Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.
Logo van Gemeente Hilversum
Logo van Gemeente Hilversum

startend klantmanager inburgering en participatie

Dudokpark 1, 1217 JE Hilversum, Nederland

Sluit over 3 dagen

Begindatum:

17 nov 2025

Einddatum:

17 feb 2026

Uren per week:

32

Publicatiedatum:

29 okt 2025
Opdracht tarief 61Opdracht uren 32
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Wij zijn op zoek naar een startend klantmanager inburgering en participatie.
Als startend klantmanager inburgering en participatie ondersteun je nieuwkomers in onze gemeente bij hun inburgering en integratie. Je stelt samen met de inwoner een persoonlijk Plan Inburgering en Participatie (PIP) op om mee te kunnen doen in de Hilversumse samenleving. We werken oplossingsgericht.

Werkzaamheden:
Als startend klantmanager ben je klant- en kwaliteitsgericht en kom je gemaakte afspraken na. Ook kun je hoofd- en bijzaken van elkaar scheiden en ben je besluitvaardig. Je beschikt over actuele kennis van wet- en regelgeving, waaronder de regelingen rondom kinderopvangtoeslag, en weet deze correct toe te passen binnen de uitvoering. Daarnaast ben je je ervan bewust dat het belangrijk is dat jouw werk zorgvuldig en op tijd af komt. Je bent flexibel en kunt goed omgaan met stress. Je ontvangt graag feedback en schroomt niet om dit te geven. Je werkt zelfstandig aan je eigen caseload, en weet een bijdrage te leveren aan de teamopgaven.

Eisen

  • Een aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring met de doelgroep statushouders op het gebied van de Wet inburgering, de Participatiewet en aanverwante wet- en regelgeving (benoem dit duidelijk in het cv)
  • Uurtarief maximaal 61,00 exclusief BTW / inclusief reiskosten woon-werkverkeer
  • Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag.
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring als trajectbegeleider met de doelgroep inburgering en participatie in de afgelopen 5 jaar
  • Aantoonbare werkervaring of training gevolgd met het systeem Suite van leverancier Centric
  • Bereid om de werkzaamheden uit voeren op de locatie Sociaal Plein in Hilversum; fysieke aanwezigheid is vereist
  • Beheersing van minimaal drie van de volgende vreemde talen: Engels, Duits, Arabisch en/of Farsi (benoem dit duidelijk in het cv)

Wensen en competenties

Competenties

  • Uitdrukkingsvaardigheid (mondeling)
  • Uitdrukkingsvaardigheid (schriftelijk)
  • Klantgericht
  • Resultaatgericht werken
  • Samenwerken
  • Cultuur sensitief
  • Besluitvaardigheid
  • Organiseren
  • Analyserend vermogen
  • Plannen en organiseren

Organisatie en team

Organisatie
We werken voor Hilversum, de mediastad van NederlandEen groene tuinstad, met rijke historie, waar meer dan 93.000 unieke inwoners hun leven op eigen wijze vormgeven. Voor hen zijn we de meest nabije overheid; bereikbaar en toegankelijk. Open en nieuwsgierig, geven altijd antwoord en doen wat nodig is. We zijn toegankelijk en betrouwbaar, transparant en realistisch in de afspraken die we maken. In onze werkwijzen zoeken we de balans tussen maatwerk en eenvoud. Maken slim gebruik van technologie, data en stellen dit zoveel mogelijk beschikbaar. Bovenal doen we het samen, sluiten aan op wat er in de stad en in de regio gebeurt en zoeken de dialoog en de samenwerking. Met ons vakmanschap zijn we een betrouwbare partner. Onze kernwaarden zijn dan ook Vertrouwen, Eenvoud, Betrokkenheid, Professioneel, Inclusief en Duurzaam. We willen blijven leren en innoveren met het vizier op de stad.Elke dag willen we dit waarmaken.En als dat een keer niet lukt, spreek ons er dan op aan. Als je bij ons werkt, kun je zijn wie je bent, ongeacht je achtergrond, hoe je eruitziet en van wie je houdt.

Gespreksinformatie

De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op donderdag 6 november 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op dinsdag 4 november 2025 bericht. De beste drie kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:
CV-eisen
Maximaal 5 paginas, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG)
De gemeente verzoekt altijd om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG). Er wordt een VOG screening uitgevoerd conform de VOG screening van de gemeente Hilversum. De verwerkingstijd is maximaal 4 weken, en bij VOG-P screening maximaal 8 weken. De kosten van de VOG zullen ten alle tijden reeds verdisconteerd zijn in het aangeboden uurtarief.

Bring your own device
Bring your own device is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop c.q. iPad.

Waadi
Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

Vragen en antwoorden
Vragen kunnen ingediend worden tot donderdag 30 oktober 2025 09:00. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op vrijdag 31 oktober 2025 gepubliceerd op onze website. De reactietermijn van deze aanvraag sluit op maandag 3 november 2025 9:00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.
Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via susan.peschier@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contactpagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Bereikbaar van 9:00 tot 17:00
Werkdagen: ma, di, wo, do, vr