Logo van Gemeente Katwijk
Logo van Gemeente Katwijk

Medewerker toegang sociaal wijkteam

Kon. Julianalaan 3, 2224 EW Katwijk aan Zee, Nederland

Sluit over 8 dagen

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

-

Uren per week:

32

Publicatiedatum:

20 nov 2025
Opdracht tarief 80Opdracht uren 32
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Gemeente Katwijk zoekt een Medewerker Toegang Sociaal Wijkteam die inwoners helpt met al hun vragen over hulp en ondersteuning binnen het sociaal domein. Je bent het eerste aanspreekpunt voor inwoners, verwijzers en partners en speelt een belangrijke rol in de beoordeling van binnenkomende aanvragen en meldingen.

Het Toegangsteam van het Sociaal Wijkteam Katwijk is het eerste aanspreekpunt voor inwoners en verwijzers (zoals huisartsen en scholen) die vragen hebben over ondersteuning. Het team beoordeelt aanvragen, onderzoekt de vraag achter de vraag en zorgt dat inwoners snel en passend geholpen worden.

Opdracht

In deze afwisselende functie help je inwoners met al hun vragen over hulp en ondersteuning. Afhankelijk van de vraag handel je het verzoek af of laat je dat aan een collega met vakkennis over. In sommige gevallen wijs je het verzoek af, maar informeer je de aanvrager wel waar hij of zij wel terecht kan. Daarmee fungeer je als visitekaartje van de gemeente.

Werkzaamheden:

  • Je staat inwoners te woord. Dat doe je door afwisselend diensten uit te voeren zoals telefonische spreekuur, bemensen van de balie en behandelen van schriftelijke verzoeken.
  • Je toetst aanvragen en beoordeelt of ze voor behandeling in aanmerking komen.
  • Algemene vragen handel je zelf af. De meer complexe vragen stuur je door naar een van de collegas met specialistische kennis.
  • Daarnaast voer je een aantal administratief-ondersteunende taken uit zoals het registratie van ingekomen aanvragen.
  • Je handelt diverse soorten meldingen (bijv. van het Zorgdomein of vroegsignalering van schulden af en/of zet deze naar de specialistische teams door).

Eisen

  • Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag

  • Bring your own device is van toepassing. Bij de uitvoering van de opdracht worden geen IT-middelen ter beschikking gesteld. Onder IT-middelen wordt verstaan: laptop, telefoon en toebehoren.

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi), incl. juiste SBI Code

  • Indien de opdrachtnemer personeel te beschikkingstelt moet de inschrijver beschikken over een geldige certificering van de Stichting Normering Arbeid (SNA) op basis van de norm NEN 4400-1 (voor Nederlandse ondernemingen) of NEN 4400-2 (voor buitenlandse ondernemingen) licht toe of het alternatief aanwezig is

  • Minimaal een afgeronde MBO 4 opleiding

  • Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar bij een gemeente binnen het sociaal domein

  • Aantoonbare werkervaring met de wet- en regelgeving op gebied van Jeugd, WMO en Participatiewet en Sociale Kaart. (Beschrijf dit duidelijk in het cv)

  • Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring in rechtstreeks klantencontract in de afgelopen 5 jaar binnen een gemeentelijke of maatschappelijke organisatie)

  • Een maximum uurtarief van 80,- excl btw en inclusief reiskosten woon-werk verkeer, werk-werkverkeer en parkeerkosten.

Wensen en competenties

Wensen:

  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in rechtstreeks klantencontract in de afgelopen 5 jaar binnen een gemeentelijke of maatschappelijke organisatie) (40 punten)
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring met de wet- en regelgeving op gebied van Jeugd, WMO en Participatiewet en Sociale Kaart.(Beschrijf dit duidelijk in het cv) (30 punten)
  • Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 6 jaar met systeem Civision (20 punten)
  • Minimaal 1 jaar werkervaring in de afgelopen 6 jaar met systeem iSamenleving (10 punten)

Competenties:

  • Klantgericht en dienstverlenend
  • Communicatief vaardig
  • Oordeelsvorming
  • Samenwerken
  • Nauwkeurig werken
  • Stressbestendig

Organisatie en team

De gemeente Katwijk werkt dagelijks aan een leefbare, veilige en toekomstgerichte omgeving voor onze inwoners en ondernemers. Onze ambities zijn groot: van de grootste woningbouwontwikkeling in onze geschiedenis tot het versterken van de kwaliteit van de openbare ruimte en het verbeteren van digitale dienstverlening. Onze organisatie telt zon 650 medewerkers en kenmerkt zich door een platte structuur. We zetten sterk in op persoonlijk leiderschap en geven onze mensen de ruimte om verantwoordelijkheid te nemen. Zo blijven we flexibel en wendbaar en kunnen we snel inspelen op maatschappelijke ontwikkelingen. In diezelfde geest zoeken we partners die vakmanschap combineren met betrokkenheid en die samen met ons werken aan duurzame resultaten voor Katwijk.

Gemeente Katwijk zoekt een Medewerker Toegang Sociaal Wijkteam die inwoners helpt met al hun vragen over hulp en ondersteuning binnen het sociaal domein. Je bent het eerste aanspreekpunt voor inwoners, verwijzers en partners en speelt een belangrijke rol in de beoordeling van binnenkomende aanvragen en meldingen.Het Toegangsteam van het Sociaal Wijkteam Katwijk is het eerste aanspreekpunt voor inwoners en verwijzers (zoals huisartsen en scholen) die vragen hebben over ondersteuning. Het team beoordeelt aanvragen, onderzoekt de vraag achter de vraag en zorgt dat inwoners snel en passend geholpen worden.

Gespreksinformatie

Beoordeling Stap 1: Beoordeling cvs op minimumeisen
De cv's worden beoordeeld op de Vereisten / Knock-outcriteria. Kandidaten die voldoen, worden geselecteerd voor stap 2.

Stap 2: Selectie van cvs die aan de organisatie worden voorgelegd
De cv's van kandidaten die voldoen aan de minimumeisen worden in onderlinge vergelijking beoordeeld op de gunningscriteria. De 10 kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend.

Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de cv's van de geselecteerde kandidaten in onderlinge vergelijking op relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten en bij soortgelijke organisaties. De beste kandidaten worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4).

Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het profiel (met name op de competenties). Het gesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. Kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien dit niet lukt, wordt stap drie herhaald. De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die het beste voldoet aan het profiel. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op woensdag 3 december 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op dinsdag 2 december 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 8. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

CV-eisen
Maximaal 5 paginas, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Overige informatie
De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.

Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi). De inschrijver is ingeschreven bij de Kamer van Koophandel en bevoegd om arbeidskrachten ter beschikking te stellen conform de Wet allocatie arbeidskrachten door een externe administratieve broker (WAADI). Toegestane codes zijn in ieder geval: 78201 Uitzendbureaus, 78202 Banenpools en detachering, 7830 Payrolling en personeelsbeheer. Daarnaast kunnen onder voorwaarden ook inschrijvers worden toegelaten met een van de volgende SBI-codes, mits zij WAADI-geregistreerd zijn en aantoonbaar structureel personeel detacheren in het betreffende vakgebied: 6202 Advisering op het gebied van informatietechnologie, 7022 Organisatieadviesbureaus, 7112 Ingenieurs en technische ontwerp- en adviesbureaus. In deze gevallen moet de inschrijver aantonen dat: de ingezette professionals bij hem in loondienst zijn (geen tussenkomst-ZZP of eigen BV-constructie); detachering een structureel en aantoonbaar onderdeel vormt van de bedrijfsactiviteiten; en de onderneming beschikt over een geldige WAADI-registratie.De gemeente Katwijk behoudt zich het recht voor aanvullende bewijsstukken op te vragen (zoals arbeidsovereenkomsten, cao-toepassing of verklaringen over fiscale afdrachten) indien de SBI-code afwijkt van de standaard-detacheringcodes.

De inschrijver moet beschikken over een geldige certificering van de Stichting Normering Arbeid (SNA) op basis van de norm NEN 4400-1 (voor Nederlandse ondernemingen) of NEN 4400-2 (voor buitenlandse ondernemingen). Dit certificaat waarborgt dat de onderneming voldoet aan verplichtingen op het gebied van loonheffingen, omzetbelasting en het voorkomen van illegale arbeid. Indien de inschrijver niet kan voldoen aan de gevraagde SNA-certificering, accepteren wij in dat geval een combinatie van: Een recente WKA-verklaring (verklaring betalingsgedrag keten- en inlenersaansprakelijkheid) van de Belastingdienst, en Het gebruik van een G-rekening voor de afdracht van loonheffingen.

Opties tot verlenging
2 x 6 maand(en)

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Ernst Schoneveld via ernst.schoneveld@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contactpagina.
Senior Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Senior Adviseur
Afwezig
Werkdagen: ma, di, do, vr