Bekijk de opdracht ook op opdrachtinformatiemanagement.nl voor aanvullende ondersteuning binnen het vakgebied Informatiemanagement.
Logo van Gemeente Leeuwarden
Logo van Gemeente Leeuwarden

projectleider/teamleider

Oldehoofsterkerkhof 2, 8911 DH Leeuwarden, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen

Begindatum:

1 sept 2025

Einddatum:

1 mei 2026

Uren per week:

16 -24

Publicatiedatum:

24 jun 2025
Opdracht tarief Geen maximumOpdracht uren 16 -24

Opdracht: Aanbesteding en implementatie Betaalsysteem
Aantal uren: 16 uur (24 uur per week eventueel)
Vorm: Detachering of ZZP
CV's beoordelen: 8 juli
Datum gesprekken: 10 juli tussen 13:00 - 17:00 en eventueel 11 juli 14:00 - 17:00
Aanvraag staat langer open i.v.m. vakantie hiring manager.


Organisatie
De Gemeente Leeuwarden zoekt een enthousiaste en ervaren projectleider voor de implementatie van een nieuw centraal betalingssysteem, dat voortkomt uit een meervoudig onderhandse aanbesteding. Met jouw expertise en leiderschapskwaliteiten zorg je ervoor dat het nieuwe systeem efficiënt, gebruiksvriendelijk wordt neergezet. Niet alleen voor vakafdelingen maar gemeente breed. Als projectleider speel je een cruciale rol in het verwezenlijken van deze verandering. Je werkt nauw samen met diverse belanghebbenden en zorgt voor een vlekkeloze implementatie.

Omschrijving van de opdracht

  • Opstellen van een projectplan met de juiste business-doelen van de vakafdelingen  en ICT/Informatiemanagement doelen, gebaseerd op de projectopdracht van de business en Informatiemanagement.

  • Leiden van het implementatieproject  waarbij je het nieuwe betalingssysteem implementeert voor de afdelingen Burgerzaken en Service & Informatie, Belastingen en vergunningen en later de fysieke hardware vervangt. Ook leidt je de implementatie van het betalingssysteem voor andere fysieke - en internet kassa's.

  • Vastleggen van de voortgang in het projectmanagementsysteem en in korte notulen. Ook de agendering en voorbereiding van de project overleggen hoort hierbij.

  • Samenwerken met interne en externe stakeholders, waaronder projectleden, beheerders, informatieadviseurs, administratieve medewerkers en softwareleveranciers, om een soepele vervanging en/of implementatie te waarborgen die voldoet aan de behoeften van de Gemeente Leeuwarden.

  • Opstellen en bewaken van planningen, uitvoeren van offerte-aanvragen en aanbestedingen, en het verzorgen van rapportages aan de opdrachtgever.

  • Optreden als adviseur en sparringpartner voor projectleden en stakeholders, waarbij je overtuigend communiceert en in staat bent om verschillende belangen te verenigen.

  • Zorgen voor een naadloze overgang van het huidige naar het nieuwe systeem, met bijzondere aandacht voor de wensen van de specifieke afdelingen.

  • Rapporteren aan de Manager Informatiemanagement en aan de business-eigenaar van het betalingsproces over respectievelijk beheer/implementatie en businessdoelen.

  • Samen met de informatieadviseur zorgdragen voor de juiste procedurele voortgang van het project en het bewaken van de kwaliteit zoals gedefinieerd in de businesscase.


Wat breng je mee

  • Ervaring met projectmanagement en implementatie van IT-systemen, bij voorkeur in een gemeentelijke omgeving. Meerdere jaren (tenminste 3 jaar) relevante projectleiding ervaring is noodzakelijk.

  • Uitstekende communicatieve vaardigheden, zowel schriftelijk als mondeling, en het vermogen om effectief te communiceren opdrachtgevers en diverse stakeholders.

  • Leiderschapskwaliteiten en het vermogen om een team te motiveren en te begeleiden.

  • Flexibiliteit en aanpassingsvermogen om te kunnen omgaan met veranderende omstandigheden en prioriteiten.

  • Kennis van en ervaring met de vervanging en/of implementatie van (cloud)applicaties, en betalingssystemen is een pre.

Op te leveren resultaten
Het succesvol implementeren (in twee fasen) van een betaalsysteem voor gemeentelijke diensten (balie+fysiek+pin) en later ook de internetkassa's.

Waarom een opdracht bij Gemeente Leeuwarden?

  • Impactvolle projecten vanuit IM-Informatiemanagement die bijdragen aan de efficiëntie bedrijfsvoering en dienstverlening van de gemeente.

  • Samenwerking met een divers team van professionals in een dynamische werkomgeving.

  • Ruimte voor ervaring in een gemeente opdoen en nieuwsgierig zijn naar de groei van IM-Informatiemanagement, projectmanagement en ICT binnen de gemeentelijke organisatie.

 Eisen en Wensen

  1. Akkoord met de Algemene Inhuurvoorwaarden Inhuurdesk Gemeente Leeuwarden https://www.inhuurdeskleeuwarden.nl/voorwaarden

  2. Aanbieder is akkoord met de volgende artikelen mbt het door-/uitlenen van personeel:

    • Opdrachtnemer enkel Inhuurkrachten zal inzetten met wie hij zelf een arbeidsovereenkomst is aangegaan of met wie hij zelf een vooraf door de Belastingdienst goedgekeurde (model)overeenkomst van opdracht is aangegaan op basis van Tussenkomst (tenzij nadrukkelijk anders is overeengekomen) die toeziet op de op basis van een overeenkomst van opdracht ex artikel 7:400 BW uit te voeren werkzaamheden voor de Klant of Opdrachtnemer in de vorm van een Maatschap werkzaamheden verricht onder een overeenkomst van opdracht ex artikel 7:400 BW voor de Klant.

    • Indien de Opdrachtnemer Inhuurkrachten wenst in te zetten die niet bij haar in dienst zijn, kan dat slechts na schriftelijke toestemming van de externe partij c.q. de Klant. De externe partij c.q. de Klant heeft het recht aan deze inzet voorwaarden te verbinden, mede ter zekerstelling van haar eventuele verplichtingen jegens derden, waaronder begrepen de Belastingdienst en de Uitvoeringsinstellingen.

  3. Ervaring met projectmanagement en implementatie van IT-systemen, bij voorkeur in een gemeentelijke omgeving.

  4. Aangeboden tarief is inclusief reiskosten

  5. Meerdere jaren (tenminste 3 jaar) relevante projectleiding ervaring is noodzakelijk.

  6. Leiderschapskwaliteiten en het vermogen om een team te motiveren en te begeleiden.

  7. Kennis van en ervaring met de vervanging en/of implementatie van (cloud)applicaties, en betalingssystemen is een pre.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via susan.peschier@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Onze adviseurs staan je graag persoonlijk te woord op maandag t/m vrijdag tussen 09:00 en 17:00 uur. Je kunt jouw vraag alvast stellen via de contactpagina of kom terug op een ander tijdstip!
Opdracht Adviseur
Sluiten
Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.