Logo van Gemeente Gorinchem
Logo van Gemeente Gorinchem

Griffie II

Stadhuisplein 1, 4205 AZ Gorinchem, Nederland

Sluit morgen
om 16:00

Begindatum:

1 jan 2026

Einddatum:

31 mrt 2026

Uren per week:

32 - 36

Publicatiedatum:

10 dec 2025
Opdracht tarief 65Opdracht uren 32 - 36
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Opdrachtomschrijving

Voor de gemeente Gorinchem ben ik op zoek naar een griffiemedewerker die energie krijgt van organiseren en graag het overzicht bewaart. Ben jij iemand die snel kan schakelen, servicegericht is en plezier haalt uit administratieve processen? Dan kom ik graag met je in contact!

Werkzaamheden

In deze rol ben je de spin in het web van de griffie. Je bent de administratieve en organisatorische steunpilaar en ondersteunt bij vergaderingen en raadsactiviteiten. Je zorgt dat de documentenstroom netjes wordt beheerd, bewaakt de randvoorwaarden (zoals locatie, facilitaire zaken en beschikbaarheid van stukken) en regelt dat alles compleet en op tijd klaarligt. Daarnaast stel je het weekbericht op dat elke vrijdagochtend door de griffie naar de gemeenteraad wordt gestuurd een mooie kans om je creativiteit te laten zien. Kortom: jij zorgt ervoor dat de griffie soepel draait en de gemeenteraad haar werk efficient kan doen.

Eisen

  • Minimaal MBO-4 werk- en denkniveau, liefst een afgeronde administratieve opleiding;
  • Bereidheid om incidenteel in de avond te werken en standaard op vrijdag(ochtend) beschikbaar te zijn;

Wensen en competenties

Wensen

  • Bij voorkeur ervaring in een politiek-bestuurlijke omgeving;
  • Minimaal 2 jaar relevante werkervaring is een pre;
  • Ervaring met iBabs en Join is mooi meegenomen;

Competenties

  • Je werkt zelfstandig, resultaatgericht, zorgvuldig en flexibel;
  • Je bent een echte regelaar, servicegericht en benaderbaar.
  • Je houdt je hoofd koel bij hoge tijdsdruk en schakelt makkelijk tussen verschillende taken en mensen.
  • Met jouw oog voor detail en planning weet je steeds het overzicht te bewaren.

Organisatie en team

Over de griffie in Gorinchem

De griffie bestaat uit een klein maar hecht team van vier professionals: een griffier, een adjunct-griffier en twee (parttime) commissiegriffiers/raadsadviseurs. Ze werken intensief samen en zetten zich vol enthousiasme in voor de gemeenteraad en de politiek. Collegialiteit, flexibiliteit en servicegerichtheid staan daarbij centraal. Het is een betrokken en gezellig team dat als eenheid naar buiten treedt.

Gespreksinformatie

Niet bekend

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1

Optie tot verlenging: Nee

Functieschaal: 7

Werkdagen: Maandag t/m Vrijdag

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nina de Jong via nina.dejong@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contactpagina.
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur
Afwezig
Werkdagen: ma, di, wo, do, vr