Begindatum:
15 dec 2025Einddatum:
1 jul 2026Publicatiedatum:
11 nov 2025Als projectmedewerker Sociale Inclusie houd je je bezig met het beheer van een klantenbestand gericht op de aanpak “sociale inclusie van onze klanten”.
Je taken bestaan uit:
Het voeren van gesprekken met onze klanten;
Afspraken maken en doelen stellen;
Onze klanten begeleiden, motiveren en ondersteunen in het behalen van de doelen.
Denk daarbij aan:
Begeleiden bij het vinden van vrijwilligerswerk;
Begeleiding bij maatschappelijke activiteiten;
Begeleiding op het gebied van taalondersteuning;
Het begeleiden naar schuldhulpverlening en/of budgetbeheer of;
Het Ontwikkelen van een gezonde leefstijl.
(Integraal) Samenwerken met onze maatschappelijke organisaties en interne collega’s;
De functie is tijdelijk in verband met langdurige afwezigheid van een van de huidige projectmedewerkers Sociale Inclusie.
Verantwoordelijkheden
Elke klant heeft een ander verhaal en jij kiest precies de juiste aanpak om hen verder te helpen – of dat nu betekent dat ze hun plek in de maatschappij weer vinden of de stap naar een betaalde baan zetten. Je houdt vinger aan de pols en blijft scherp op de voortgang van je klanten, waarbij jij ervoor zorgt dat ze blijven groeien en ontwikkelen. Voor jou is het activeren en motiveren van klanten niet alleen een taak, maar een toffe uitdaging waarin jij het verschil kunt maken.
Daarnaast ben je verantwoordelijk voor de administratieve taken, zoals het schrijven van een plan van aanpak en rapporteren van de voortgangsgesprekken. Jouw inzet wordt gebruikt voor de ESF-verantwoording.
Als laatste ben je ook verantwoordelijk voor de administratieve verwerking in de vak applicatie Suite4SociaalDomein.
U voegt een cv van bij voorkeur 3 pagina's A4 toe;
De kandidaat heeft een afgeronde Hbo-opleiding;
Kandidaat heeft minimaal 1 jaar ervaring met de Participatiewet;
Kandidaat heeft aantoonbare werkervaring met het bevorderen van werkgelegenheidskansen;
De kandidaat heeft ervaring in het opstellen van een (integraal) plan en het voeren van regie op dat plan.
Beste prijs-kwaliteitsverhouding
Gewicht van kwaliteit: 60 %
Gewicht van prijs: 40 %
De kandidaat beschikt over een coachende stijl van communicatie. Licht dit toe in de toelichting;
Gewicht: 50 %
De kandidaat is bezit van een rijbewijs;
Gewicht: 20 %
De kandidaat heeft aantoonbare ervaring met Suite4SociaalDomein.
Gewicht: 30 %
Resultaatgericht;
Samenwerken;
Sensitiviteit;
Empathisch vermogen;
Adviesvaardigheid;
Plannen en organiseren.
De functie is tijdelijk in verband met langdurige afwezigheid van een van de huidige projectmedewerkers Sociale Inclusie.
Optie tot verlenging
Ja, 1 x 6 maanden
CV-eisen
U voegt een cv van 3 pagina's A4 toe. Onder een CV verstaan wij een overzicht van de werkervaring van de kandidaat.
De externe partij behoudt zich het recht voor om aanbiedingen terzijde te leggen indien er overmatig veel taal- en/of spelfouten in het CV voorkomen.
In het CV dient te allen tijde een vermelding van de functienaam, start- en einddatum van de werkzaamheden en aantal gewerkte uren per week te zijn vermeld.
Beschikbaarheid
De kandidaat is inzetbaar vanaf 15 december 2025 tot en met 1 juli 2026 voor 28 uur per week. De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd met 1 x 6 maanden.
De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de DAS procedure. Dit kan betekenen dat de startdatum van de opdracht wordt opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.
Opleidingen en diploma's
Indien gevraagd wordt om bewijsstukken dan dienen deze binnen 2 werkdagen na verzoek te worden overgelegd. Indien de inschrijver dit niet kan aantonen, vervalt de voorlopige gunning.
Referenties
Er kan gevraagd worden om een referentie. Onder een referentie verstaan wij een overzichtelijke omschrijving van een eerdere opdracht of resultaat. Hierin moet tot uitdrukking komen wie de opdrachtgever was, de begin- en einddatum van de opdracht en het aantal uren per week. Ook de mogelijkheid om contact op te nemen met de voormalige opdrachtgever sluiten we niet uit. Dit zal alleen gebeuren als de Externe in aanmerking komt voor een interview. Referenties kunnen meegewogen worden in de beoordeling.
Geheimhoudingsverklaring
Is van toepassing op alle verkregen informatie gedurende de opdracht bij de Gemeente Heerenveen. De geheimhoudingsverklaring is toegevoegd bij de documenten en zal voor aanvang van de opdracht getekende ingediend te worden.
VOG
Iedere arbeidskracht (dus ook een externe) mag bij gemeente Heerenveen alleen starten met de werkzaamheden wanneer deze beschikt over een VOG (niet ouder dan 6 maanden). De VOG dient voor aanvang van de werkzaamheden ter controle aan de gemeente te worden overlegd. Kan er geen VOG overlegd worden, dan is definitieve afwijzing het gevolg. De kosten van de VOG zijn voor de externe.
Faciliteiten
De gemeente Heerenveen verleent de nodige faciliteiten aan de Externe wanneer dit noodzakelijk is voor het uitoefenen van de opdracht. Een laptop wordt (indien noodzakelijk) ter beschikking gesteld door gemeente Heerenveen.