Adviseur Recreatieve Voorzieningen

Gemeente Hardenberg

Stephanuspark 1, 7772 HZ Hardenberg, Nederland

Sluit over 12 dagen
Geen maximum 10 Overijssel

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

1 jul 2026

Uren per week:

10

Publicatiedatum:

28 mei 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Organisatie
Werken voor de gemeente Hardenberg: Groei en bloei met ons mee
De gemeente Hardenberg is een fantastische plek om te wonen en te werken. Hier geniet je van het mooie platteland langs de Vecht én van de gezelligheid van een stad. Terwijl veel andere gemeenten kleiner worden, blijft de gemeente Hardenberg juist groeien. Inmiddels hebben we meer dan 62.935 inwoners.

We willen Hardenberg verder laten groeien en ontwikkelen tot een moderne stad in een landelijke omgeving. Dit betekent dat we de regio willen versterken, het buitengebied aantrekkelijker willen maken en de voorzieningen willen verbeteren. We bouwen aan een duurzame economie die klaar is voor de toekomst, waarbij lokaal ondernemen een belangrijke rol speelt.

Bij ons werk je met plezier aan deze plannen, samen met 550 enthousiaste collega’s. We hechten veel waarde aan vriendelijkheid, betrouwbaarheid en een goede samenwerking. We geloven in de “De Kracht van Gewoon Doen” en pakken dingen praktisch aan.

Omschrijving van de opdracht
Je komt te werken bij het domein Openbaar Gebied binnen het team Infrastructuur, Gebouwen & Gronden (IGG). IGG is een doel- en resultaatgericht team dat beleid maakt, projecten uitvoert en het openbaar gebied en gebouwen van de gemeente beheert en onderhoud.

Eén van de taken van het team is het (ontwikkelen en aanpassen van het) beleid en het beheer van recreatieve voorzieningen. Een onderdeel daarvan is het verbeteren van  de routestructuren (recreatieve wandelpaden, fietspaden en de bewegwijzering), Je draagt bij aan de kwaliteit en verdere ontwikkeling van de recreatieve routestructuren in het belang van onze inwoners en de vele toeristen en recreanten die onze gemeente bezoeken. Datzelfde geldt ook overige recreatieve voorzieningen (b.v. de recreatieve havens, pontjes en zwemvijvers).

Als adviseur Recreatieve voorzieningen:

  • Ontwikkel je (mede) het gemeentelijke beleid rondom recreatieve voorzieningen, voert het uit en evalueert het beleid. Je overlegt hierover met collega’s en externe partijen. Je eigen ideeën breng je in.

  • Adviseer je aan management en bestuur over de ontwikkeling van de recreatieve routestructuren en stelt een uitvoeringsprogramma op.

  • Voer je de regie over de uitvoering van werkzaamheden en het beheer.

  • Stel je contracten op met externe partijen en beheer je deze contracten.

  • Ben je contactpersoon voor de recreatieve voorzieningen.

  • Voer je overige werkzaamheden uit op het gebied van recreatieve voorzieningen.

Vereisten / knock-outcriteria

  1. Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;

  2. Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;

  3. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring als adviseur binnen het werkveld recreatieve voorzieningen;

Selectiecriteria (weging, totaal 100 punten)

  1. Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau richting toerisme/recreatie (15 punten);

  2. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als adviseur binnen het werkveld recreatieve voorzieningen(30 punten);

  3. Aantoonbare werkervaring met het ontwikkelen, uitvoeren en evalueren van beleid op het gebied van recreatieve voorzieningen (benoem dit expliciet in het cv) (30 punten);

  4. Aantoonbare werkervaring met het adviseren van management en bestuur binnen een gemeente (15 punten);

  5. Aantoonbare werkervaring met het opstellen en beheren van contracten met externe partijen op het gebied van recreatie/toerisme (10 punten).

Competenties

  • Communicatief vaardig, zowel mondeling als schriftelijk

  • Verbinder

  • Omgevingsbewust

  • Politiek sensitief

  • Resultaatgericht

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Fee
De externe partij brengt voor deze opdracht geen fee in rekening.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
Is hybride werken mogelijk: ja
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: In overleg

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op woensdag 18 juni 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op dinsdag 17 juni 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

  • De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.

  • De opdrachtgever zal om een geheimhoudingsverklaring vragen.

  • De Opdrachtgever zal om een Uittreksel Handelsregister (KvK) vragen.

  • De Opdrachtgever zal om een Uniform Europees Aanbestedingsdocument (UEA) vragen.

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

  • Voor opdrachtnemer geldt een Social Return (SROI) verplichting bij gegunde opdrachten hoger dan €400.000 binnen het DAS van de Talentenregio. Voor meer informatie zie: (https://talentenregiohuurtin.nl/wp-content/uploads/2024/10/SROI-bijlage-DAS-v2.pdf).

  • Het uurtarief kan worden gewijzigd volgens de hierna genoemde CBS-indexering volgens: CBS CAO Lonen, contractuele loonkosten en arbeidsduur, lonen per uur inclusief bijzondere beloningen indexcijfer, 2020=100: CAO-lonen,contractuele loonkosten en arbeidsduur; indexcijfers (2020-100) cbs.nl).\

Uitvoeringsvoorwaarde
Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de gemeente Hardenberg mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct toezicht en leiding van de gemeente Hardenberg. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). De gemeente merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is".

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nikki Nowack via 06 43 36 34 25 / nikki.nowack@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Nikki Nowack
Nikki Nowack
Opdracht Adviseur