Begindatum:
17 nov 2025Einddatum:
17 mrt 2026Publicatiedatum:
30 okt 2025De afdeling Publiekszaken van de Gemeente Breda is verantwoordelijk voor het verstrekken Zou van een groot aantal producten en diensten. Jij hebt hier als Senior Medewerker Publiekszaken een belangrijke rol in. Klanten en medewerkers kunnen bij jou terecht met vragen die o.a. gaan over de burgerlijke stand, internationaal privaatrecht of het verkrijgen van de Nederlandse nationaliteit. Dit is een unieke kans voor een enthousiaste en ervaren dienstverlener!
Werkzaamheden:
Je verricht complexere werkzaamheden op het gebied van burgerlijke stand en kan deze ook uitleggen bij de rechtbank indien gevraagd.
Je past internationaal privaatrecht toe bij verschillende onderdelen van je werk.
Je behandelt eerste vestigingen van buiten de EU.
Je voert complexe mutaties en correcties uit in de BRP en RNI
Je bent verantwoordelijk voor de beoordeling van brondocumentendossiers en verzorgt geheel zelfstandig de correspondentie naar bijvoorbeeld advocaten en rechtbank.
Je behandelt verzoeken tot naturalisatie en optie
Je neemt verklaringen onder ede of belofte af.
Je draagt bij aan het continue verbeteren van onze klantgerichte processen.
Je levert een bijdrage aan de zelfevaluatie.
Je hebt bij voorkeur opleidingen of modules gevolgd van de Publieksacademie (diplomalijn 4 en 6);
Uw kandidaat heeft bij voorkeur een afgeronde HBO opleiding, aangevuld met relevante vakopleidingen, zoals de BABZ/MLO-BZ en HBDO-modules;
Het cv is voorzien van referenties met betrekking tot (met contactgegevens) of deze kunnen op aanvraag direct aangeleverd worden.
Je bent communicatief zowel mondeling als op schrift sterk in het Nederlands en Engels;
Je kunt in veranderende omstandigheden snel schakelen, bent analytisch sterk en neemt verantwoordelijkheid voor je werk en het team;
Je bent een teamspeler die prettig communiceert en makkelijk feedback geeft en ontvangt;
Je functioneert goed in een hectische omgeving en bent in staat het hoofd koel te houden;
Je bent representatief, vriendelijk, enthousiast en positief ingesteld.
De afdeling Publiekszaken is een van de meest zichtbare afdelingen van de Gemeente Breda en staat direct in verbinding met de Bredase inwoners, bedrijven en instellingen. Samen met team Klant Contact Centrum (KCC) zorgt team Balie ervoor dat klanten zich welkom en geholpen voelen.
Je bent als ervaren medewerker burgerzaken onderdeel van een gemêleerd team van ongeveer 100 collega's. Het team kenmerkt zich door een grote diversiteit aan leeftijd, ervaring en achtergrond.
De afdeling levert top-dienstverlening via de balie, telefoon, post, e-mail, webdiensten en sociale media. Publiekszaken draagt ook bij aan het voorkomen en bestrijden van fraude.
Lees meer over de Gemeente Breda.
https://www.breda.nl/gemeente-breda-bedrijfsinformatie
De datum 12 november in de ochtend is gereserveerd voor persoonlijke gesprekken. Wij verzoeken u (uw kandidaat) vriendelijk hier reeds rekening mee te houden.
Optie tot verlenging
Ja
Toelichting op uur per week
Je bent minimaal 4 dagen per week beschikbaar, waaronder woensdag of de donderdagavond
