Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.
Logo van Gemeente Roosendaal
Logo van Gemeente Roosendaal

Adviseur contractmanager

Kloosterstraat 2-8, 4701 KK Roosendaal, Nederland

Sluit over 8 dagen

Begindatum:

17 nov 2025

Einddatum:

16 apr 2026

Uren per week:

16

Publicatiedatum:

30 okt 2025
Opdracht tarief OnbekendOpdracht uren 16
Gemeente Roosendaal is op zoek naar een tijdelijke CONTRACTMANAGER voor 16 uur per week

Om zo goed mogelijk te sturen op (de uitvoering van) onze contracten zoeken wij een contractmanager. Het gaat hierbij om de volgende contracten:
  • Hulpmiddelen
  • Trapliften
  • Begeleiding (in nauwe samenwerking met de andere De-6 gemeenten)
De contracten voor hulpmiddelen en trapliften voeren we namens de gemeente Roosendaal uit. Het contract begeleiding voeren we in nauwe samenwerking met De6-gemeenten uit. Jij bent daarbij verantwoordelijk voor het opvolgen van signalen die enkel voor de gemeente Roosendaal spelen maar als er sprake is van signalen bij meerdere gemeenten werk je nauw samen met de contractmanagers van de andere 5 gemeenten. We trekken dan als geheel op richting de zorgaanbieders.

De strategische doelstelling van het contractmanagement is:
  • Het zorgen voor naleving van de contractvoorwaarden en optimalisatie van prestaties;
Hierbij verwachten we tenminste de volgende werkzaamheden:
  • De begeleiding van de implementatie van nieuwe contracten;
  • Het zorgen voor effectieve uitvoering van contractuele afspraken;
  • Het uitvoeren van contractgesprekken met zorgaanbieders bij lopende contracten;
  • Het opstellen en bijhouden van contractdossiers;
  • Het opstellen van rapportages en adviezen over contractuele prestaties;
  • Het opvolgen van kwaliteitsonderzoeken door de toezichthouder.
  • Het toezien op naleving van contractuele afspraken;
  • Het identificeren en beheren van risico’s die voortvloeien uit contractuele relaties;
  • Het beheren van wijzigingen en aanpassingen in contracten;
  • Het evalueren en archiveren van contracten bij afloop;
  • Het adviseren op onvoorziene gebeurtenissen;
  • Het volgen en vertalen van relevante ontwikkelingen binnen het vakgebied
  • Het ondersteunen van inkoop- en/of aanbestedingstrajecten bij nieuwe contracten onder leiding van de inkoopadviseur;
Elk jaar maken we nieuwe werkafspraken over de verdeling van de werkzaamheden op het contract begeleiding. Waarbij wij verantwoordelijk zijn voor 1/3e van de werkzaamheden. Dit betreft wekelijks 12 uur van jouw takenpakket.

Om tot een goede (integrale) uitvoering van het contractmanagement te komen, verwachten we van een contractmanager de volgende competenties en expertise:
  • Juridische kennis;
  • Financiële vaardigheden als het gaat om o.a. tariefberekeningen, maar ook analyses waarbij financiële impact in kaart wordt gebracht.  
  • Marktkennis;
  • Onderhandelingsvaardigheden;
  • Data – analyse en monitoring;
  • Ervaring in de rol van contractmanager;
  • Om kunnen gaan met verschillende belangen en daarbij zuiver kunnen adviseren;
  • Affiniteit en ervaring met het werken in een politiek – bestuurlijke omgeving;
  • Kennis van de Wmo en relevante wet- en regelgeving
  • Bereikbaarheid en proactieve houding;
  • Communicatief sterk;
  • Empathisch;
  • Oplossingsgericht;
  • Betrouwbaar;
Je werkt intern ook nauw samen met de betrokken beleidsadviseur en kwaliteitsmedewerkers. We komen tweewekelijks samen in een vast overleg maar weten elkaar ook tussendoor makkelijk te vinden.

Indicatie functie-waardering contractmanager: 10

Kijkende naar de inhoud van deze functie en de Wet DBA, leent deze aanvraag zich er niet voor om door een ZZP-er uitgevoerd te worden

 
Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Sybren Hindriks via sybren.hindriks@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contactpagina.
Opdracht Adviseur Sybren Hindriks
Sybren Hindriks
Opdracht Adviseur
Afwezig
Werkdagen: di, wo, do, vr