Beleidsadviseur Algemene Subsidieverordening

Gemeente Hellendoorn

Willem Alexanderstraat 7, 7442 MA Nijverdal, Nederland

Sluit over 7 dagen
100 24-32 Overijssel

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

1 feb 2026

Uren per week:

24 - 32

Publicatiedatum:

18 okt 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Opdracht

Deze inhuuropdracht is voor een beleidsadviseur die zich richt op subsidies binnen de afdeling Maatschappelijke Ontwikkeling van de gemeente Hellendoorn. De opdracht is specifiek gericht op het proces rondom het verlenen en vaststellen van subsidies in lijn met de Algemene Subsidieverordening van de gemeente en de bijbehorende beleidsregels. De beleidsadviseur zal een essentiele rol spelen in het ondersteunen van maatschappelijke organisaties en stichtingen bij het aanvragen van subsidies, het uitvoeren van de evaluaties en het verstrekken van advies over het gehele subsidieproces.

Eisen

  • Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarden zoals bovenaan benoemd in de uitvraag
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar met subsidieverlening en -vaststelling
  • Aantoonbare kennis van juridische en financiele kaders van subsidieverstrekking
  • Een aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau
  • Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 3 jaar met beleidsadvisering en/of procesbegeleiding

Wensen en competenties

Wensen

  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 6 jaar met subsidies in het sociaal/maatschappelijk domein bij een gemeente

  • Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 3 jaar met subsidieverordeningen en beleidsregels

  • Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 3 jaar met beleidsadvisering en/of procesbegeleiding bij een overheidsorganisatie

  • Uiterlijk beschikbaar per 1 november 2025 voor 24 tot 32 uur gedurende gehele opdracht

  • Aantoonbare werkervaring met InProces

  • Aantoonbare werkervaring met subsidiebeheer en financiele verantwoording

  • Een maximum uurtarief van 100,- exclusief btw, inclusief woon-werk verkeer en fee

Competenties

  • Communicatief sterk (zowel mondeling als schriftelijk)

  • Resultaatgericht

  • Analytisch en nauwkeurig

  • Besluitvaardig

  • Samenwerken

Organisatie en team

Werken voor de gemeente Hellendoorn betekent werken voor een bruisende gemeente. Dagelijks zetten we ons met elkaar in voor 36.000 inwoners die wonen in één van onze buurtschappen of kernen.  Onze gemeente ligt op een bijzonder plekje in het hart van Overijssel in het prachtige decor van het Nationaal Park de Sallandse Heuvelrug en het Reggedal.

Om 36.000 inwoners van dienst te kunnen zijn is onze organisatie groot genoeg om alle disciplines in huis te hebben, maar klein genoeg om wendbaar te zijn. Dit merk je in je werk; als je iets wilt regelen is er vaak maar één telefoontje nodig om de juiste collega te spreken te krijgen. 

Bij binnenkomst merk je al gauw dat er een informele sfeer heerst, collega’s maken makkelijk een praatje. Met elkaar werken we aan de toekomst van Hellendoorn.

Gespreksinformatie

De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op woensdag 29 oktober 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen zo spoedig mogelijk bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1
Hybride werken: Ja

Overige informatie

Gemeente Hellendoorn heeft er voor gekozen om de externe partij als broker in te zetten. Na gunning verzorgt de externe partij derhalve de contractafhandeling, urenregistratie en facturatie. Dit betekent dat u een overeenkomst afsluit met de externe partij. U zal in casu factureren aan de externe partij middels de facturatiemodule van de externe partij. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding. Door in te schrijven gaat u ermee akkoord middels deze constructie de opdracht uit te voeren.

  • Voor het uitvoeren van de opdracht is afgifte van een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) een vereiste.

  • Uitzend-/ en uitleenbedrijven moeten voldoen aan de voorwaarden voor disculpatie als gesteld in de wijziging leidraad invordering nr. BLKB2012/1062M.

  • BYOD (bring your own device): voor deze opdracht moet de kandidaat gebruik maken van eigen laptop, telefoon en toebehoren.

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

Indien de opdrachtnemer een uitzend-/uitleenbedrijf betreft die is opgenomen in het register van de Stichting Normering Arbeid (SNA) zal opdrachtgever 25% van de factuur (inclusief omzetbelasting) storten op de G-rekening van de opdrachtnemer.

Indien de opdrachtnemer een uitzend-/uitleenbedrijf betreft die niet is opgenomen in het register van de Stichting Normering Arbeid (SNA) zal opdrachtgever 55% van de factuur (inclusief omzetbelasting) storten op de G-rekening van de opdrachtnemer.

Functieschaal

Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Fee externe administratieve broker

De externe administratieve broker brengt voor deze opdracht geen fee in rekening bij de winnende leverancier.

CV-eisen

  • Maximaal 5 pagina's, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen

De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: ma t/m vrij

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nina de Jong via 06 39 84 53 67 / nina.dejong@kbenp.nl of met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur