Logo van Gemeente Huizen
Logo van Gemeente Huizen

Adviseur Openbare Orde en Veiligheid

Graaf Wichman 10, 1276 KB Huizen, Nederland

Sluit over 3 dagen

Begindatum:

5 jan 2026

Einddatum:

5 apr 2026

Uren per week:

18 - 20

Publicatiedatum:

10 dec 2025
Opdracht tarief Geen maximumOpdracht uren 18 - 20
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Opdrachtomschrijving

Voor deze opdracht word je specifiek ingezet op de thema's PGA en woonoverlast. Hiertoe coördineer je PGA-casuïstiek door middel van triage en PGA-overleggen, onderhoud je contacten met netwerkpartners en portefeuillehouder en bereid je bestuurlijke overleggen voor.

Daarnaast zal er incidenteel sprake zijn van andere voorkomende OOV-werkzaamheden zoals huisverboden of casuïstiek m.b.t. gevaarlijke honden.

Profielschets

Je hebt ervaring met het werkgebied zorg en veiligheid en weet als geen ander hoe je betrokkenen binnen dit veld kan laten samenwerken. Je hebt inzicht in zowel interne als bestuurlijke verhoudingen en kan op deze verschillende niveaus adviseren.

Eisen

  • Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
  • Aantoonbaar beschikbaar per 5 januari 2026 voor 18 tot 20 uur per week, gedurende gehele opdracht inclusief mogelijke verlengingen;
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met bestuurlijke advisering binnen een gemeente;
  • Aantoonbaar beschikbaar op maandagochtend fysiek op kantoor aanwezig te zijn;
  • Minimaal een jaar aantoonbare ervaring met PGA. Benoem dit concreet in het cv;
  • Een aantoonbare afgeronde hbo bachelor opleiding.

Wensen en competenties

Wensen

  • Een aantoonbare afgeronde wo opleiding;
  • Minimaal 4 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 7 jaar als adviseur Openbare Orde en Veiligheid bij een gemeentelijke organisatie;
  • Aantoonbaar beschikbaar voor 3 dagen per week fysiek op kantoor aanwezig;
  • Een aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor zoals Integrale Veiligheidskunde, Rechten of Bestuurskunde.

Competenties

  • Goede mondelinge en schriftelijke uitdrukkingsvaardigheid;
  • Uitstekende politiek-bestuurlijke antenne;
  • Creatief;
  • Analytisch;
  • Flexibiliteit;
  • Besluitvaardigheid;
  • Omgevingsbewust;
  • Overtuigingskracht.

Organisatie en team

Opdrachtgever

Huizen staat voor aanpakken. Voor luisteren, meedenken en meebeslissen. Voor samen het verschil maken. En werken vanuit mogelijkheden. Huizen is een dorp waar inwoners meedoen, waar we er samen voor elkaar zijn. En waar we met elkaar werken aan een ondernemende, sociale, veilige en duurzame gemeenschap.

Team OOV

Het team OOV bestaat uit een coördinator, drie beleidsadviseurs en een juridisch adviseur. Binnenkort komen daar drie collega's bij. Onze reguliere taken bestaan uit Fysieke veiligheid en crisisbeheersing, Maatschappelijke stabiliteit, inclusief radicalisering en extremisme, woonoverlast, High impact crimes en veel voorkomende criminaliteit. Waarbij de volgende thema's zijn geprioriteerd: Georganiseerde Ondermijnende Criminaliteit, Digitale Veiligheid, Zorg en Veiligheid, inclusief jeugd en veiligheid, persoonsgebonden aanpak en personen met onbegrepen gedrag, Veerkrachtige Wijken en verkeersveiligheid.

Gespreksinformatie

Planning en selectieproces

  • **Stap 1: Beoordeling CV's op minimumeisen.** de externe broker beoordeelt de CV's op de minimumeisen/knock-outcriteria. Kandidaten die voldoen, worden geselecteerd voor stap 2.

  • **Stap 2: Selectie tien (10) CV's die aan de organisatie worden voorgelegd.** de externe broker beoordeelt de CV's van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in onderlinge vergelijking op de gunningscriteria. De tien (10) best scorende kandidaten worden geselecteerd voor stap 3. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend.

  • **Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek.** De opdrachtgever beoordeelt de CV's van de door de externe broker geselecteerde kandidaten op relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten en bij soortgelijke organisaties. De best scorende kandidaten worden uitgenodigd voor een selectiegesprek.

  • **Stap 4: Selectiegesprek.** In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de kandidaten voldoen aan het profiel (met name op de competenties). Het gesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. Kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort, wordt stap drie herhaald. De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die het beste voldoet aan het profiel.

De fysieke gesprekken bij de gemeente zijn gepland op **vrijdag 19 december 2025**. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op **woensdag 17 december 2025** bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1

Optie tot verlenging: 1x 3 maanden

Functieschaal

Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de
desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Fee

De externe broker brengt voor deze opdracht geen fee in rekening bij de winnende leverancier.

Werkdagen

De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Maandagen op kantoor. Overigens in
overleg.

Overige informatie

  • De aanbestedende dienst vraagt om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG-P).

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

CV-eisen

  • Maximaal 5 pagina's, opgesteld in het Nederlands.

  • Minimaal 2 referenties.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nina de Jong via nina.dejong@kbenp.nl of met Susan Peschier via susan.peschier@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contactpagina.
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur
Bereikbaar van 9:00 tot 17:00
Werkdagen: ma, di, wo, do, vr
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Bereikbaar van 9:00 tot 17:00
Werkdagen: ma, di, wo, do, vr