Bouwinspecteur

Dudokpark 1, 1217 JE Hilversum, Nederland

Sluit over 7 dagen
90 24 tot 32 Noord-Holland

Begindatum:

15 nov 2025

Einddatum:

15 mei 2026

Uren per week:

24 - 32

Publicatiedatum:

21 okt 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Opdracht

Bij de gemeente Hilversum zoeken we een proactieve en betrokken teamplayer die het als een uitdaging ziet om op een professionele manier invulling te geven aan de rol van bouwinspecteur (Bouw- en Woningtoezicht).

In deze functie houd je je bezig met het uitvoeren van inspecties en onderzoeken en het signaleren van afwijkingen of overtredingen binnen de procedures en uitvoering van wet- en regelgeving op het terrein van bouwen en wonen. Je bent verantwoordelijk voor de bouw gerelateerde vergunningen en treedt daarbij adviserend, controlerend en handhavend op bij verleende vergunningen.

Je beschikt over kennis van de bouwregelgeving en hebt ervaring met toezicht en handhaving. Als bouwinspecteur ben je integer, zorgvuldig, zelfstandig, doel- en resultaatgericht en kun je goed samenwerken binnen een team. Je kunt je zowel mondeling als schriftelijk helder en klantgericht uitdrukken.

Je bent van nature daadkrachtig en besluitvaardig, gaat een confrontatie niet uit de weg en kunt je besluiten duidelijk uitleggen en verantwoorden. Je komt met creatieve oplossingen, werkt graag integraal met andere disciplines, en kijkt verder dan je eigen vakgebied. Flexibiliteit, verantwoordelijkheid en een proactieve houding typeren jou en je bent altijd bereid om net dat stapje extra te zetten voor de stad Hilversum.
Je komt te werken in het Noordwestelijk Villagebied. Deze wijk kenmerkt zich door de vele monumentale villa's en beschermde stadsgezichten.

Eisen

  • Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
  • Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als Bouwinspecteur bij een gemeente;
  • Een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
  • Afgeronde opleidingen ABW1 en ABW2;
  • Affiniteit met beschermd stadsgezicht en monumenten, aantoonbaar gemaakt middels een motivatie van maximaal een half A4.

Wensen en competenties

Wensen

  • Aantoonbare werkervaring als Inspecteur Handhaving of Expert/Specialist Brandveiligheid;

  • Een maximum uurtarief van 90,- exclusief BTW/ inclusief reiskosten woon-werkverkeer;

  • Aantoonbare werkervaring met het verrichten van inspecties en onderzoeken;

  • Aantoonbare werkervaring met het signaleren van afwijkingen en overtredingen.

Competenties

  • Flexibel

  • Klantgericht

  • Oplossingsgericht

  • Communicatief vaardig

Organisatie en team

Organisatie

We werken voor Hilversum, de mediastad van Nederland
Een groene tuinstad, met rijke historie, waar meer dan 93.000 unieke inwoners hun leven op eigen wijze vormgeven. Voor hen zijn we de meest nabije overheid; bereikbaar en toegankelijk. Open en nieuwsgierig, geven altijd antwoord en doen wat nodig is.

We zijn toegankelijk en betrouwbaar, transparant en realistisch in de afspraken die we maken. In onze werkwijzen zoeken we de balans tussen maatwerk en eenvoud. Maken slim gebruik van technologie, data en stellen dit zoveel mogelijk beschikbaar.
Bovenal doen we het samen, sluiten aan op wat er in de stad en in de regio gebeurt en zoeken de dialoog en de samenwerking. Met ons vakmanschap zijn we een betrouwbare partner. Onze kernwaarden zijn dan ook Vertrouwen, Eenvoud, Betrokken, Professioneel, Inclusief en Duurzaam.

We willen blijven leren en innoveren met het vizier op de stad.
Elke dag willen we dit waarmaken.
En als dat een keer niet lukt, spreek ons er dan op aan.

Als je bij ons werkt, kun je zijn wie je bent, ongeacht je achtergrond, hoe je eruitziet en van wie je houdt.

Gespreksinformatie

Planning

De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op donderdag 6 november 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op dinsdag 4 november 2025 bericht.

De beste drie kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1
Hybride werken: Ja

Functieschaal

Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Overige informatie

  • De gemeente verzoekt altijd om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG). Er wordt een VOG screening uitgevoerd conform de VOG screening van de gemeente Hilversum. De verwerkingstijd is maximaal 4 weken, en bij VOG-P screening maximaal 8 weken. De kosten van de VOG zullen ten alle tijden reeds verdisconteerd zijn in het aangeboden uurtarief.

  • Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van de externe partij. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.

  • We vergoeden geen reiskosten aan de inhuur kandidaat die voor Hilversum komt werken. In de marktuitvraag van de externe partij wordt gesteld dat het geoffreerde uurtarief inclusief de reiskosten woon-werkverkeer is. Eventuele reiskosten die gemaakt worden in opdracht van de gemeente Hilversum voor werk-gerelateerde afspraken kunnen gedeclareerd worden met het ‘DECLARATIE KOSTEN PERSONEEL EN DERDEN’.

  • ‘Bring your own device’ is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop c.q. iPad.

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur