Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.
Logo van Gemeente Hilvarenbeek
Logo van Gemeente Hilvarenbeek

Adviseur AOV

Vrijthof 10, 5081 CA Hilvarenbeek, Nederland

Sluit over 10 dagen

Begindatum:

17 nov 2025

Einddatum:

17 feb 2026

Uren per week:

32

Publicatiedatum:

29 okt 2025
Opdracht tarief Geen maximumOpdracht uren 32
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Adviseur AOV 32 uur

• Eerste aanspreekpunt voor de burgermeester en het bestuur op het gebied van openbare orde en veiligheid en crisisbeheersingsorganisatie
• Voorbereiding en sturing op (integraal) veiligheidsbeleid op verschillende gebieden zoals veiligheidsregio, politie etc.
• Adviseur op het gebied van burgemeestersbevoegdheden (bijvoorbeeld Bibob beleid en Damocles procedure).
• Het opstellen van strategische/tactische (lange termijn) plannen op binnen verschillende beleidsterreinen met in- en externe politieke gevoeligheid.
• Het sturen op (de uitvoering van) bovengenoemde plannen.
• Het intensief samenwerken met ketenpartners zoals politie, brandweer, veiligheidsregio, RIEC en andere gemeenten.
• Een bijdrage leveren aan de districtelijke voorbereiding op crisisbeheersing in Hart van Brabant. Deelname in periodiek overleg en regionale werkgroep(en).
• Het vertalen van districtelijk beleid naar de gemeente Hilvarenbeek en regievoering op de implementatie hiervan.
• Adviseur in het Gemeentelijk Beleidsteam in opgeschaalde situaties.
• Coördineren van interne trainingen en oefeningen o.a. op het gebied van ondermijning, radicalisering en crisisbeheersing.
• Samenwerking en prioritering van de inzet van de toezichthouder buitengebied;
• Eerste aanspreekpunt voor de burgermeester en het bestuur op het gebied van openbare orde en veiligheid en crisisbeheersingsorganisatie

Eisen

- In verband met de wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (DBA) kan, vanwege de aard van de opdracht, deze opdracht niet ingevuld worden door een ZZP'er. Geïnteresseerde ZZP'ers kunnen zich uitsluitend in loondienst laten detacheren via een bureau. Doorleenconstructies (met een modelovereenkomst) zijn daarbij niet toegestaan. Met uw inschrijving verklaart u dat uw kandidaat in loondienst gedetacheerd wordt.
- Wij vragen u om de 'Verklaring detachering in loondienst' toe te voegen aan de dossierdocumenten in de aanbieding van uw kandidaat.
- Kandidaat heeft minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in soortgelijke functie. Dit moet blijken uit het CV.
- Kandidaat heeft aantoonbare ervaring in soortgelijke functie binnen een overheidsorganisatie. Dit moet blijken uit het CV.
- Kandidaat kan ten minste 1x per 6 weken meedraaien in AOV-piket.

Wensen en competenties

Wensen

- Kandidaat heeft aantoonbare OVD opleiding/ervaring. dit moet blijken uit het CV.
- Kandidaat heeft ervaring met complexe ondermijning casuïstiek. Dit moet blijken uit het CV.
- Is kandidaat in staat op de in de aanvraag genoemde startdatum te starten met de opdracht?
- Is kandidaat beschikbaar voor op de in de aanvraag genoemde aantal uren.

Competenties

- Kandidaat beschikt over politieke en bestuurlijke sensitiviteit.
- Kandidaat beschikt over goede communicatieve vaardigheden.
- Kandidaat beschikt over coachende vaardigheden.
- Kandidaat kan zowel zelfstandig als in teamverband werken.
- Kandidaat is resultaatgericht.

Organisatie en team

Het is hier echt!

Hilvarenbeek is een gemeente die bestaat uit zes dorpskernen waar 15.000 inwoners wonen, werken en verblijven. Onze inwoners weten zelf het beste op welke manier zij in Hilvarenbeek willen leven. Dus werken wij samen. Samen met o.a. dorpscoöperaties, ondernemers, inwoners, overheidsinstanties en vrijwilligers. Met ook met onze samenwerkingsgemeenten Oisterwijk en Goirle. De inzet en betrokkenheid van onze inwoners is groot, zij hebben hun visie gegeven op de toekomst van onze gemeente. Dit is vastgelegd in de Toekomstvisie.

De organisatie bestaat uit drie afdelingen:
• Samenleving
• Ruimte
• Dienstverlening

De organisatie bestaat uit ongeveer 130 medewerkers. Zij worden aangestuurd door de gemeentesecretaris/algemeen directeur, een afdelingsmanager Dienstverlening, een afdelingshoofd Ruimte en een afdelingshoofd Samenleving.

Werken bij de gemeente Hilvarenbeek

Ons kleinschalige karakter en de grote samenlevingskracht zijn onze energiebronnen voor besluitvorming en dienstverlening. We zijn een wendbare en weerbare organisatie, een gezaghebbende overheidspartij en een zelfbewuste en betrouwbare samenwerkingspartner. We zijn hierbij een innovatieve partner die meedenkt en meedoet, een professionele dienstverlener en inspirerende werkgever. We staan voor kwaliteit en leefbaarheid.

We vinden het belangrijk dat ieder zijn verantwoordelijkheid neemt. Daarbij werken we samen. Met andere gemeenten in de regio, met ondernemers en contractpartners en vooral met onze inwoners. We leveren kwaliteit in ons werk, zijn proactief en hebben korte lijnen. We weten elkaar te vinden.

Als gemeente hechten we veel waarde aan een goed contact met onze inwoners en ondernemers. Om die reden hebben we servicenormen opgesteld. We zorgen voor een goede bereikbaarheid, handelen vragen binnen gestelde termijnen af en verwerken persoonsgegevens op een goede manier. Jij helpt mee vorm te geven aan onze dienstverleningsnorm. En samen maken we die beloften waar!

We werken digitaal. Digitale vaardigheden spelen een steeds prominentere rol binnen het werk en ook binnen jouw functie. We verwachten dan ook dat jij daarover beschikt en dat jij jouw competenties en vaardigheden inzet om onze processen verder te verbeteren.

Bij de gemeente Hilvarenbeek krijg je verantwoordelijkheid, vrijheid en vertrouwen. Kom jij bij ons werken?

Gespreksinformatie

Competenties worden getoetst in een persoonlijk gesprek.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:

Toelichting op uur per week: 2x32 uur (of 36 uur en 28 uur) Wisselend, incl. weekend, avond

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via susan.peschier@kbenp.nl of met Nina de Jong via nina.dejong@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contactpagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Bereikbaar van 9:00 tot 17:00
Werkdagen: ma, di, wo, do, vr
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur
Bereikbaar van 9:00 tot 17:00
Werkdagen: ma, di, wo, do, vr