Auditor

Gemeente Ede

Bergstraat 4, 6711 DD Ede, Nederland

Sluit over 7 dagen
Geen maximum 32 Gelderland

Begindatum:

15 okt 2025

Einddatum:

1 mrt 2026

Uren per week:

32

Publicatiedatum:

5 sept 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

De gemeente Ede is op zoek naar een tijdelijke auditor ter ondersteuning van de afdeling tijdens de wervingsperiode van een vaste medewerker. Je helpt mee om de werkdruk in de tussenliggende periode te verlagen.

Als auditor houd jij je bezig met de voorbereiding en de uitvoering van onafhankelijke audits binnen onze organisatie. Je voert onderzoeken uit, signaleert knelpunten en bespreekt deze actief met betrokken partijen. Daarbij geef je heldere adviezen over hoe processen kunnen worden verbeterd.Ook denk je, vanuit je onafhankelijke rol in de derde lijn, proactief mee bij proceswijzigingen, waarbij je mogelijke risico’s in kaart brengt en adviseert over rechtmatigheid, doelmatigheid en efficiëntie.

Jouw takenpakket ziet er als volgt uit:

  • Het voorbereiden en uitvoeren van (financiële) audits op begrotingen, jaarrekeningen en administratieve processen, met focus op getrouwheid en rechtmatigheid.

  • Het controleren van de rechtmatigheid van (financiële) processen zoals subsidies, aanbestedingen en gemeentelijke uitgaven.

  • Het analyseren van risico’s en adviseren over verbeteringen van interne controlemaatregelen en administratieve processen.

  • Het opstellen van auditrapportages en aanbevelingen, en adviseren van het management over uitvoering en naleving van wet- en regelgeving. Je geeft gevraagd en ongevraagd advies.

  • Het analyseren van data en fungeren als klankbord voor het management, directie en externe partijen om de rechtmatigheid en transparantie van gemeentelijke processen te waarborgen.

  • Het samenwerken met interne en externe stakeholders om te zorgen voor een rechtmatige en betrouwbare overheid, waarbij je bijdraagt aan het versterken van de transparantie en compliance binnen de organisatie.

Eisen

  • BYOD (bring your own device): voor deze opdracht moet de kandidaat gebruik maken van eigen laptop en mobiel;
  • Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
  • Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
  • Minimaal twee jaar aantoonbare werkervaring met het uitvoeren van audits.

Wensen en competenties

Wensen

  • Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau in de richting van Finance of Accountancy (30 punten);

  • Minimaal twee jaar aantoonbare werkervaring met het uitvoeren van audits binnen de (semi) publieke sector (40 punten);

  • Aantoonbare werkervaring met het uitvoeren van audits op Europese aanbestedingen (20 punten);

  • Aantoonbare werkervaring met data gedreven werken (Benoem dit duidelijk in het cv) (10 punten).

Competenties

  • Analytisch, het vermogen om grote hoeveelheden data grondig te analyseren, patronen te ontdekken en daarmee risico’s te voorspellen, processen te optimaliseren en kansen te benutten die anders onopgemerkt zouden blijven.

  • Resultaatgericht, het vermogen om met een doelgerichte aanpak audits uit te voeren die niet alleen inzichten opleveren, maar ook daadwerkelijk bijdragen aan optimalisatie en compliance, waarbij je de voortgang bewaakt, gefocust blijft op kwaliteit en stakeholders overtuigt van de meerwaarde van je aanbevelingen.

  • Goed ontwikkelde adviesvaardigheden, het vermogen om met goed ontwikkelde adviesvaardigheden de vraag achter de vraag te achterhalen, zorgvuldig te luisteren en te analyseren, je boodschap af te stemmen op de doelgroep en je soepel te bewegen binnen een politiek-bestuurlijke omgeving.

Organisatie en team

Gemeente Ede, smaakmakers van de Veluwe
Ede is veelzijdig: wonen, werken, recreeren kent in Ede vele smaken. Van het levendig centrum in de stad Ede tot het gevarieerde buitengebied en de natuur van de Veluwe. Een groot gebied met dorpen en stad. We kijken hoe we inwoners verder helpen door goed te luisteren. En geven duidelijk aan wat we te bieden hebben. Wist je dat we bij onze gemeente de nadruk op voedsel en gezondheid leggen? Tegelijkertijd focussen we met zon 1000 collegas op andere belangrijke zaken. Denk aan het zorgen voor voldoende woningen en het werken aan leefbaarheid en duurzaamheid. Voor iedereen, want iedereen is welkom. Onze samenleving en omgeving is continu in ontwikkeling, wij bewegen mee en kijken vooruit. Dat maakt ons wendbaar en weerbaar.

Gespreksinformatie

De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op dinsdag 23 september 2025 vanaf 15.00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op vrijdag 19 september 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1
Hybride werken: Ja

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 11. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Fee
De externe partij brengt voor deze opdracht €1,90 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier. 

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr
Is hybride werken mogelijk: : Ja

Overige informatie

  • De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

Uitvoeringsvoorwaarde
Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de Gemeente Ede mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct leiding en toezicht van de Gemeente Ede. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). Gemeente Ede merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is (ongeacht of dit een eenmanszaak of een BV is).

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nina de Jong via 06 39 84 53 67 / nina.dejong@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur