Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.
Logo van Gemeente Geertruidenberg
Logo van Gemeente Geertruidenberg

Adviseur crisisbeheersing en veiligheid

Vrijheidstraat 2, 4941 DX Raamsdonksveer, Nederland

Sluit over 9 dagen

Begindatum:

17 nov 2025

Einddatum:

1 jun 2026

Uren per week:

18

Publicatiedatum:

3 nov 2025
Opdracht tarief 125Opdracht uren 18
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Adviseur crisisbeheersing en veiligheid 18 uur p/w

Kandidaat is verantwoordelijk voor het inrichten en onderhouden van de gemeentelijke crisisorganisatie, zodat bij een ramp of grootschalig incident snel en doeltreffend gehandeld kan worden.

Werkzaamheden

  • Kandidaat adviseert de organisatie over crisisbeheersing en neemt deel aan regionale en districtelijke overleggen.
  • Kandidaat voert regionale opdrachten uit op het gebied van crisisbeheersing.
  • Kandidaat zorgt ervoor dat het crisisbeheersingsplan en de bijbehorende deelplannen actueel en compleet zijn.
  • Kandidaat organiseert en coördineert het opleiden, trainen en oefenen (OTO) van gemeentelijke medewerkers op het gebied van crisisbeheersing.
  • Tijdens een ramp adviseer hij/zij het beleidsteam en ondersteunt de gemeentelijke diensten.

Naast crisisbeheersing omvat het takenpakket ook werkzaamheden op het gebied van openbare orde en veiligheid, waaronder:

  • Beoordelen van veiligheidsplannen voor evenementen en adviseren over het evenementenbeleid;
  • Coördineren van de integrale aanpak rondom de jaarwisseling;
  • Organiseren van activiteiten tijdens de Week van de Veiligheid;
  • Cameratoezicht;
  • Bestuurlijke advisering op zaken vanuit de Veiligheidsregio Midden- en West-Brabant;
  • Veiligheidsvraagstukken met betrekking tot de Biesbosch;
  • Beoordelen van onderzoeken naar explosieven.

Eisen

  • U bent akkoord met de actuele versie van de inhuurvoorwaarden van Flex West-Brabant.
  • De wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (DBA) reguleert de inzet van zzp'ers. Vanwege de aard en inhoud van de opdracht is het niet mogelijk hierop een zzp'er te laten starten. Geïnteresseerde kandidaten kunnen zich uitsluitend in loondienst laten detacheren via een bureau.
  • U voegt de ‘Verklaring detachering in loondienst' toe aan de dossierdocumenten.
  • Om bij de gemeente Geertruidenberg te komen werken, stellen wij een verklaring omtrent gedrag verplicht. U levert een VOG aan met screeningsprofiel 11, 12, 41, 43.
  • Kandidaat heeft een afgeronde HBO opleiding in de richting van HBO integrale veiligheid (of een andere studie op het gebied van veiligheid en/of bestuur).
  • Kandidaat beschikt over een geldig rijbewijs B.
  • Kandidaat heeft kennis van en ervaring met gemeentelijke organisaties, bestuurlijke processen of crisisbeheersing.

Wensen en competenties

Wensen

  • Uw kandidaat heeft bij voorkeur minimaal 5 jaar ervaring in dezelfde functie.
  • Uw kandidaat heeft vakinhoudelijke kennis op het gebied van Ondermijning, Jeugd & zorg.
  • Kandidaat is flexibel en bereid om buiten reguliere werktijden bereikbaar en inzetbaar te zijn.

Competenties

  • Beschikt over bestuurlijke sensitiviteit en handelt betrouwbaar en integer.
  • Kandidaat is communicatief vaardig, hebt doorzettingsvermogen en werkt graag samen – zowel binnen de organisatie als met partners in de regio.
  • Kan goed zelfstandig werken, maar functioneert ook uitstekend in teamverband.
  • Kandidaat is flexibel en bereid om buiten reguliere werktijden bereikbaar en inzetbaar te zijn, waarvoor een vergoeding geldt volgens de cao.

Organisatie en team

Gemeente Geertruidenberg ligt in het mooie Noord-Brabant, aan de rand van de Biesbosch en op het kruispunt van de A27 met de A59. Er wonen ruim 22.000 inwoners, verdeeld over de drie kernen Geertruidenberg, Raamsdonk en Raamsdonksveer. Iedere kern heeft een eigen karakter en geschiedenis. Historische vestingstad, rustieke agrarische kern, dynamisch dorp met veel voorzieningen en een logistiek centraal gelegen bedrijventerrein. Gemeente Geertruidenberg heeft het allemaal.

De gemeente staat voor grote maatschappelijke uitdagingen. Bijvoorbeeld op het gebied van wonen, duurzaamheid, leefbaarheid en zorg. Samen met maatschappelijke partners, ondernemers en onze inwoners werken we aan oplossingen en realiseren we ambities. We willen voor hen een betrouwbare en verbindende partner zijn.

Onze organisatie bestaat uit ongeveer 200 medewerkers. Onze medewerkers zijn gedreven, werken hard en krijgen ruimte om zich te ontwikkelen. Het is een echte Brabantse gemeente, de sfeer is informeel. We werken vanuit onze kernwaarden: betrokken, ondernemend en professioneel.

De samenleving verandert snel, en de gemeente ontwikkelt zich continu mee. We doen dit met het motto: 'Samen bouwen, Samen sterker!'. Wil jij samen met ons bouwen aan de toekomst?

Kandidaat werkt intensief samen met twee collega-veiligheidsadviseurs die zich richten op jeugd, zorg en ondermijning. Bij afwezigheid vervangen jullie elkaar.

Gespreksinformatie

Niet bekend

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:
Niet bekend
Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nina de Jong via nina.dejong@kbenp.nl of met Susan Peschier via susan.peschier@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contactpagina.
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur
Afwezig
Werkdagen: ma, di, wo, do, vr
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Afwezig
Werkdagen: ma, di, wo, do, vr