Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.
Logo van Gemeente Krimpen aan den IJssel
Logo van Gemeente Krimpen aan den IJssel

WMO Consulent

Raadhuisplein 2, 2922 AD Krimpen aan den IJssel, Nederland

Sluit over 7 dagen

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

-

Uren per week:

32 - 36

Publicatiedatum:

19 nov 2025
Opdracht tarief 80Opdracht uren 32 - 36
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Als consulent Wmo werk je onder de vlag van KrimpenWijzer, het centrale loket voor zorg, welzijn en ondersteuning in de gemeente Krimpen aan den IJssel. Binnen deze opdracht ligt jouw focus op het onderzoeken van hulpmiddelen en woonvoorzieningen. Je richt je primair op het beoordelen van hulpvragen en het vinden van passende, concrete oplossingen. Je voert brede uitvraaggesprekken met inwoners die vragen of knelpunten ervaren op het gebied van zelfredzaamheid of participatie. Tijdens deze gesprekken breng je de situatie zorgvuldig in kaart en geef je heldere informatie en advies over mogelijkheden binnen zorg en welzijn. Je denkt oplossingsgericht mee, waarbij het uitgangspunt is dat mensen zoveel mogelijk gebruikmaken van hun eigen kracht, het sociaal netwerk en voorliggende voorzieningen. Indien nodig indiceer je maatwerkvoorzieningen, zoals mobiliteitshulpmiddelen, woningaanpassingen, hulp bij het huishouden en vervoersvoorzieningen. Daarbij werk je volgens de kaders van de Wmo 2015, en zorg je voor een zorgvuldige afweging op basis van noodzaak en doelmatigheid. Je bent daarnaast verantwoordelijk voor de volledige en correcte verslaglegging en dossiervorming in het registratiesysteem Suite4Sociale Regie. Je bewaakt de voortgang van het proces, legt bevindingen en besluiten zorgvuldig vast en zorgt ervoor dat alle gegevens up-to-date zijn voor een transparante en professionele ondersteuning. Je bent onderdeel van de KrimpenWijzer. Hierbij werk je samen met collegas van onder andere het Algemeen Maatschappelijk Werk, Welzijn en stichting MEE. Deze samenwerking maakt het mogelijk om inwoners integraal te ondersteunen met een brede blik op hun situatie. De kern van jouw werk is het samen met de inwoner zoeken naar een passende en duurzame oplossing, waarbij het bevorderen van zelfredzaamheid en participatie centraal staat. Voor deze opdracht zoeken we naar een ervaren Wmo consulent die in korte tijd op snelheid kan komen om het team van Wmo consulenten te ontlasten. Uiteraard zul je worden ingewerkt in de lokale werkwijze, maar er wordt al snel een belangrijke mate van zelfstandigheid van je verwacht.

Werkzaamheden:
  • Je werkt onder de vlag van de KrimpenWijzer voor de uitvoering van het Sociaal Domein (Wmo). Binnen de KrimpenWijzer werk je samen met onder andere je collegas vanuit Algemeen Maatschappelijk Werk, Welzijn of Jeugd- en Gezinshulp;
  • Je voert brede uitvraaggesprekken met inwoners die hulpvragen hebben;
  • Je geeft informatie en je adviseert voornamelijk over de gebieden zorg en welzijn;
  • Je indiceert maatwerkvoorzieningen zoals mobiliteitshulpmiddelen, woningaanpassingen, hulp bij het huishouden en vervoer;
  • Samen met de inwoner zorg je voor een passende oplossing.

Eisen

  • Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
  • Minimaal 2 jaar werkervaring in de afgelopen 5 jaar als Wmo consulent bij een gemeente;
  • Aantoonbare werkervaring met het zelfstandig afhandelen van aanvragen met betrekking tot hulp in het huishouden en vervoer (duidelijk weergeven in het cv);
  • Aantoonbare werkervaring met het zelfstandig afhandelen van aanvragen met betrekking tot rolstoel en kleine woonvoorzieningen (duidelijk weergeven in het cv);
  • Een maximum uurtarief van 80,- exclusief BTW/ inclusief reiskosten woon-werkverkeer en fee Flextender.

Wensen en competenties

Wensen

  • Minimaal 3 jaar werkervaring in de afgelopen 5 jaar als Wmo consulent bij een gemeente;
  • Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring met het zelfstandig afhandelen van aanvragen met betrekking tot hulp in het huishouden en vervoer (duidelijk weergeven in het cv);
  • Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring met het zelfstandig afhandelen van aanvragen met betrekking tot rolstoel en kleine woonvoorzieningen (duidelijk weergeven in het cv);
  • Een afgeronde HBO bachelor opleiding Fysiotherapie of Ergotherapie met aanvullende training op het gebied van de Wmo;
  • Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 6 jaar Suite4SocialeRegie;
  • Beschikbaar per december 2025 voor gemiddeld 32 tot 36 uur per week.

Competenties

  • Je kunt goed luisteren en dat vertalen naar je werk;
  • Je hebt een proactieve instelling en pikt zaken snel op;
  • Je bent resultaatgericht en je kunt goed samenwerken;
  • Je hebt kennis van bedrijfsvoering en de relevante wet en regelgeving;
  • Je bent een doener en zorgt dat zaken worden afgerond;
  • Je snapt wat het betekent om te werken binnen een politiek-bestuurlijke omgeving.

Organisatie en team

Organisatie Krimpen aan den IJssel is een ondernemende gemeente die graag vooruit denkt en doet. Met zo'n 180 medewerkers zorgen we voor een gemeente waar het fijn wonen, werken en leven is. Onze organisatie is continu in beweging. We zoeken naar nieuwe manieren van (samen)werken, gaan uit van zelforganisatie en zijn steeds meer gericht op resultaat in plaats van tijd. De organisatie is verdeeld in 25 thuisteams die gevormd zijn rondom inhoudelijke themas. We zoeken naar nieuwe manieren van (samen)werken, gaan uit van zelforganisatie en zijn steeds meer gericht op resultaat in plaats van tijd.

Als consulent Wmo werk je onder de vlag van KrimpenWijzer, het centrale loket voor zorg, welzijn en ondersteuning in de gemeente Krimpen aan den IJssel. Je bent onderdeel van de KrimpenWijzer. Hierbij werk je samen met collegas van onder andere het Algemeen Maatschappelijk Werk, Welzijn en stichting MEE.

Gespreksinformatie

Beoordeling
Stap 1: Beoordeling CVs op minimumeisen
De externe administratieve broker beoordeelt de CVs op de minimumeisen in het bovengenoemde profiel. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.

Stap 2: Selectie tien (10) CVs die aan de organisatie worden voorgelegd
De externe administratieve broker beoordeelt de CVs van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde gunningscriteria te beoordelen door de externe administratieve broker. De tien (10) kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.

Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de CVs van de kandidaten die door de externe administratieve broker zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria: Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten; Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties. De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste drie kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.

Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald. De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geinformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. De opdrachtgever behoudt zich het recht voor om de opdracht niet te gunnen. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.

Planning
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op donderdag 4 december 2025 tussen 09:00 en 12:00 uur op locatie in Krimpen aan den IJssel. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op maandag 1 december 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:
Functieschaal: Deze functie is ingedeeld in functieschaal 9. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

CV-eisen: Maximaal 5 paginas, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties van recente werk- of opdrachtgevers in een vergelijkbare functie.

Werkdagen: De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma Di Wo Do Vr.

Overige informatie: De gemeente verstrekt de noodzakelijke ICT middelen voor het uitvoeren van de opdracht. De gemeente kan om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen. Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi). Het tarief van de aangeboden kandidaat staat vast voor 12 maanden. Daarna kan maximaal eenmaal per jaar een voorstel tot prijsaanpassing aan de Opdrachtgever plaatsvinden.
Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via susan.peschier@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contactpagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Bereikbaar van 9:00 tot 17:00
Werkdagen: ma, di, wo, do, vr