Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.
Logo van Gemeente Gooise Meren
Logo van Gemeente Gooise Meren

Vergunningverlener

Brinklaan 35, 1404 EP Bussum, Nederland

Sluit over 5 dagen

Begindatum:

12 jan 2026

Einddatum:

12 jul 2026

Uren per week:

32

Publicatiedatum:

13 dec 2025
Opdracht tarief 100Opdracht uren 32
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Opdracht

  • Je toetst vergunningsaanvragen voor kleine en middelgrote projecten;
  • Je behandelt vergunningsaanvragen voor omgevingsplan activiteiten (opa) en buitenplanse omgevingsactiviteiten (bopa);
  • Voor vergunningen voor een buitenplanse omgevingsactiviteit verzamel je deeladviezen op relevante thema’s, formuleer je een integraal advies op RO en stemt dit af met een van de RO beleidsadviseurs;
  • Je verstrekt mondelinge en schriftelijke informatie aan de aanvrager (inwoner of bedrijf) en aan collega’s en adviseurs;
  • Je bewaakt de voortgang van de processen en controleert informatie op juistheid en volledigheid;
  • Je verwerkt de adviezen die je ontvangt tot een juridisch juiste beslissing;
  • Je zorgt dat aanvragers op tijd hun vergunning krijgen.

Eisen

Minimumeisen / knock-outcriteria

  • Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
  • Minimaal een aantoonbaar afgeronde opleiding op minimaal mbo niveau 4;
  • Minimaal 1 jaar ervaring met opstellen van vergunningen onder de Omgevingswet;
  • Minimaal 1 jaar ervaring met het opstellen van integrale adviezen op het gebied van RO bij vergunningverlening;
  • Uurtarief maximaal €100,- exclusief btw / inclusief reiskosten woon werkverkeer, werk-werkverkeer én parkeerkosten;

Wensen en competenties

Wensen

  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als vergunningverlener;
  • Een aantoonbaar afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau in Bouwkunde of een juridische richting;
  • Een aantoonbaar afgeronde opleiding ABW1;
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met het begeleiden van kleinere en middelgrote ruimtelijke procedures;

Competenties

  • Je bent proactief en je denkt steeds een stap vooruit
  • Je durft beslissingen te nemen en bent resultaatgericht
  • Je pakt zaken zelfstandig op en hebt een groot verantwoordelijkheidsgevoel
  • Je stemt makkelijk af met collega’s en zorgt voor verbinding en draagvlak.
  • Je hebt oog voor de politieke omgeving waarin je werkt.

Organisatie en team

Organisatie

Bussum, Naarden, Muiden en Muiderberg vormen samen gemeente Gooise Meren met ruim 60.000 inwoners. Onze organisatie is plat en overzichtelijk met 450 medewerkers. We vertrouwen elkaar, zijn wendbaar en werken doelgericht met impact voor het bestuur, de inwoners en collega’s.

We stimuleren medewerkers zichzelf te zijn en te vertrouwen op hun kennis en intuïtie. Wanneer je leergierig bent zijn er vele mogelijkheden om te experimenteren en jezelf te ontwikkelen. Onze medewerkers hebben een open blik naar buiten en naar elkaar. Ze durven vragen te stellen en kritisch te zijn. En bovenal: ze hebben plezier in hun werk.

Ook Gooise Meren staat gesteld voor complexe vraagstukken. We proberen die vraagstukken zo simpel mogelijk te houden. Door bij de essentie van de opgave te blijven, is het voor medewerkers duidelijk wat hun aandeel is en welke rol ze daarin hebben. Ze voelen zich mede-eigenaar van de oplossing.

We hebben een stevige organisatie die zichzelf continue ontwikkelt. Dat doen we geleidelijk en op een zo natuurlijk mogelijke manier. Soms hebben we tijdelijk mensen nodig voor projecten, nieuwe opgaven of vervanging. Daarvoor zoeken we inspirerende teamspelers die effectief werken: doortastend, ondernemend, besluitvaardig. Passend bij onze organisatie.

Gespreksinformatie

Planning

De gesprekken bij de opdrachtgever worden op een nader te bepalen moment gepland. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen zo spoedig mogelijk bericht. De beste kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek.

Selectiegesprek

In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:

Optie tot verlenging: Mogelijk maar nog niet bekend

Hybride: Gooise Meren hanteert hybride werken als formele werkvorm. Richtlijn hierbij is een verdeling van 50/50 betreffend thuiswerken en op kantoor werken. Digitaal vergaderen vindt plaats via MS Teams. Indienen afspraken naar mening van de opdrachtgever het best live/op kantoor plaatsvinden, wordt van inschrijver verwacht dat hij daartoe bereid is en haar/zijn agenda voldoende flexibel is.

Aantal professionals of FTE: 2

Overig algemeen:

Overige informatie

  1. Opdrachtnemer moet na gunning een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) overleggen. Voor start van de opdracht voldoet een bewijs van aanvraag van de VOG. De kosten voor de aanvraag van een VOG zijn voor Opdrachtnemer.
  2. De integriteitsverklaring dient binnen 24 uur na gunning ingevuld én ondertekend bij administratieve partner te worden aangeleverd. Indien dit document niet tijdig wordt aangeleverd heeft dit consequenties voor de beoogde startdatum.
  3. Opdrachtnemer zal maandelijks achteraf opgaaf doen van het daadwerkelijk aantal gewerkte uren.
  4. Het tarief van de aangeboden kandidaat staat vast tot en met 31.12.2025. Daarna kan er maximaal éénmaal per jaar een voorstel tot prijsaanpassingen aan de Opdrachtgever plaatsvinden van maximaal 2,5%.
  5. Uitzend- en uitleenbedrijven moeten voldoen aan de voorwaarden voor disculpatie als gesteld in de wijziging leidraad invordering nr. BLKB2023/1062M.ind - U dient te beschikken over een G-rekening en NEN Certificering, 25% wordt er gestort op deze rekening. Bij geen NEN-certificering wordt er 55% gestort op deze rekening.
  6. Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (Conform Waadi).
  7. 'Bring your own device' is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop c.q. IPad.
  8. Gooise Meren hanteert hybride werken als formele werkvorm. Richtlijn hierbij is een verdeling van 50/50 betreffend thuiswerken en op kantoor werken. Digitaal vergaderen vindt plaats via MS Teams. Indienen afspraken naar mening van de opdrachtgever het best live/op kantoor plaatsvinden, wordt van inschrijver verwacht dat hij daartoe bereid is en haar/zijn agenda voldoende flexibel is.

Functieschaal

Deze functie is ingedeeld in functieschaal 9-10. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

CV-eisen

Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via susan.peschier@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Onze adviseurs staan je graag persoonlijk te woord op maandag t/m vrijdag tussen 09:00 en 17:00 uur. Je kunt jouw vraag alvast stellen via de contactpagina of kom terug op een ander tijdstip!
Opdracht Adviseur