Begindatum:
Z.S.M.Einddatum:
1 jun 2026Publicatiedatum:
12 dec 2025Als vergunningverlener APV en bijzondere wetten behandel je aanvragen op het gebied van de APV en de diverse bijzondere wetten zoals de Alcoholwet, Wet op de Kansspelen, Winkeltijdenwet, Luchtvaartwet, enz. Je bent vooral verantwoordelijk voor het vergunningverleningsproces rondom alle vergunningplichtige evenementen en vergunningverlening inzake de Alcoholwet en exploitatie binnen de gemeente. Je werkt samen met juridisch medewerkers, toezichthouders en daarnaast ook met collega’s van de veiligheidsregio zoals de brandweer, politie en de GHOR en met andere afdelingen binnen de gemeente.
Het is jouw verantwoordelijkheid om aanvragen integraal te toetsen en kwalitatief goede vergunningen af te geven. Daarvoor controleer je de volledigheid van de aanvragen, win je adviezen in van betrokken deskundigen, bewaak je termijnen, stel je rapportages op, beoordeel je en maak je een risico-inschatting van evenementenaanvragen tot aan de uiteindelijke vergunningverlening en maak je een integrale afweging die je motiveert in je besluit. Je voert regie op het proces van de aanvraag tot en met de besluitvorming, en ook daarna als er eventueel bezwaar wordt gemaakt.
Daarnaast adviseer je het bestuur en management inzake complexe aanvragen en je geeft voorlichting aan burgers en bedrijven over regelgeving.
Afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor in Juridische richting of Bestuurskunde;
Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als vergunningverlener APV;
Aantoonbare werkervaring met toezicht houden tijdens evenementen;
Aantoonbare werkervaring met het volledige proces regisseren van aanvraag tot besluit, benoem dit duidelijk in het cv.
Goede communicatieve vaardigheden
Politieke sensitiviteit
Enthousiast
Samenwerkingsgericht
Dienstverlenend
Doortastend
Proactief
Flexibel
Bij de gemeente Haaksbergen werken ongeveer 180 medewerkers. Samen met inwoners, verenigingen, maatschappelijke organisaties en ondernemers werken we aan een samenleving die past bij onze gemeente. Dat doen we met een Toekomstvisie als vergezicht en aan de hand van een Verbeterprogramma. We hebben de komende jaren drie belangrijke prioriteiten. We willen de organisatie versterken, de financiën op orde krijgen en de relatie met de gemeenschap verbeteren. Dat is hard werken. Elke dag weer. De samenleving vraagt veel van ons. Inwoners willen meer dan ooit meepraten. Dat gesprek willen wij graag aangaan, omdat de beste plannen samen met inwoners tot stand komen. Help jij meebouwen aan onze relatie met onze gemeenschap?
Missie “We maken ons sterk voor een fijn en veilig Haaksbergen, waar inwoners prettig kunnen leven, ondernemers zich kunnen ontwikkelen en bezoekers kunnen genieten. Daarvoor hebben we elkaar nodig, want we geloven in de kracht van samen.”
Visie “In Haaksbergen werken we samen. Voor elkaar en met elkaar. Want noaberschap zit in al onze vezels. We bouwen aan een vitale organisatie die soepel kan inspelen op de steeds veranderen uitdagingen. De gemeenschap kan op ons rekenen. Daar gaan we voor!”
Het team VTH van de gemeente Haaksbergen bestaat uit 15 medewerkers. Samen verzorgen zij het behandelen van vergunningaanvragen, en meldingen APV en Bijzondere Wetten en de toezicht en handhaving op de omgevingswet en de APV en bijzonder wetten. Daarnaast houdt ons team zich bezig met AOV, IVZ, de Wet bibob en ondermijning. We zijn op zoek naar een vergunning verlener APV en Bijzondere wetten voor de tijdelijk vervanging van een collega.
Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op dinsdag 23 december 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op maandag 22 december 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
Optie tot verlenging: Mogelijk maar nog niet bekend
Hybride: in overleg, 3 dagen. Is hybride werken mogelijk: Ja
Aantal professionals of FTE: 1
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 9 / . Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Overig algemeen:
Gemeente Haaksbergen heeft er voor gekozen om administratieve partner als broker in te zetten. Na gunning verzorgt administratieve partner derhalve de contractafhandeling, urenregistratie en facturatie. Dit betekent dat u een overeenkomst afsluit met administratieve partner. U zal in casu factureren aan administratieve partner middels de facturatiemodule van administratieve partner. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding. Door in te schrijven gaat u ermee akkoord middels deze constructie de opdracht uit te voeren.
Voor het uitvoeren van de opdracht is afgifte van een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) een vereiste.
Uitzend-/ en uitleenbedrijven moeten voldoen aan de voorwaarden voor disculpatie als gesteld in de wijziging leidraad invordering nr. BLKB2012/1062M.
BYOD (bring your own device) is voor deze opdracht niet van toepassing.
Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
