Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.
Logo van Gemeente Kaag en Braassem
Logo van Gemeente Kaag en Braassem

Projectleider Vooropdracht Kaag Aardgasvrij

Westeinde 1, 2371 AS Roelofarendsveen, Nederland

Sluit over 5 dagen

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

-

Uren per week:

40

Publicatiedatum:

1 nov 2025
Opdracht tarief Geen maximumOpdracht uren 40

Omschrijving

Opdracht

Verschillende lokale initiatieven in De Kaag hebben het voortouw genomen om tot een duurzame, lokale energievoorziening te komen. De gemeente juicht deze initiatieven toe en wil ze graag faciliteren en in lijn brengen met haar eigen processen en producten (zoals het Warmteprogramma en Wijk Uitvoerings Plan).

Werkzaamheden:

  • Inventarisatie wensen en belangen stakeholders rondom de Kaag
  • Gezamenlijke Kick- off sessie
  • Plan van Aanpak Opstellen
  • Projectmanagement
  • 4 x afstemming opdrachtgever

Resultaten:

  • Op te leveren stukken gekoppeld aan de onderdelen van de opdracht
  • Stakeholdersanalyse
  • Plan van Aanpak voor de realisatiefase inclusief scoping, deliverables, planning en begroting

Eisen

  • Bring your own device is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten; Ditzelfde geldt voor een laptop (deze mag niet ouder zijn dan 2019)
  • Minimaal 8 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 12 jaar op het gebied van duurzaamheid/energietransitie
  • Aantoonbare werkervaring met duurzame energietechnieken en warmteoplossingen (zoals warmtenetten, all-electric, hybride systemen).
  • Aantoonbare werkervaring met het organiseren en begeleiden van participatietrajecten met bewoners, ondernemers of andere stakeholders.

Wensen en competenties

Wensen

  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring als projectleider met het verduurzamen van woningen (30 punten)
  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als adviseur op het gebied van duurzaamheid (30 punten)
  • Minimaal 10 jaar aantoonbare werkervaring op het gebied van duurzaamheid/energietransitie (40 punten)

Competenties

  • Projectmanagement
  • Strategisch denken
  • Analytisch en oplossingsgericht
  • Communicatief vaardig
  • Flexibiliteit en adaptief vermogen

Organisatie en team

Organisatie

Kaag en Braassem is een kleine organisatie in een uitgestrekt gebied, midden in het Groene Hart. De gemeente telt elf dorpskernen rondom het vele groen, mooie molens en de twee grote wateren het Braassemermeer en de Kagerplassen. Sport, verenigingsleven, bloementeelt en hart voor historie zijn enkele kenmerken van de gemeente en haar inwoners.

Team

Valt onder het team duurzaamheid. Team duurzaamheid bestaat uit 4 fte; 1 strategisch adviseur duurzaamheid, 2 adviseurs duurzaamheid en 1 adviseur communicatie. Flexibele schil van 2 parttimers, een begeleidt de startwijk Roelofarendsveen-Noord en een het Warmteprogramma.

Gespreksinformatie

Beoordeling

Stap 1: Beoordeling CVs op minimumeisen

De externe administratieve broker beoordeelt de cvs op de Vereisten / Knock-outcriteria in het bovengenoemde profiel. Kandidaten die voldoen aan de Vereisten / Knock-outcriteria in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling.

Stap 2: Selectie 5 CVs die aan de organisatie worden voorgelegd

De externe administratieve broker beoordeelt de CVs van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde gunningscriteria te beoordelen door de externe administratieve broker. De 5 kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.

Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek

De opdrachtgever beoordeelt de CVs van de kandidaten die door de externe administratieve broker zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria: Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten; Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties. De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste drie kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.

Stap 4: Selectiegesprek

In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald. De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geinformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. De opdrachtgever behoudt zich het recht voor om de opdracht niet te gunnen. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.

Planning

De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op dinsdag 11 november 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op maandag 10 november 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:

Functieschaal

Deze functie is ingedeeld in functieschaal 123.

CV-eisen

  • Maximaal 5 paginas, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen

De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma Di Wo Do Vr

Fee Externe Administratieve Broker

De externe administratieve broker brengt voor deze opdracht geen fee in rekening bij de winnende leverancier.

Overige informatie

De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen. Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van de externe administratieve broker. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding. Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

Meer informatie

Vragen kunnen ingediend worden tot dinsdag 4 november 2025 09:00. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op woensdag 5 november 2025 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kun je indienen bij de externe administratieve broker, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kun je telefonisch stellen. De externe administratieve broker is bereikbaar. De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot donderdag 6 november 2025 09:00 uur. Tot die tijd kun je reageren.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Sybren Hindriks via sybren.hindriks@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Onze adviseurs staan je graag persoonlijk te woord op maandag t/m vrijdag tussen 09:00 en 17:00 uur. Je kunt jouw vraag alvast stellen via de contactpagina of kom terug op een ander tijdstip!
Opdracht Adviseur