Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.
Opdracht omschrijving Onze organisatie is volop in beweging! In januari zijn we gestart met een nieuwe organisatiestructuur. Afdelingen hebben plaatsgemaakt voor domeinen met ketens en binnen die ketens zijn nieuwe teams gevormd. Samenwerken door en over de hele organisatie heen, dat is waar we voor gaan.
Jouw functie Als Teammanager werk je nauw samen met de Teammanagers Beleid Leefomgeving en VTH. Ben jij iemand die energie krijgt van het verbeteren van samenwerkings- en projectprocessen? Heb jij zin om de uitvoering van de Omgevingswet verder vorm te geven? En die als ketenregisseur de onderlinge samenwerking van beleid tot uitvoering versterkt. En daarnaast als projectleider het proces om tijdig te komen tot een gemeente dekkend Omgevingsplan borgt. Schrijf dan in op deze mooie opdracht.
Verantwoordelijkheden/Werkzaamheden Voor de teams Omgevingsrecht en APM ben jij de direct leidinggevende. Hier ben jij ongeveer de helft van je tijd mee bezig. Voor hen ben jij een sparringpartner en creëer je rust en orde in de dagelijkse zaken. Dit doe je door de professionals te voorzien van een juiste prioritering in taken, (procesmatige) structurering in het werk te bevorderen en duidelijke koers te geven. Beide teams verschillen van elkaar en behoeven daarmee een andere manier van leidinggeven. Waar team APM wellicht meer behoefte heeft aan dagelijkse aansturing in prioriteiten en structuur, behoeft team Omgevingsrecht wellicht meer een sparringpartner die het team kan ondersteunen en scherp is op de bestuurlijke sensitiviteit. Ook speel je een actieve rol in het versterken van de integrale samenwerking met andere stakeholders.
Eisen
- Je beschikt over hbo (+) werk- en denkniveau - Je beschikt over kennis van en ervaring met Omgevingswet - Je hebt kennis en ervaring met projectmatig werken. - Je hebt een goed ontwikkeld gevoel voor bestuurlijke verhoudingen en begrijpt de dynamiek en gevoeligheden binnen een politiek-bestuurlijke omgeving.
Wensen en competenties
Competenties
- Werkt vanuit persoonlijke motivatie om de gemeente en het team beter te maken - Toont eigenaarschap - Houdt koers - Stimuleert samenwerking - Is mensgericht - Is besluitvaardig - Is resultaatgericht - Heeft een scherp oog voor de dynamiek - Weet strategie te vertalen naar de praktijk
Organisatie en team
Jouw team De werkzaamheden verricht je voornamelijk voor de teams Omgevingsrecht en APM. De keten Beleid Leefomgeving faciliteert en stimuleert o.a. ontwikkelingen op het brede terrein van de fysieke leefomgeving, duurzaamheid, economische zaken en leefbaarheid. De keten Omgevingszaken richt zich op het doorlopen van juridische procedures om ruimtelijke initiatieven mogelijk te maken. We doen dat met veel plezier en samen met veel collegas. We hebben dan ook veel contact binnen de organisatie en ook met andere overheden, beleidspartners en natuurlijk onze inwoners. We gaan op een open en informele manier met elkaar om. Naast hard werken, vinden we plezier in het werk belangrijk. En we staan echt voor elkaar klaar. Je voelt je meteen welkom, ga daar maar vanuit! Specifieke uitdagingen voor het team voor de komende periode zijn o.a.: - Versterken ketensamenwerking in de nieuwe organisatiestructuur; - Proces voortgang diverse initiatieven; - Prioritering van werkzaamheden; - Het uitrollen van het Omgevingsplan over de gemeente.
Gespreksinformatie
De gesprekken zijn gepland op 15 oktober in de ochtend
Overige informatie
Benodigd aantal professionals:
Niet bekend
Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Delen:
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.