Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.
Binnen de gemeente Leiderdorp wordt vanaf december 2025 hard gewerkt aan de uitvoering van de wijkvernieuwingsprojecten Oranjewijk & Doeskwartier-West en vanaf september 2026 aan de Kerkwijk. De riolering is circa 60 jaar oud en is aan vervanging toe. Deze ruimtelijke ingreep is een enorme kans om overige infrastructurele opgaven te integreren en er één integraal plan te maken. Naast de reguliere opgaves – voor het vervangen van het riool en het herbestraten van de wegen en trottoirs – is de opgave om het groen in de wijk te verbeteren, waarmee de biodiversiteit vergroot wordt.
In het kader van circulair werken wordt getracht om zoveel mogelijk materialen her te gebruiken. Daarnaast wordt in het kader van de energietransitie ruimte gereserveerd voor de toekomstige aanleg van een alternatieve energievoorziening voor gas. Voor de uitvoering van deze projecten is een directievoerder nodig. De directievoerder werkt samen met een toezichthouder en is het aanspreekpunt voor de aannemer voor wat betreft de planning, financiën, risico's en afwijkingen. De directievoerder werkt daarnaast in een team samen met de projectmanager, omgevingsmanager en technisch projectleider.
De inzet van de directievoerder per week verloopt gedurende de contractperiode. Gemiddeld over de contractperiode is dit 24 uur per week. In eerste instantie is alleen de Oranjewijk & Doeskwartier-West in uitvoering. Vanaf september 2026 gaat ook de Kerkwijk in uitvoering. Vanaf dat moment zijn beide projecten in uitvoering. Naar verwachting is vanaf april 2028 tot het einde van het contract alleen de Kerkwijk nog in uitvoering.
Werkzaamheden O.a. de volgende werkzaamheden zullen worden uitgevoerd in het kader van de duurzame wijkvernieuwing: - Vervangen gemengde riolering voor gescheiden stelsel; - Opbreken bestratingen en straatmeubilair; - Vervangen diverse duikers; - Kappen bomen; - Verplanten bomen; - Planten nieuwe bomen (inclusief groeiplaatsvoorzieningen); - Aanbrengen groenvoorzieningen; - Aanbrengen elementenverharding en bitumineuze verharding; - Realiseren natuurvriendelijke oevers
Wij zoeken een directievoerder die de uitvoering kan begeleiden, aanspreekpunt is voor de aannemer en de onderaannemers. Dit behelst o.a.: - Bouwvergadering voorzitten - Werkvergaderingen bijwonen t.b.v. de afstemming en coördinatie - Meer- en minderwerk afhandelen en afstemmen met projectmanager - Uitvoeringsplanning bewaken en oplevering verzorgen. - Kwaliteit en contractdocumenten bewaken en hierop toetsen met ondersteuning van adviseurs. - Toezien op veiligheid op de bouw, overlast afhandelen, etc.
Eisen
- Beschikbaar per startdatum op 24 november 2025 voor de gevraagde uren - Minimaal 5 jaar ervaring als directievoerder of hoofduitvoerder - Minimaal 3 jaar ervaring met wijkvernieuwingsprojecten - Ervaring op het gebied van K&L in een wijkvernieuwing
Wensen en competenties
Wensen - Het is een groot wijkvernieuwingsproject; hoe stuur je op de planning, fasering en kwaliteit en hoe verdeel je de taken met een toezichthouder? - Hoe ga je om met onvoorziene zaken in het wijkvernieuwingsproject? - Hoe ga je om met wijzigingen in ontwerp, de financiën en planning? - Hoe ga je om met stakeholders in het gebied? - Wat is je kennis en ervaring mbt de RAW/UAV?
Het cluster Interne Dienstverlening en Advisering (IDA) van de gemeente Leiden voert deze Aanbestedingsprocedure uit. De gemeente Leiden treedt op als vertegenwoordiger van de Aanbestedende dienst: de gemeente Leiderdorp. De Overeenkomst wordt gesloten met de Aanbestedende dienst.
De directievoerder werkt samen met een toezichthouder en is het aanspreekpunt voor de aannemer voor wat betreft de planning, financiën, risico's en afwijkingen. De directievoerder werkt daarnaast in een team samen met de projectmanager, omgevingsmanager en technisch projectleider.
Gespreksinformatie
Tussen 7-11 en 12-11 vinden de gesprekken met de kandidaten plaats.
Overige informatie
Benodigd aantal professionals:
De initiële duur van de overeenkomst bedraagt 12 maanden, 24 uur per week, met optie tot verlenging van maximaal 3 jaar.
Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Sybren Hindriks via 06 43 53 65 77 / sybren.hindriks@kbenp.nl.
Delen:
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.