Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.

Tester financiële administratieve processen Unit4-ERPx

Crackstraat 2, 8441 ES Heerenveen, Nederland

Sluit over 10 dagen
90 16-24 Friesland

Begindatum:

22 sept 2025

Einddatum:

31 dec 2025

Uren per week:

16 - 24

Publicatiedatum:

5 sept 2025

Omschrijving

Gemeente Heerenveen implementeert op dit moment het financiele informatiesysteem ERPx van Unit4. Doel is dat de gehele gemeentelijke organisatie op 1 januari 2026 gaat werken met deze nieuwe applicatie. Tot en met het eerste kwartaal 2026 is een hypercare-periode van kracht waarmee de organisatie wordt bijgestaan door de teams van Unit4 en de gemeente in het werken met de nieuwe applicatie. De laatste vier maanden van 2025 staan in het teken van acceptatietesten, opleidingen, datamigratie en voorbereidingen voor live-gang op 1 januari 2026.

Het implementatieproject bevindt zich nu in de testfase. De testcapaciteit van de financiele administratie is op dit moment niet groot genoeg waardoor er behoefte is aan ondersteuning op dit vlak door een ervaren financieel administratieve ondersteuning waardoor een groot aantal test-cases uitgevoerd kunnen worden in samenwerking met de medewerkers van de afdeling Financien. De gevraagde ervarenheid van de ondersteuner heeft als doel om als katalysator te werken voor de verhoging van het ERPx-kennisniveau van de medewerkers van de financiele afdeling.

Gemeente Heerenveen implementeert ERPx conform het Public Sector Model (PSM) van Unit4. PSM is door Unit4 ontwikkeld voor gemeenten met als hoofddoelen het bereiken van standaardisatie en een snelle implementatietijd. Het implementatieproject gaat in september de Gebruikers Acceptatie Test-fase (GAT-fase) in. In deze fase wordt een aantal cruciale projectactiviteiten uitgevoerd die doorslaggevend zijn om met ERPx live te kunnen gaan op 1 januari 2026:

  • Acceptatietesten uitvoeren van de werkprocessen financiele administratie;
  • Deelnemen aan het opleidingstraject voor alle gebruikers van de applicatie als onderdeel van het team FA;
  • Ondersteunen eindgebruikers in geval van vragen.

Verantwoordelijkheden

De volgende testresultaten moeten worden opgeleverd aan het einde van de opdracht:

  • Debiteuren
    • Aanmaken nieuwe en muteren bestaande debiteuren
    • Aanmaken periodieke en eenmalige verkooporders
    • Aanmaken en corrigeren notas, betalingsregelingen en verwerken vorderingen
    • Testen gehele workflow debiteuren
  • Crediteuren
    • Aanmaken nieuwe en muteren bestaande crediteuren
    • Aanmaken inkooporders
    • Registratie facturen en correcties op facturen
    • Aanmaken betaalplannen en -bestanden
    • Testen gehele workflow crediteuren
  • Betalingsverkeer
    • Boeken bankafschriften, zowel handmatig als met automatisch matchen.
  • Memorialen en grootboek
    • Invoeren boekingen
    • Testen workflow memorialen
    • Aanmaken grootboekrekeningen
    • Aanmaken en beheren artikelen, producten, projecten en deelprojecten

In samenspraak met de Testmanager van het project moeten de testresultaten worden bijgehouden in Azure DevOps.

Eisen

  • Aantoonbare kennis van Unit4-ERPx Financien
  • Aantoonbare kennis van het Unit4 Public Sector Model (PSM)
  • Aantoonbare ervaring met implementatieprojecten van Unit4-ERPx
  • Aantoonbare ervaring in het begeleiden van collegas en applicatiegebruikers
  • Kennis van Microsoft Azure DevOps
  • Aantoonbare werkervaring binnen gemeenten > 5 jaren

Wensen en competenties

Wensen

Niet bekend

Competenties

Niet bekend

Organisatie en team

Gemeente Heerenveen

Gespreksinformatie

De gesprekken vinden plaats op 17 september. Wij vragen je daar rekening mee te houden.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:

De kandidaat is inzetbaar vanaf 22 september 2025 tot en met 31 december 2025 voor 16-24 uur per week. De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd met 1 x 2 maanden. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.

U voegt een cv van maximaal 3 pagina's A4 toe.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nina de Jong via 06 39 84 53 67 / nina.dejong@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur