Tactisch Leidinggevende II

Oldehoofsterkerkhof 2, 8911 DH Leeuwarden, Nederland

Sluit over 4 dagen
Geen maximum 24 Friesland

Begindatum:

15 sept 2025

Einddatum:

13 mrt 2026

Uren per week:

20 - 24

Publicatiedatum:

8 sept 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Voor Bedrijfsvoering & Advies SD van gemeente Leeuwarden zoeken wij een teamleider (24 uur per week). Door interne doorstroming van onze huidige teamleider zijn wij op zoek naar tijdelijke opvolging voor de duur van zes maanden! In afwachting van de organisatieontwikkeling zijn we op zoek naar een tijdelijke invulling met een optie tot verlenging. 

Taken en verantwoordelijkheden
Je bent leidinggevende van een drietal clusters binnen de sector Bedrijfsvoering & Advies.

Het gaat om de volgende clusters:

  • Financieel Advies, bestaande uit zeven teamleden die beleidsadviseurs, teamleiders en sectormanagers adviseren op financieel gebied, zorgdragen voor betrouwbare informatievoorziening en bijdragen aan de Planning & Control cyclus.

  • Secretariaat, bestaande uit acht projectondersteuners/ secretaresses die de 5 sectoren van Maatschappelijke Ontwikkeling ondersteunen met zeer diverse secretariële werkzaamheden.

  • Subsidies, bestaande uit twee medewerkers die naast een proces ondersteunende rol ook een groot deel van de subsidieregelingen vallend onder Maatschappelijke Ontwikkeling uitvoeren.

Naast de personele zaken vertegenwoordig je de clusters in verschillende overleggen. Je hebt veel contact met de teamleden binnen de clusters, de andere teamleiders en de sectormanagers binnen de sectoren van Maatschappelijke Ontwikkeling om zaken af te stemmen en te organiseren.

Binnen het ‘domein’ Maatschappelijke Ontwikkeling’ is er gestart met een organisatieontwikkeling om de organisatie, verantwoordelijkheden en klantreizen te optimaliseren. Jij vertegenwoordigt je clusters in deze ontwikkeling, houdt rekening met de belangen van de clusters maar ook met het gemeente brede belang. Je neemt de collega’s op een natuurlijk manier mee in dit proces en de afwegingen die zijn gemaakt.

Het zwaartepunt zal komen te liggen op het team "Financieel Advies". We zoeken een teamleider met senioriteit, die in staat is om te sturen op kwaliteit. Het team werkt met deadlines en het is van belang dat je rust brengt in het team. Iemand die in staat is om tijdig te signaleren en escaleren, indien nodig. 

Kandidaat omschrijving

  • Je denkt proactief mee, komt met vernieuwing en toont lef om zaken voor elkaar te krijgen;

  • Je bent een informele leider, teamspeler, inspireert en motiveert je collega’s;

  • Je bewaart het overzicht, ook als er verschillende belangen zijn en gaat voor het optimale resultaat. Ook als dit inhoudt dat je hiervoor je eigen mening even opzij moet zetten.

Jij bent iemand die ervan geniet als collega’s zich verbeteren. Je staat je spreekwoordelijke mannetje en je beschikt over uitstekende mondelinge en schriftelijke communicatieve vaardigheden. Je hebt een natuurlijk overwicht en beschikt over politieke-bestuurlijke sensitiviteit. Indien nodig ben je vasthoudend en sta je voor jouw bevindingen en adviezen. Daarbij heb je altijd oog voor de verschillende belangen.

Eisen

  • Je hebt ruime (werk)inhoudelijke kennis en ervaring binnen een gemeente;
    1p

  • Aangeboden tarief is inclusief reiskosten;
    1p

  • Deze aanvraag betreft géén ZZP opdracht. Aanbieder verklaart hiervan op de hoogte te zijn;
    1p

  • Je beschikt over wo of hbo+ werk- en denkniveau;

  • Je hebt ruime (werk)inhoudelijke kennis en ervaring binnen de gemeente, bij voorkeur binnen Maatschappelijke Ontwikkeling;

  • Je hebt ervaring in leidinggeven;

  • Je beschikt over financiële kennis, c.q. hebt affiniteit met financiën

Wensen en competenties

Wensen

  • Zie Eisen

Competenties

  • Medewerker gericht;

  • Klantgericht;

  • Sensitiviteit gecombineerd met overtuigingskracht.

Organisatie en team

‘Iedereen telt mee, iedereen doet mee!’, dit is onze visie binnen het domein Maatschappelijke Ontwikkeling (Sociaal Domein). Wij werken aan een sociale infrastructuur die iedereen dezelfde kansen biedt om zich op zijn eigen wijze te ontwikkelen. De financiële en inhoudelijke opgaven binnen ons werkveld maken van verandering een constante factor. Het samenspel tussen beleid, uitvoering en bedrijfsvoering is hierbij van groot belang.

Maatschappelijke Ontwikkeling bestaat uit vijf sectoren, namelijk Beleid & Strategie, Werk & Participatie, Jeugd & Gezin, WMO& Inkomen en Bedrijfsvoering & Advies. De sector Bedrijfsvoering & Advies heeft een adviserende en ondersteunende rol ten opzichte van de andere sectoren van het domein, het managementteam en de concerndirectie. De medewerkers van de sector Bedrijfsvoering & Advies leveren aan de andere vier sectoren binnen Maatschappelijke Ontwikkeling adviserende en ondersteunende diensten. Deze diensten zijn ingedeeld in clusters: Juridisch, Financieel Advies, Datacenter, Backoffice Wmo-Jeugd, Strategie, Secretarieel, Subsidies en Kwaliteit & Toezicht WMO-Jeugd. In totaal werken er ruim 50 medewerkers binnen de Sector Bedrijfsvoering & Advies.

Gespreksinformatie

Niet bekend

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1

Functie: Teamleider Bedrijfsvoering & Advies SD
Periode: 6 maanden
Vorm: Detachering, geen ZZP
Aantal uren: 24 uur per week, 20 uur per week is eventueel bespreekbaar. Thuiswerken in overleg. Dinsdag en donderdag is fysieke aanwezigheid nodig.

Aanvullend

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl of met Nina de Jong via 06 39 84 53 67 / nina.dejong@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur