Logo van Gemeente Geertruidenberg
Logo van Gemeente Geertruidenberg

(Strategisch) Adviseur Openbare Orde en Veiligheid (AOV)

Vrijheidstraat 2, 4941 DX Raamsdonksveer, Nederland

Sluit morgen
om 16:00

Begindatum:

1 jan 2026

Einddatum:

30 apr 2026

Uren per week:

30

Publicatiedatum:

10 dec 2025
Opdracht tarief 120Opdracht uren 30
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Opdracht: Doorontwikkeling Veiligheidsdomein

De gemeente Geertruidenberg heeft behoefte aan tijdelijke versterking binnen het veiligheidsdomein. De opdracht richt zich op het leveren van inhoudelijke en strategische expertise, het tijdelijk versterken van advisering en ondersteuning binnen het team Veiligheid en het opstellen van een toekomstbestendig advies voor de doorontwikkeling van het team.
We zoeken een senior professional met ruime ervaring binnen het veiligheidsdomein en met team- en organisatieontwikkeling.

Gewenste resultaten:

  • Een concreet en uitvoerbaar advies voor een toekomstbestendige inrichting van het team Veiligheid.
  • Versterking van advisering en tijdelijke ondersteuning binnen het veiligheidsdomein gedurende de opdrachtperiode. (Continuïteit van kerntaken blijft bij de organisatie; de opdrachtnemer levert hieraan advies en tijdelijke ondersteuning.)
  • Tijdelijke begeleiding en inhoudelijke ondersteuning van het BOA-team, inclusief aanbevelingen voor structurele positionering.
  • Advies over borging van piket- en crisisbeheersingstaken binnen de bestaande gemeentelijke organisatie en structuren.

Wat ga je doen?

1. Organisatie- en teamontwikkeling Veiligheid

  • Uitvoeren van analyse en het opstellen van een advies voor de duurzame en toekomstbestendige inrichting van het team Veiligheid.
  • Beoordelen van personele capaciteit, rolverdeling en prioriteiten binnen het veiligheidsdomein.
  • Adviseren over samenwerking tussen interne disciplines (o.a. handhaving, beleid, crisisorganisatie) en externe partners (o.a. politie, RIEC, veiligheidsregio).

2. Strategisch en inhoudelijk veiligheidsadvies

  • Adviseren over complexe veiligheidsvraagstukken (o.a. openbare orde, ondermijning, leefbaarheid, integrale veiligheid).
  • Tactisch en strategisch adviseren van college, portefeuillehouder en MT.
  • Signaleren van risico's en kansen binnen het veiligheidsdomein en dit vertalen naar handelingsperspectief voor de organisatie.

3. Tijdelijke begeleiding en strategisch advies BOA-team

  • Tijdelijke, niet-formele operationele ondersteuning van het BOA-team, gericht op professionalisering, taakhelderheid en opdrachtgericht werken. (Formeel gezag en mandaat blijven bij de organisatie.)
  • Strategisch advies over de positionering, opdracht, werkprocessen en samenwerking van het BOA-team binnen de organisatie

Eisen

  • U heeft minimaal 5 jaar ervaring in een soortgelijke functie. Dit moet blijken uit het cv.
  • U heeft bij voorkeur een afgeronde HBO-opleiding in de richting van Veiligheid of soortgelijk. Dit moet blijken uit het cv en op verzoek moet u het geldige diploma hiervan kunnen tonen.
  • U beschikt over vakinhoudelijke kennis en ervaring met doorontwikkeling van teams binnen het veiligheidsdomein. Dit blijkt uit het cv.
  • U bent beschikbaar per 1 januari 2026.
  • U levert een VOG aan met screeningsprofiel 11, 12, 41, 43.

Wensen en competenties

Wensen

  • Het cv is voorzien van referenties of deze kunnen op aanvraag direct aangeleverd worden.

Competenties

  • Resultaatgericht
  • Communicatief vaardig

Organisatie en team

Organisatieomschrijving

Gemeente Geertruidenberg ligt in het mooie Noord-Brabant, aan de rand van de Biesbosch en op het kruispunt van de A27 met de A59. Er wonen ruim 22.000 inwoners, verdeeld over de drie kernen Geertruidenberg, Raamsdonk en Raamsdonksveer. Iedere kern heeft een eigen karakter en geschiedenis. Historische vestingstad, rustieke agrarische kern, dynamisch dorp met veel voorzieningen en een logistiek centraal gelegen bedrijventerrein. Gemeente Geertruidenberg heeft het allemaal.
De gemeente staat voor grote maatschappelijke uitdagingen. Bijvoorbeeld op het gebied van wonen, duurzaamheid, leefbaarheid en zorg. Samen met maatschappelijke partners, ondernemers en onze inwoners werken we aan oplossingen en realiseren we ambities. We willen voor hen een betrouwbare en verbindende partner zijn.

Onze organisatie bestaat uit ongeveer 200 medewerkers. Onze medewerkers zijn gedreven, werken hard en krijgen ruimte om zich te ontwikkelen. Het is een echte Brabantse gemeente, de sfeer is informeel. We werken vanuit onze kernwaarden: betrokken, ondernemend en professioneel.
De samenleving verandert snel, en de gemeente ontwikkelt zich continu mee. We doen dit met het motto: 'Samen bouwen, Samen sterker!'. Wil jij samen met ons bouwen aan de toekomst?

Gespreksinformatie

Competenties kunnen worden getoetst in een persoonlijk gesprek.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1

Optie tot verlenging: ja

Hybride: Geen verdere informatie

Werkdagen: Maandag t/m Vrijdag

Overig algemeen:

Met uw inschrijving verklaart u akkoord te zijn met de actuele inhuurvoorwaarden. Hierbij wordt gewezen op de all-in tariefstelling wat betreft reiskosten woon-werk verkeer en de verrekening van de fee kosten.

De inhuur wordt gebaseerd op het in de uitvraag opgegeven aantal uren per week. Gedurende de inhuurperiode kunnen omstandigheden wijzigen, waardoor een ander aantal uren per week gewenst is. Indien deze situatie zich voordoet, worden in onderling overleg en in alle redelijkheid en billijkheid afspraken gemaakt over wijziging van het aantal uren per week. Met uw inschrijving verklaart u zich hiermee akkoord.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nina de Jong via nina.dejong@kbenp.nl of met Susan Peschier via susan.peschier@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contactpagina.
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur
Afwezig
Werkdagen: ma, di, wo, do, vr
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Afwezig
Werkdagen: ma, di, wo, do, vr