Bestuursadviseur

Gemeente IJsselstein

Overtoom 1

Sluit over 6 dagen
Geen maximum 24 Utrecht

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

1 jan 2026

Uren per week:

24

Publicatiedatum:

24 sept 2025

Omschrijving

Gezocht
Een bestuursadviseur die het politieke spel kent en affiniteit heeft met het borgen van de processen die eruit voortvloeien.

Het betreft inhuur voor 12 weken, 3 dagen per week.

Werkzaamheden:

  • Het inregelen in proces van het uitdaagrecht. Dit op basis van de verordening die daarover is vastgesteld.

  • Het opstellen van een plan van aanpak voor de implementatie van de gedragscode. En het inregelen van het vaststellen van de gedragscode van B&W door de gemeenteraad.

  • Het voorbereiden van de ALV van de VNG. Deze is op 28 november 2025. Uiterlijk een week daarvoor moet college advies er liggen.

  • Ad hoc: sparren over bestuurlijke consequenties/aanpak van bestuurlijk relevante dossiers (bijvoorbeeld GR jeugd, vastgoedbeleid e.d Voorstel doen voor werken met bestuursopdrachten: gedragen format en proces ontwerpen.

Eisen

  • Aantoonbaar afgeronde opleiding op hbo bachelor niveau;

  • Aantoonbare recente werkervaring als bestuursadviseur binnen een gemeente/overheid;

  • Bring your own device is van toepassing. Bij de uitvoering van de opdracht worden geen IT-middelen ter beschikking gesteld. Onder IT-middelen wordt verstaan: laptop, telefoon en toebehoren.

Wensen en competenties

Wensen

  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als bestuursadviseur (40 punten);

  • Aantoonbare werkervaring binnen een gemeente (30 punten);  

  • Aantoonbare werkervaring met het opstellen van een plan van aanpak (30 punten).

Competenties

  • Uitstekende mondelinge en schriftelijke vaardigheden;

  • Neemt initiatief en is goed in prioriteiten stellen;

  • Weet meerdere zaken naast elkaar te doen;

  • Procesmatig sterk;

  • Dienstverlenend/enthousiast/flexibel/klantgericht en humor;

  • Geeft gevraagd en ongevraagd advies;

  • In staat om verbindingen te leggen tussen partijen;

  • Affiniteit met de gemeentelijke thema's;

  • Toegankelijk en mensgericht;

  • Daadkrachtig en besluitvaardig.

Organisatie en team

De gemeente IJsselstein is een stad in het zuidwesten van de provincie Utrecht. De stad telt ruim 33.000 inwoners en heeft een gezellig historisch hart waar de inwoners trots op zijn. De ambtelijke organisatie van de gemeente (GIJS) bestaat uit ruim 250 medewerkers verdeeld over 7 teams. GIJS werkt aan een bloeiend en toekomstbestendig IJsselstein, waar iedereen prettig kan wonen, werken en samenleven. GIJS staat voor betrouwbare dienstverlening, een benaderbare organisatie en heldere communicatie. De ambtenaren werken vanuit drie kernwaarden: vakmanschap, pragmatisch en samenspel. Samen met en voor ‘ons stadje’.

Gespreksinformatie

De gesprekken bij de opdrachtgever zijn nog niet gepland. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen zo snel mogelijk na aanbieding door de externe partij aan de opdrachtgever een uitnodiging. 
Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 12. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Fee
De externe partij brengt voor deze opdracht geen fee in rekening bij de winnende leverancier.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: 24 uur in overleg, bij voorkeur in ieder geval maandag en dinsdag.

Overige informatie

  • Voor het uitvoeren van de opdracht is afgifte van een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) een vereiste.

  • Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van de externe partij. Indien je de opdracht gegund krijgt, ontvang je een handleiding.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Ernst Schoneveld via 06 29 30 84 22 / ernst.schoneveld@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Senior Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Senior Adviseur