. Met deze voelsprieten zoek je actief en op eigen initiatief naar kansen en ontwikkelingen. Het uitvoeren van je dagelijkse werkzaamheden moet zo efficiënt mogelijk gebeuren om de bedrijfsvoering en de veiligheid van de bezoekers en personeel te garanderen. Daarnaast ben je eerste contactpersoon voor huurders van de accommodaties wat betreft beheer en onderhoud.
Als medewerker planmatig onderhoud en beheer verzorg je de inkoop en aanbesteding van projecten vanuit het MJOP en bewaak je de voortgang en kwaliteit van deze onderhoudsprojecten op het gebied van kwaliteit, financiën, duurzaamheid en planning.
Verder behandel je vragen en eventuele klachten gerelateerd aan planmatig onderhoud. Je geeft uitvoering aan professioneel opdrachtgeverschap richting aannemers en andere externe partijen. Het organiseren van de gebruikerscommunicatie voor jouw projecten is jouw verantwoordelijkheid.
Zoeterwoude is een groene en gastvrije gemeente, midden in het Groene Hart, met een actieve gemeenschap en korte lijnen tussen inwoners en bestuur. Hier werken we nauw samen en hechten we waarde aan betrokkenheid, duurzaamheid en een persoonlijke benadering. Onze organisatie kenmerkt zich door een collegiale sfeer waar jouw ideeën serieus worden genomen en je direct impact kunt maken.
De medewerker wordt geplaatst in het cluster Bedrijfsvoering waar alle ondersteunende en faciliterende functies zijn ondergebracht zoals team financiën, communicatie, facilitaire zaken, juridische zaken, bestuurssecretariaat, bestuur- en bedrijfsvoeringsadvies.
De gesprekken met kandidaten vinden plaats van 28 november tot en met 3 december 2025.
De tarieven zijn vast en onveranderlijk gedurende de looptijd van deze overeenkomst. Indexering van de uurtarieven is niet mogelijk.