Logo van Gemeente Geertruidenberg
Logo van Gemeente Geertruidenberg

Subsidie medewerker

Vrijheidstraat 2, 4941 DX Raamsdonksveer, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen

Begindatum:

17 nov 2025

Einddatum:

31 dec 2025

Uren per week:

18 - 27

Publicatiedatum:

30 okt 2025
Opdracht tarief 100Opdracht uren 18 - 27
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Opdracht omschrijving

  • Kandidaat ontvangt, registreert en bewaakt subsidieaanvragen in het zaaksysteem.

  • Kandidaat voert de eerste toets uit op volledigheid en rechtmatigheid.

  • Kandidaat onderhoudt contact met aanvragers, vraagt ontbrekende informatie op en geeft duidelijkheid over de voortgang.

  • Kandidaat stelt (concept)beschikkingen op voor verlening of afwijzing, in overleg met de beleidsmedewerker

  • Kandidaat houdt overzicht over lopende aanvragen, signaleert knelpunten en doet verbetervoorstellen.

  • Kandidaat draagt actief bij aan de inrichting en verbetering van het subsidieproces.

  • Kandidaat ondersteunt bij het opstellen en actualiseren van formats.

Kandidaat omschrijving

Deze Subsidiemedewerker is iemand die energie krijgt van structuur, procesverbetering en maatschappelijke impact. Hij/zij zorgt dat het subsidieproces soepel, rechtmatig en klantgericht verloopt - van aanvraag tot beschikking. Kandidaat is zorgvuldig in zijn/haar werk, communiceert helder met aanvragers en collega’s, en ziet het als zijn/haar missie om bij te dragen aan een transparant en efficiënt subsidieproces.

Kandidaat houdt overzicht over lopende subsidiedossiers, bewaakt deadlines en zorgt dat dossiers compleet en juridisch juist zijn. Daarbij fungeert kandidaat als de verbindende schakel tussen aanvragers, beleidsmedewerkers, financiële collega’s en juristen.

Daarnaast denkt kandidaat graag mee over het verbeteren van de werkprocessen rond subsidieverlening. Kandidaat signaleert verbetermogelijkheden, helpt mee bij de inrichting van het subsidieproces.

Kortom: Kandidaat is zowel uitvoerend sterk als procesgericht, en draagt met het werk bij aan een betrouwbaar en toekomstbestendig subsidieproces. 

Eisen

  • Kandidaat beschikt minimaal over een afgeronde hbo-opleiding, bijvoorbeeld in Bestuurskunde, Rechten of Finance & Control;

  • Heeft minimaal 1 jaar ervaring in de rol van subsidiemedewerker bij een gemeente;

  • Heeft ervaring met optimalisatie van het subsidieproces en de inrichting hiervan;

  • Werkt nauwkeurig en heeft oog voor juridische en financiële details.

Wensen en competenties

Wensen

  • Uw kandidaat heeft minimaal een afgeronde HBO-opleiding in de richting Bestuurskunde, Rechten of Finance & Control. Dit moet blijken uit cv;

    • Mnimaal HBO-opleiding Bestuurskunde, Rechten of Finance & Control, dit blijkt uit cv. (5 Punten)

    • Minimaal HBO-opleiding, andere richting. (2 Punten)

  • Uw kandidaat heeft minimaal 1 jaar ervaring als Subsidiemedewerker bij een gemeente. Dit moet blijken uit het cv;

    • 1 jaar ervaring als Subsidiemedewerker, bij een gemeente. (7 Punten)

    • 1 jaar ervaring als Subsidiemedewerker. (2 Punten)

  • Uw kandidaat is beschikbaar voor onderstaande uren;

    • Kandidaat 23- 27 uur beschikbaar (10 Punten)

    • Kandidaat 18-22 uur beschikbaar (6 Punten)

  • Uw kandidaat kan 17 november starten;

    • Uw kandidaat kan maandag 17 november starten (of eerder). (10 Punten)

    • Uw kandidaat kan maandag 1 december starten. (5 Punten)

  • Kandidaat heeft gemeentelijke ervaring, dit zie je ook terug in het cv;

    • Minimaal 5 jaar gemeentelijke ervaring, zie cv. (5 Punten)

    • Minimaal 3-5 jaar gemeentelijke ervaring, zie cv. (2 Punten)

    • Minimaal 1-2 jaar gemeentelijke ervaring, zie cv. (1 Punten)

Competenties

  • Nauwkeurig

  • Communicatief sterk

  • Pro-actief

  • Procesgericht

  • Sociaal vaardig

Organisatie en team

Gemeente Geertruidenberg ligt in het mooie Noord-Brabant, aan de rand van de Biesbosch en op het kruispunt van de A27 met de A59. Er wonen ruim 22.000 inwoners, verdeeld over de drie kernen Geertruidenberg, Raamsdonk en Raamsdonksveer. Iedere kern heeft een eigen karakter en geschiedenis. Historische vestingstad, rustieke agrarische kern, dynamisch dorp met veel voorzieningen en een logistiek centraal gelegen bedrijventerrein. Gemeente Geertruidenberg heeft het allemaal.

De gemeente staat voor grote maatschappelijke uitdagingen. Bijvoorbeeld op het gebied van wonen, duurzaamheid, leefbaarheid en zorg. Samen met maatschappelijke partners, ondernemers en onze inwoners werken we aan oplossingen en realiseren we ambities. We willen voor hen een betrouwbare en verbindende partner zijn.

Onze organisatie bestaat uit ongeveer 200 medewerkers. Onze medewerkers zijn gedreven, werken hard en krijgen ruimte om zich te ontwikkelen. Het is een echte Brabantse gemeente, de sfeer is informeel. We werken vanuit onze kernwaarden: betrokken, ondernemend en professioneel.

De samenleving verandert snel, en de gemeente ontwikkelt zich continu mee. We doen dit met het motto: ‘Samen bouwen, Samen sterker!’. Wil jij samen met ons bouwen aan de toekomst?

Gespreksinformatie

Niet bekend

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1

Optie tot verlenging
Ja

VOG
Om bij de gemeente Geertruidenberg te komen werken, stellen wij een verklaring omtrent gedrag verplicht. U levert een VOG aan met screeningsprofiel 11, 12, 41, 43 (via uw leverancier). VOG kan gedeclareerd.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via susan.peschier@kbenp.nl of met Nina de Jong via nina.dejong@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contactpagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Afwezig
Werkdagen: ma, di, wo, do, vr
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur
Afwezig
Werkdagen: ma, di, wo, do, vr
Sluiten
Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.