Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.

Juridisch medewerker veiligheid, toezicht en handhaving

Vrijthof 10, 5081 CA Hilvarenbeek, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
Geen maximum 15 Noord-Brabant

Begindatum:

1 mei 2025

Einddatum:

31 okt 2025

Uren per week:

15

Publicatiedatum:

17 mrt 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Juridisch medewerker veiligheid, toezicht en handhaving

Afdeling Ruimte, team Veiligheid, toezicht en handhaving
15 uur per week, (0,4 fte) van 1 mei tot en met 31 oktober (6 maanden) of zoveel eerder als mogelijk is.

Dit is het team
Je maakt deel uit van het team Veiligheid, Toezicht en Handhaving. Je werkt in dit team samen met zo’n 12 enthousiaste collega’s,

Wat ga je doen?

  • Het begeleiden van juridische processen en procedures en het verzorgen van aanschrijvingen van vergunningverlening, handhaving en veiligheid op het gebied van bouwen, APV en bijzondere wetten.

  • Het leveren van een vakinhoudelijke bijdrage vanuit je juridische kennis bij het ontwikkelen van beleid (door beleidsadviseur).

  • Het bieden van juridische, ondersteuning bij het proces voor grote evenementen dat ziet op vergunningen, klachten en eventuele handhaving.

  • Accounthouder OMWB en in deze rol verantwoordelijk voor i.s.m. OMWB opstellen jaarlijkse uitvoeringsprogramma met (ontwerp-) begroting) en werkprogramma, beheer proces, evaluaties, deelname werkgroepen, structurele ambtelijke overleggen.

  • Signaleren van nieuwe of gewijzigde regelgeving.

Wat verwachten wij van jou?
Functie-eisen

  • Je beschikt over minimaal een afgeronde juridische Hbo opleiding. Een afgeronde juridische opleiding op WO-niveau is een pré.

  • Kennis van de Awb, de Omgevingswet, de APV, Besluit Bouwwerken leefomgeving en bijzondere wetten.

  • Kennis op het gebied van privaatrecht is een pré.

  • Aantoonbare werkervaring in een vergelijkbare functie is een pré

Persoonskenmerken

  • Je bent zelfstandig en een teamspeler die meedenkt met collega’s en klanten.

  • Je hebt gevoel voor bestuurlijke verhoudingen.

  • Je werkt nauwkeurig.

  • Je bent communicatief sterk, zowel mondeling als schriftelijk.

  • Je bent gedreven, pragmatisch ingesteld en je hebt geen van 9 tot 5 mentaliteit.

Kerncompetenties gemeente Hilvarenbeek: continu leren - eigenaarschap - planmatig werken - verplaatsen in de klant en hiernaar handelen.

Dit bieden wij

  • Een leuke en uitdagende baan in een groene werkomgeving! In de zes dorpskernen leeft de ‘kracht van samen’. Binnen de gemeente Hilvarenbeek krijg je de ruimte om je talenten in te zetten, jezelf te ontwikkelen zowel binnen je vakgebied als op persoonlijke competenties.

  • Je kunt rekenen op een afwisselende baan. Er is een prettige en collegiale werksfeer en verantwoordelijkheden liggen laag in de organisatie.

  • We bieden flexibele werktijden, waarbij deels thuiswerken mogelijk is.

Eisen

  • In verband met de wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (DBA) kan, vanwege de aard van de opdracht, deze opdracht niet ingevuld worden door een ZZP’er. Geïnteresseerde ZZP’ers kunnen zich uitsluitend in loondienst laten detacheren via een bureau. Doorleenconstructies (met een modelovereenkomst) zijn daarbij niet toegestaan.

  • Kandidaat voldoet aan de in de functiebeschrijving genoemde opleidingseis. Dit moet blijken uit de CV

  • Kandidaat heeft kennis van de Awb, de Omgevingswet, de APV, Besluit Bouwwerken leefomgeving en bijzondere wetten. Dit moet blijken uit de CV.

  • Kandidaat heeft kennis op het gebied van privaatrecht en aantoonbare werkervaring in een vergelijkbare functie.

Wensen

  • Kandidaat beschikt over goede communicatieve vaardigheden. Dit wordt getoetst in een persoonlijk gesprek.

  • Kandidaat past binnen het team. Dit wordt getoetst in een persoonlijk gesprek.

  • Kandidaat beschikt over politieke en bestuurlijk sensitiviteit. Dit wordt getoetst in een persoonlijk gesprek.

  • Kandidaat beschikt over 1 of meer referenties

  • Is kandidaat in staat op de in de aanvraag genoemde startdatum te starten met de opdracht?

  • Is kandidaat/bent u beschikbaar voor het aantal uren per week zoals in de aanvraag is aangegeven?

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.