Inhuur tijdelijk leidinggevende GKB en JZ

Gemeente Hollands Kroon

Burgemeester Mijnlieffstraat 1, 1761 BK Anna Paulowna, Nederland

Sluit over 10 dagen
130 18-24 Noord-Holland

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

1 dec 2025

Uren per week:

18-24

Publicatiedatum:

9 mei 2025

Organisatie
De gemeente Hollands Kroon ligt in de Kop van Noord-Holland en heeft ongeveer 49.500 inwoners, 22 dorpskernen en een oppervlakte van 660 vierkante kilometer. Hollands Kroon staat voor kwalitatief hoogwaardige dienstverlening aan burgers, bedrijven en instellingen.

Kijk voor meer informatie op:
  https://hollandskroon.nl
  https://werkenbij.hollandskroon.nl
  https://visitkopvanholland.nl/hollands-kroon

Omschrijving opdracht

Binnen de gemeente Hollands Kroon zijn juridische processen op dit moment verspreid over meerdere teams, wat leidt tot versnippering van kennis . Daarnaast dient de samenwerking binnen het team GKB (Geschillen, Klachten en Bekendmakingen), met name tussen de onderdelen Woo, informele aanpak en klachten & geschillen verbeterd te worden.
Wij willen de juridische processen van team GKB en team Consult bundelen in één nieuw team: team Juridische Zaken.
Dit vraagt om stevige tijdelijke leiding die gericht is op inhoudelijke aansturing, procesoptimalisatie en teamontwikkeling.

Doel van de opdracht
Het realiseren van een goed functionerend team Juridische Zaken, met heldere processen, passende rolverdeling en verbeterde samenwerking.

Over team GKB
Team GKB bestaat momenteel uit 5 medewerkers waarvan 2 medewerkers langdurig in verzuim:
Woo (2 medewerkers: coördinatie/implementatie en jurist)
Secretaris bezwaarschriftencommissie (1 medewerker)
Informele aanpak (1 medewerker)
Buurtbemiddeling en klachten & geschillen (1 medewerker)
Sinds september 2023 is er sprake van een minder goede communicatie en samenwerking binnen dit team. Pogingen tot herstructurering en tijdelijke scheiding van onderdelen hebben onvoldoende effect gehad.

Planning
Houdt rekening met de gestelde planning in Mercell. Communiceer de data aangaande het interview ook met de aan te bieden kandidaten.

Eisen

  • Opleidingseis: juridisch geschoold op (minimaal) Hbo-niveau

  • Ervaring met leidinggeven

Takenpakket
De tijdelijke leidinggevende wordt verantwoordelijk voor:

  • Dagelijkse aansturing en prioritering van team GKB;

  • In kaart brengen van processen en rollen binnen team GKB en Consult;

  • Advies geven over de inrichting van het nieuwe team Juridische Zaken (samenvoeging van juridische taken);

  • Aansturing van de uitvoering van een nulmeting juridische kwaliteit, en opvolging daarvan;

  • Advies over verbetering van interne juridische processen en kwaliteitsverbetering;

  • Advisering over de inrichting van juridische control binnen de organisatie;

  • Advisering over borging van functies als Functionaris Gegevensbescherming (FG) en Privacy Officer binnen processen en samenwerking;

  • Vormgeven van het nieuwe team Juridische Zaken, met aandacht voor teamontwikkeling, structuur en samenwerking.

Gebruik van eigen devices
De Opdrachtgever stelt geen devices (laptop's en mobiele telefoons) ter beschikking aan ingehuurd personeel. De kandidaat en uitlener dienen hiermee rekening te houden.

Plafond uurtarief
€ 130,00 per uur all in tarief exclusief btw.
Inschrijvingen boven het plafondtarief leiden tot uitsluiting van verdere deelname aan deze mini competitie.

Kernwaarden
Wij werken vanuit zes kernwaarden:

  • vertrouwen: We geven vertrouwen door los te laten: dat is voor ons de basis van samenwerken. We hebben vertrouwen in de ander en zijn open en transparant. Daarom praten we met de ander in plaats van over de ander. We hebben vertrouwen in de intentie van een ander, gaan uit van het goede en spreken dat vertrouwen ook uit. Iedereen kan op ons vertrouwen en we staan voor resultaat.

  • lef: We durven, mogen en worden zelfs uitgedaagd om van de gebaande paden af te wijken, zolang we bezig zijn met verbeteren. We durven fouten te maken en deze te erkennen. Daarom stellen we ons kwetsbaar op en geven en ontvangen we feedback. Regelmatig kijken we in de spiegel en durven we onszelf scherp te ondervragen.

  • bevlogenheid: Wij zijn betrokken en gedreven in wat we doe voor de omgeving en voor onszelf. We voelen ons verantwoordelijk voor het resultaat. Bovendien maken we kenbaar wat onze toegevoegde waarde is en denken we in kansen en mogelijkheden. We werken vanuit onze persoonlijke drijfveren en maken het verschil.

  • respect: We staan open voor anderen en vullen niet in, maar vragen door. We zijn bereid om de ander te laten groeien. In onze organisatie mogen we onszelf zijn en we doen ons best om de potentie van anderen te zien en te benutten. Anders zijn mag; we laten iedereen in z'n waarde.

  • contact: We hebben daadwerkelijk contact van mens tot mens in plaats van functionaris tot functionaris. De menselijke maat staat daarbij centraal. We zijn een inspirerend voorbeeld voor anderen en maken anderen blij. Samen met anderen dromen wij en samen zorgen we voor een mooi resultaat. We dragen bij aan een warme samenwerking.

  • innovatie: Wij zijn nieuwsgierig en experimenteel en gebruiken tegelijkertijd ons gezonde verstand: het kan vaak zoveel makkelijker. Spijt kennen wij niet want we leren van onze fouten: de volgende keer doen we het anders. We lopen voorop met nieuwe producten en technologieën en zijn altijd op de hoogte van wereldwijde trends en maatschappelijke ontwikkelingen. De mogelijkheden van de technologie laten ons hierbij dromen! We verschuiven telkens weer onze grenzen en we nemen ruimte en tijd voor innovaties, ook als niet meteen duidelijk is of die daadwerkelijk aan zullen slaan.

Zij zijn de uitgangspunten van onze organisatie en staan voor de manier waarop we met elkaar en met alle externe partijen omgaan. Uw kandidaat beschouwd onze kernwaarden als zijn/haar eigen.

Gekozen procedure
Het betreft de plaatsing van een opdracht binnen het Dynamisch aankoopsysteem met referentie T58409 (zie link:  dynamisch aankoopsysteem met referentie) volgens artikel 2.50 van de Aanbestedingswet 2012.

Al het gestelde in het DAS is ook van toepassing op deze aanbesteding. Voor informatie over rechten en plichten tijdens deze aanbesteding verwijzen wij u ook naar het DAS.

Gestanddoeningstermijn
De door Inschrijver ingediende Inschrijving dient minimaal drie maanden vanaf de uiterste datum en tijdstip van ontvangst van de Inschrijvingen geldig te zijn.

Kosten van de Inschrijving
De Aanbestedende dienst vergoedt geen kosten voor het opstellen en uitbrengen van een Inschrijving, met inbegrip van eventueel verstrekken nadere inlichtingen. Eventuele kosten of schade die (kunnen) ontstaan door het niet gunnen van deze aanbesteding zijn voor rekening en risico van Inschrijver.

Stopzetten aanbesteding
De Aanbestedende dienst behoudt zich het recht voor om tot het moment van ondertekening van de beoogde Overeenkomst de aanbesteding geheel of gedeeltelijk, tijdelijk of definitief te stoppen. Aanbestedende dienst zal in een dergelijke situatie in beginsel niet tot vergoeding van aanbestedingskosten overgaan. Dit kan anders zijn indien de Aanbestedende dienst van oordeel is dat omstandigheden van dien aard zijn dat een tegemoetkoming op zijn plaats is.

Tegenstriijdigheden of bezwaren
Indien de documenten volgens Inschrijver tegenstrijdigheden, onjuistheden of onduidelijkheden bevatten of de Inschrijver daarover bezwaren heeft, dient Inschrijver dit direct aan de contactpersoon te melden, met concrete onderbouwing ervan.

U kunt geen rechtsgeldig beroep doen op onvolkomenheden of tegenstrijdigheden die niet tijdig en/of onvolledig zijn gemeld.

Indien u een kort geding aanhangig wilt maken bent u verplicht de dagvaarding via de berichtmodule te versturen. Ook mailt u deze  naar inkoop@hollandskroon.nl.

Uitwisseling van informatie (inlichtingen)
De voertaal is, zowel mondeling als schriftelijk, altijd Nederlands.
 
De inkoopadviseur zoals genoemd op de landingspagina (beginpagina na aanklikken Tender) van deze aanbesteding is verantwoordelijk voor de begeleiding van deze procedure en uw enige aanspreekpunt.
 
Het stellen van inhoudelijke vragen kan via de Vraag & Antwoord module. Overige informatie (die niet gaan over de opdracht, gunningscriteria en/of eisen aan u) kunt u via een bericht inwinnen. U mag het aanspreekpunt altijd ook bellen.
 
Heldere communicatie is dè basis van een aanbesteding. Beide partijen informeren elkaar zo snel mogelijk, proactief, doeltreffend en eerlijk over alle aspecten van de procedure.
 
Alle ter zake doende informatie (behalve wat concurrentiegevoelig  van aard is) stellen wij ter beschikking op Mercell Source to Contract en is te beschouwen als de nota van inlichtingen.

Vorm aan inschrijving
Een inschrijving bestaat uit het invullen van de vragen en het vermelden van de inschrijfprijs. Het bijvoegen van eigen producties in welke vorm dan ook tijdens inschrijving is niet nodig en ook niet mogelijk.

Meerdere inschrijvingen indienen
Het is u, in afwijking van het DAS toegestaan om meerdere offertes in te dienen.

Gunningscriteria
Het gunningscriterium is de economisch meest voordelige inschrijving op basis van de beste prijs-kwaliteitverhouding (BPKV). De BPKV wordt bepaald aan de hand van de formule: relateer prijsscore aan laagste prijs waarbij de prijs voor 30% en de kwaliteit voor 70% meeweegt. De inschrijver met de hoogste score krijgt de opdracht gegund. Bij het uitvallen van inschrijvers plaatsen wij deze terug in de offertefase. Dit betekent vervolgens dat Mercell source to contract een nieuwe beoordeling doet op basis van de overgebleven inschrijvers. Dit betekent dat de oorspronkelijke rangorde kan wijzigen.

Loting
Bij een gelijke score ergens in dit proces beslist een loting de rangorde. Als er een loting plaatsvindt, worden de inschrijvers hiervan op tijd op de hoogte gebracht. De inschrijvers zijn bevoegd daarbij in persoon of bij gemachtigde aanwezig te zijn. 

Beoordelingsprocedure
De tijdig ontvangen inschrijvingen worden als volgt beoordeeld:

  1. Toetsing op compleetheid en volledigheid;

  2. Eventueel herstellen van gebreken aan de inschrijving(en);

  3. Beoordeling kandidaat aan de hand van de criteria:

    1. Basisgegevens kandidaat (CV);

    2. Beheersing Nederlandse taal;

  4. Toetsing van uurtarieven;

  5. De beste kandidaten met een maximum van 5 nodigen wij uit voor een interview. Communiceer deze datum ook vooraf met de aan te bieden kandidaat. Zie de aanbestedingsplanning bij deze uitvraag.

  6. De rangorde wordt bepaald aan de hand van de beoordeling van de criteria en uurtarieven volgens het gunningscriterium. 

  7. Houden van een interview. Alle genoemde eisen en wensen worden bij kandidaat geverifieerd tijdens het interview indien hij/zij daarvoor wordt uitgenodigd.

  8. Gunnen (voorlopige opdrachtverlening);

  9. Verificatie inschrijving te gunnen partij. Tijdens de verificatiefase (periode tussen gunnen en opdrachtverlening) vragen wij de winnende inschrijver om een nadere onderbouwing te overleggen van zijn inschrijving. 

  10. Opdrachtverlening.

Als u hieronder 'Ja' aanvinkt, dan bent u akkoord met het proces.

Criterium - Uitstekende beheersing van de Nederlandse taal in woord en geschrift
Uw kandidaat beheerst de Nederlandse taal in woord en geschrift uitstekend.
Indien uw nee moet antwoorden volgt uitsluiting en wordt uw inschrijving niet verder beoordeeld.

Beoordeling
Een beoordeling van uw antwoord als onderdeel van de inschrijvingstoetsing wordt door ons niet uitgevoerd. Het antwoord is integraal onderdeel van de inschrijving.

Gunningscriterium - Interview

Beoordelingspunten

Wij vinden de volgende zaken van belang bij een kandidaat of kandidaten (in willekeurige volgorde):

  • Het gevoel over uw kandidaat bij de collega's waarmee uw kandidaat direct gaat samenwerken met betrekking tot klik.

  • Het gevoel over uw kandidaat bij de collega's waarmee uw kandidaat direct gaat samenwerken met betrekking tot vakbekwaamheid.

Interview
Alle beoordelingspunten worden beoordeeld aan de hand van een 30 minuten durend interview. U vaardigt uw kandidaat af. Het interview is vorm vrij en zal zich vormen aan de hand van onze vragen die wij hebben na bestudering van het Curriculum Vitae en de gegeven antwoorden. Alle overige signalen en indrukken die uw kandidaat afgeeft worden ook mee genomen in onze beoordeling.

Het interview zal plaatsvinden ten kantore van de gemeente Hollands Kroon, aan de Burgemeester Mijnlieffstraat 1, 1761 BK Anna Paulowna binnen tijdsblok en op datum zoals aangeven in de planning. U ontvangt een persoonlijke uitnodiging voor de exacte tijd.

Beoordelingsprotocol
De beoordelingscommissie bestaat uit een voldoende aantal direct betrokken medewerkers van ons.

De commissie handelt volgens het volgende protocol:

  • Elk lid van de beoordelingscommissie beoordeelt individueel uw kandidaat enkel en alleen aan de hand van het interview en beoordelingspunten.

  • Elk commissielid geeft direct na afronding van het interview uw kandidaat een rapportcijfer. Bij een rapportcijfer 10 past uw kandidaat optimaal bij ons en scoort u het maximale gewicht in procenten. Indien uw kandidaat niet aanwezig is bij het interview, dan scoort u niet.

  • Na individuele beoordeling bespreken de leden van de beoordelingscommissie de bevindingen gezamenlijk in een consensusmeeting waarin vervolgens tot een unaniem oordeel per inschrijving wordt gekomen.

De contactpersoon maakt uitdrukkelijk geen onderdeel uit van de beoordelingscommissie. De contactpersoon zorgt er voor dat de commissieleden geen kennis hebben van prijsaspecten voorafgaand aan en tijdens hun beoordeling.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Leya Schoonderwoerd via 06 43 60 79 99 / leya.schoonderwoerd@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Leya Schoonderwoerd
Leya Schoonderwoerd
Opdracht Adviseur