Logo van Gemeente Gooise Meren
Logo van Gemeente Gooise Meren

Projectleider Participatie Sociaal Domein met inkoopervaring

Brinklaan 35, 1404 EP Bussum, Nederland

Sluit over 8 dagen

Begindatum:

24 nov 2025

Einddatum:

24 jul 2026

Uren per week:

4 - 24

Publicatiedatum:

29 okt 2025
Opdracht tarief 120Opdracht uren 4 - 24

Omschrijving

Opdracht

De gemeente heeft vier contracten voor re-integratiediensten onder de Participatiewet met als doelen:

  • Coaching en begeleiding richting regulier werk (evt. kortdurend of parttime)
  • Individuele coaching en begeleiding richting een leerwerktraject.

De vier contracten voor re-integratiediensten eindigen uiterlijk november 2026. Gemeente Gooise Meren is gestart met de voorbereidingen op een Europese aanbesteding met meerdere percelen voor nieuwe overeenkomsten. Tijdens de voorbereidingen misten we voldoende materiedeskundigheid en beschikbare tijd bij de projectleider. Met deze uitvraag willen we beide rollen door een persoon laten invullen. De projectorganisatie bestaat daarnaast uit een kwaliteitsmedewerker participatie, een consulent participatie [CHECK] en een inkoopadviseur. De inkoopadviseur borgt dat er conform het inkoopproces van Gooise Meren gewerkt wordt (denk aan gebruik van sjablonen van Gooise Meren en TenderNed).

Het doel van deze opdracht is het realiseren van voldoende contracten voor re-integratiediensten voor november 2026.

Werkzaamheden:

Eerst dient onze inkoopbehoefte verder geïnventariseerd en gespecificeerd te worden. Op basis van organisatiebeleid en de organisatiewensen op het gebied van participatie, worden functionele en technische specificaties uitgewerkt tot een programma van eisen en wensen en gunningscriteria (fase 1).

Vervolgens wordt het Europese aanbestedingstraject doorlopen (fase 2). De projectleider is verantwoordelijk voor het realiseren van voldoende contracten voor re-integratiediensten voor november 2026 waarbij deze rekening houdt met verminderde beschikbaarheid van het projectteam en de markt gedurende de schoolvakanties.

Kerntaken:

  • Aansturing projectorganisatie;
  • Opstellen projectdocumentatie (waaronder een inkoopstrategie, i.o.m. interne stakeholders) en als materiedeskundige input leveren voor de stukken;
  • Ophalen en vastleggen inkoopbehoefte, resulterend in een haalbaar PvE en aanbestedingsleidraad. Inkoop is verantwoordelijk voor de leidraad. De projectleider is verantwoordelijk voor het proces en de inhoud en het creëren van voldoende draagvlak in de organisatie voor de oplossing;
  • Na sluiting van de overeenkomst nog beschikbaar is voor ad hoc vragen en eventueel ondersteuning bij implementatie.

Eisen

Minimumeisen / knock-outcriteria

  • Minimaal een aantoonbare afgeronde hbo bachelor opleiding;

  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als projectleider binnen een overheidsorganisatie;

  • Uiterlijk beschikbaar per 24 november voor 4 tot 24 uur per week gedurende gehele opdracht inclusief mogelijke verlenging;

  • Maximum uurtarief van 120,- exclusief BTW/ inclusief reiskosten woon-werk verkeer, werk-werkverkeer en parkeerkosten;

  • Een door de kandidaat zelf geschreven motivatie brief van maximaal 1a4 waarom hij/zij het best past op deze opdracht;

  • Een geschreven plan van aanpak met daarin in een duidelijk inschatting tot eind november 2026 gericht op de volgende aspecten; Benodigde aantal uren voor de 4 benoemde onderdelen, een geraamde aantal uren versus het uurtarief en dus een duidelijke kosten verdeling per onderdeel en het totale project. Het verwachte maximum ligt op 15.000 exclusief btw, inclusief alle andere overige kosten.

Wensen en competenties

Wensen (Gunningscriteria)

  • Minimaal 1 aantoonbaar en referent voorbeeld in de afgelopen 4 jaar volledig uitgeschreven als lid of projectleider met minimaal 2 Europese of meervoudig onderhandse aanbestedingstrajecten van re-integratiediensten (maximaal 2a4);
  • Aantoonbare werkervaring met participatiemarkt en de gangbare prijzen en uitdagingen. Benoem dit duidelijk in het cv;
  • Aantoonbare werkervaring met het opstellen van een Programma van Eisen op het gebied van re-integratiediensten. Voeg een door jou opgestelde Programma van Eisen toe aan het cv.

Competenties

  • Proactief: neemt initiatief om problemen te adresseren en op te lossen, zet tijdig de juiste middelen in, beheerst de risico's en schaalt op tijd op indien het project niet meer conform de verwachtingen en planningen loopt.
  • Plannen en organiseren: effectief en gestructureerd bepalen welke tijd, middelen en inzet nodig zijn om doelen te halen en dit realiseren.
  • Besluitvaardig: Neemt besluiten binnen het mandaat van de projectleider, communiceert daar helder over en vertaalt dit naar concrete acties en interventies. Spreekt medewerkers aan om die afspraken na te komen (bespreken, afspreken en aanspreken).

Organisatie en team

Organisatie

Bussum, Naarden, Muiden en Muiderberg vormen samen gemeente Gooise Meren met ruim 60.000 inwoners. Onze organisatie is plat en overzichtelijk met 450 medewerkers. We vertrouwen elkaar, zijn wendbaar en werken doelgericht met impact voor het bestuur, de inwoners en collega's. We stimuleren medewerkers zichzelf te zijn en te vertrouwen op hun kennis en intuïtie. Wanneer je leergierig bent zijn er vele mogelijkheden om te experimenteren en jezelf te ontwikkelen. Onze medewerkers hebben een open blik naar buiten en naar elkaar. Ze durven vragen te stellen en kritisch te zijn. En bovenal: ze hebben plezier in hun werk. Ook Gooise Meren staat gesteld voor complexe vraagstukken. We proberen die vraagstukken zo simpel mogelijk te houden. Door bij de essentie van de opgave te blijven, is het voor medewerkers duidelijk wat hun aandeel is en welke rol ze daarin hebben. Ze voelen zich mede-eigenaar van de oplossing. We hebben een stevige organisatie die zichzelf continu ontwikkelt. Dat doen we geleidelijk en op een zo natuurlijk mogelijke manier. Soms hebben we tijdelijk mensen nodig voor projecten, nieuwe opgaven of vervanging. Daarvoor zoeken we inspirerende teamspelers die effectief werken: doortastend, ondernemend, besluitvaardig. Passend bij onze organisatie.

Team

De projectorganisatie bestaat uit een kwaliteitsmedewerker participatie, een consulent participatie [CHECK] en een inkoopadviseur.

Gespreksinformatie

Planning

De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op vrijdag 14 november 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op woensdag 12 november 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Beoordeling

Stap 1: Beoordeling cv's op minimumeisen
Een externe administratieve broker beoordeelt de cv's op de minimumeisen in het bovengenoemde profiel. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.

Stap 2: Selectie 10 cv's die aan de organisatie worden voorgelegd
Een externe administratieve broker beoordeelt de cv's van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde gunningscriteria te beoordelen door een externe administratieve broker. De 10 kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.

Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de cv's van de kandidaten die door een externe administratieve broker zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria. Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten. Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties. De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.

Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald. De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1
Hybride werken: Ja

Overige informatie

  1. Opdrachtnemer moet na gunning een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) overleggen. Voor start van de opdracht voldoet een bewijs van aanvraag van de VOG. De kosten voor de aanvraag van een VOG zijn voor Opdrachtnemer.

  2. De integriteitsverklaring dient binnen 24 uur na gunning ingevuld en ondertekend bij een externe administratieve broker te worden aangeleverd. Indien dit document niet tijdig wordt aangeleverd heeft dit consequenties voor de beoogde startdatum.

  3. We vergoeden geen parkeerkosten en reiskosten aan de inhuurkandidaat die voor Gooise Meren komt werken. In de marktuitvraag van een externe administratieve broker wordt gesteld dat het geoffreerde uurtarief inclusief de reiskosten woon-werkverkeer, werk-werkverkeer en parkeerkosten is.

  4. Het tarief van de aangeboden kandidaat staat vast tot en met 31.12.2026. Daarna kan er maximaal eenmaal per jaar een voorstel tot prijsaanpassingen aan de Opdrachtgever plaatsvinden van maximaal 2,5%.

  5. Uitzend- en uitleenbedrijven moeten voldoen aan de voorwaarden voor disculpatie als gesteld in de wijziging leidraad invordering nr. BLKB2023/1062M.ind- U dient te beschikken over een G-rekening en NEN Certificering, 25% wordt er gestort op deze rekening. Bij geen NEN-certificering wordt er 55% gestort op deze rekening.

  6. Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (Conform Waadi).

  7. 'Bring your own device' is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop c.q. iPad.

Functieschaal

Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

CV-eisen

Maximaal 5 pagina's, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen

De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma Di Wo Do Vr

Opties verlenging

3 x 3 maanden

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Ernst Schoneveld via ernst.schoneveld@kbenp.nl of met Susan Peschier via susan.peschier@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contactpagina.
Senior Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Senior Adviseur
Afwezig
Werkdagen: ma, di, do, vr
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Afwezig
Werkdagen: ma, di, wo, do, vr