Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.
Logo van Gemeente Breda
Logo van Gemeente Breda

Senior Medewerker Publiekszaken

Claudius Prinsenlaan 10, 4811 DJ Breda, Nederland

Sluit over 9 dagen

Begindatum:

17 nov 2025

Einddatum:

17 mrt 2026

Uren per week:

32 - 36

Publicatiedatum:

30 okt 2025
Opdracht tarief Geen maximumOpdracht uren 32 - 36
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

De afdeling Publiekszaken van de Gemeente Breda is verantwoordelijk voor het verstrekken Zou van een groot aantal producten en diensten. Jij hebt hier als Senior Medewerker Publiekszaken een belangrijke rol in. Klanten en medewerkers kunnen bij jou terecht met vragen die o.a. gaan over de burgerlijke stand, internationaal privaatrecht of het verkrijgen van de Nederlandse nationaliteit. Dit is een unieke kans voor een enthousiaste en ervaren dienstverlener!

Wat ga je doen?
  • Je verricht complexere werkzaamheden op het gebied van burgerlijke stand en kan deze ook uitleggen bij de rechtbank indien gevraagd.
  • Je past internationaal privaatrecht toe bij verschillende onderdelen van je werk.
  • Je behandelt eerste vestigingen van buiten de EU.
  • Je voert complexe mutaties en correcties uit in de BRP en RNI
  • Je bent verantwoordelijk voor de beoordeling van brondocumentendossiers en verzorgt geheel zelfstandig de correspondentie naar bijvoorbeeld advocaten en rechtbank.
  • Je behandelt verzoeken tot naturalisatie en optie
  • Je neemt verklaringen onder ede of belofte af.
  • Je draagt bij aan het continue verbeteren van onze klantgerichte processen.
  • Je levert een bijdrage aan de zelfevaluatie.

Eisen

  • Uw kandidaat beschikt over minimaal een afgeronde Hbo opleiding. Dit moet blijken uit het cv.
  • Uw kandidaat heeft minimaal 2 jaar ervaring in een gelijkwaardige rol als senior medewerker burgerzaken. Dit moet blijken uit het cv.
  • Uw kandidaat is minimaal 4 dagen per week beschikbaar, waaronder de woensdag- of donderdagavond. Dit moet blijken uit het cv.
  • Uw kandidaat beschikt over de ervaring van zelfevaluatie; controle van persoonslijsten. Dit moet blijken uit het cv.
  • Uw kandidaat heeft ervaring in het toepassen van internationaal privaatrecht bij verschillende onderdelen van het werk. Dit moet blijken uit het cv.
  • Uw kandidaat heeft ervaring met het verrichten van complexere werkzaamheden op het gebied van burgerlijke stand en kan deze ook uitleggen bij de rechtbank indien gevraagd. Dit moet blijken uit het cv.

Wensen en competenties

Wensen
  • Je hebt bij voorkeur opleidingen of modules gevolgd van de Publieksacademie (diplomalijn 4 en 6).
  • Uw kandidaat heeft bij voorkeur een afgeronde HBO opleiding, aangevuld met relevante vakopleidingen, zoals de BABZ/MLO-BZ en HBDO-modules.
  • Het cv is voorzien van referenties met betrekking tot (met contactgegevens) of deze kunnen op aanvraag direct aangeleverd worden.

Competenties
  • Je bent communicatief zowel mondeling als op schrift sterk in het Nederlands en Engels.
  • Je kunt in veranderende omstandigheden snel schakelen, bent analytisch sterk en neemt verantwoordelijkheid voor je werk en het team.
  • Je bent een teamspeler die prettig communiceert en makkelijk feedback geeft en ontvangt.
  • Je functioneert goed in een hectische omgeving en bent in staat het hoofd koel te houden.
  • Je bent representatief, vriendelijk, enthousiast en positief ingesteld.

Organisatie en team

Wie zijn wij?
De afdeling Publiekszaken is een van de meest zichtbare afdelingen van de Gemeente Breda en staat direct in verbinding met de Bredase inwoners, bedrijven en instellingen. Samen met team Klant Contact Centrum (KCC) zorgt team Balie ervoor dat klanten zich welkom en geholpen voelen.
Je bent als ervaren medewerker burgerzaken onderdeel van een gemêleerd team van ongeveer 100 collega's. Het team kenmerkt zich door een grote diversiteit aan leeftijd, ervaring en achtergrond.
De afdeling levert top-dienstverlening via de balie, telefoon, post, e-mail, webdiensten en sociale media. Publiekszaken draagt ook bij aan het voorkomen en bestrijden van fraude.

Gespreksinformatie

De datum 12 november in de middag is gereserveerd voor persoonlijke gesprekken. Wij verzoeken u (uw kandidaat) vriendelijk hier reeds rekening mee te houden.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:
Aanvraagreden: Bevalling / zwangerschap
Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via susan.peschier@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contactpagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Bereikbaar van 9:00 tot 17:00
Werkdagen: ma, di, wo, do, vr