Logo van Gemeente Zwartewaterland
Logo van Gemeente Zwartewaterland

Projectleider Omgevingsmanagement en Beheer

Telvorenstraat, 8061 CB Hasselt, Nederland

Sluit over 5 dagen

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

-

Uren per week:

32 - 36

Publicatiedatum:

15 dec 2025
Opdracht tarief 100Opdracht uren 32 - 36
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Opdracht

De gemeente Zwartewaterland is volop in beweging. We investeren in leefbare kernen, toekomstbestendige openbare ruimte en een sterke betrokkenheid van inwoners en ondernemers. Voor deze ontwikkeling zoeken wij een projectleider die zich richt op het versterken van het omgevingsmanagement binnen civiele werken én een aantal specifieke projecten oppakt.

In deze opdracht ligt de nadruk op het door ontwikkelen, verbeteren en borgen van het proces omgevingsmanagement binnen civiele projecten. Je werkt daarbij intensief samen met de civiele projectleiders: jullie vormen een tandem, waarbij de civiel projectleider zich richt op techniek, uitvoering en aannemers, en jij zorgt voor participatie, communicatie, omgevingseffecten en bestuurlijke afstemming.

Daarnaast pak je specifieke projecten en beleidsopgaven op binnen de thema’s leefbaarheid, openbare ruimte en klimaatadaptatie. Je werkt vanuit zowel Team Leefbaarheid & Projecten als Team Beheer Openbare Ruimte.

Omgevingsmanagement binnen civiele werken (kern van de opdracht)

  • Verbeteren, actualiseren en borgen van het proces rond omgevingsmanagement binnen civiele projecten.
  • Het ontwikkelen van een eenduidige werkwijze voor participatie, communicatie en stakeholdermanagement.
  • Inrichten van het tandemmodel met civiele projectleiders: jij richt je op omgeving en bestuurlijke aspecten, de civiele projectleiders op techniek en uitvoering.
  • Ondersteunen en versterken van omgevingsmanagement bij zowel grote projecten als onderhoudsprojecten, inclusief projecten die door regisseurs worden uitgevoerd.
  • Signaleren van risico’s en kansen in de omgeving en deze vertalen naar maatregelen in het project.

Specifieke opdrachten en projecten

  • Meewerken aan de businesscase voor (industrie)havens.
  • Begeleiden van onderzoeken en uitvoering rond uitbreiding en inbreiding van begraafplaatsen.
  • Uitvoeren van beleid en projecten rond klimaatadaptatie, zoals:
    - Vergroening van bedrijventerreinen;
    - Meedenken en projectmatig bijdragen aan civiele projecten waarin klimaatadaptatie een belangrijke rol speelt.
  • Evaluatie van de stimuleringsregeling klimaatadaptatie en opstellen van een voorstel voor het komende jaar.

Projectsturing, advies en samenwerking

  • Functioneel aansturen van projectteams en procesmedewerkers.
  • Bewaken van voortgang op geld, risico’s, organisatie, planning, informatie en kwaliteit.
  • Adviseren van bestuur, management en interne opdrachtgevers.
  • Onderhouden en uitbreiden van een relevant netwerk van stakeholders.

Eisen

  • Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
  • Aantoonbaar afgeronde opleiding op minimaal HBO bachelor niveau
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 8 jaar als beleidsadviseur op het gebied van de openbare ruimte bij een gemeente
  • Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar op het gebied van wateropgaven bij een overheidsinstelling
  • Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring met klimaatadaptatie bij een gemeente
  • Een maximum uurtarief van € 100,- exclusief btw, inclusief reiskosten woon-werk verkeer

Wensen en competenties

Wensen

  • Aantoonbaar afgeronde opleiding op HBO bachelor niveau in de richting van Ruimtelijke ontwikkeling (10 punten)
  • Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring met opstellen van calamiteitenplannen bij een gemeentelijke organisatie (20 punten)
  • Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring met wateropgaven op het gebied van water en bodem (30 punten)
  • Aantoonbare werkervaring met het opstellen van PVE voor inrichting Openbare Ruimte (20 punten)
  • Aantoonbare werkervaring met opstellen subsidieregelingen op het gebied van klimaatadaptatie (20 punten)

Competenties

  • Communicatief sterk
  • Oplossingsgericht
  • Bestuurlijke sensitiviteit
  • Resultaatgericht

Organisatie en team

Organisatie

Beleef de Gemeente Zwartewaterland
De gemeente Zwartewaterland bestaat uit 3 kernen en een mooi buitengebied. Genemuiden staat bekend om zijn grootschalige tapijtindustrie van internationale allure. Hanzestad Hasselt kent een rijke en eeuwenoude historie. Zwartsluis heeft veel watersport en scheepsbouw en fungeert als toegangspoort naar Nationaal Park Weerribben-Wieden. Zwartewaterland is dus een bedrijvige én een groene gemeente, prachtig gelegen aan het Zwartewater. Belangrijk daarbij is het behoud van evenwicht tussen economie en ecologie. Kenmerkend is verder het respect van de mensen naar elkaar en de betrokkenheid van de gemeenschappen bij onze samenleving.

Bij de gemeente Zwartewaterland werken we met ongeveer 200 mensen. Het is overzichtelijk, persoonlijk en collegiaal. Samen creëren we de beste ondersteuning voor onze inwoners, door breed te denken op een kleinschalige manier en altijd met een passende oplossing. Daarvoor maken wij ons hard. Onze kernwaarden zijn: menselijke maat, oog en oor voor iedere stem, sterke samenwerking, dienstbaarheid en kwaliteit.

Onze organisatie kent weinig hiërarchie en veel korte lijnen. Als medewerker van Zwartewaterland draag je grote verantwoordelijkheden. Je wordt uitgedaagd om buiten vakspecialistische kaders te denken. Daarbij hanteren we vanzelfsprekend moderne arbeidsvoorwaarden.

Vanuit ons kantoor in Hasselt, aan de rand van de binnenstad, ben je binnen 10 minuten op de A28. Prima bereikbaar vanaf bijvoorbeeld Zwolle, Meppel en Kampen.

Gespreksinformatie

Beoordeling

De 10 kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.

Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de cv’s van de kandidaten die door administratieve partner zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria.

  1. Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten.

  2. Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties.

De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.

Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald.

De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.

Planning

De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op dinsdag 30 december 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op maandag 29 december 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1

Optie tot verlenging: Mogelijk maar nog niet bekend

Hybride: Geen verdere informatie

Aantal professionals of FTE: 1

Overig algemeen:

  • De Opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
  • De Opdrachtgever zal om een Uittreksel Handelsregister (KvK) vragen.
  • De Opdrachtgever zal om een Integriteitsverklaring / geheimhoudingsverklaring vragen.
  • De Opdrachtgever zal om een Uniform Europees Aanbestedingsdocument (UEA) vragen.
  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
  • Voor opdrachtnemer geldt een Social Return (SROI) verplichting bij gegunde opdrachten hoger dan €400.000 binnen het DAS van de Talentenregio.
  • ‘Bring your own device’ is van toepassing. (eisen apparatuur) De laptop draait op Windows 10 of Windows 11 en heeft een USB-C aansluiting heeft die de Thunderbolt 4 standaard ondersteunt. De telefoon wordt door de fabrikant nog wordt ondersteund met updates en is voorzien van de laatste updates. Wordt niet op afstand beheerd door een andere organisatie (2 MDM beheer oplossingen op 1 toestel is niet mogelijk)

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nikki Nowack via nikki.nowack@kbenp.nl of met Nina de Jong via nina.dejong@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contactpagina.
Opdracht Adviseur Nikki Nowack
Nikki Nowack
Opdracht Adviseur
Bereikbaar van 9:00 tot 17:00
Werkdagen: ma, di, wo, vr
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur
Bereikbaar van 9:00 tot 17:00
Werkdagen: ma, di, wo, do, vr
Senior Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Senior Adviseur
Bereikbaar van 9:00 tot 17:00
Werkdagen: ma, di, do, vr