Mdw. systemen (basis infrastructuur)

Raadhuisplein 1, 7811 AP Emmen, Nederland

Sluit over 7 dagen
Geen maximum 36 Drenthe

Begindatum:

1 okt 2025

Einddatum:

31 mrt 2026

Uren per week:

36

Publicatiedatum:

9 sept 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Samen met ruim 60 collega’s hou jij je bezig met de ontwikkeling, beheer, onderhoud en monitoring van de ICT-infrastructuur van de Gemeente Emmen, Borger-Odoorn, Coevorden, OD Drenthe, Sociale Teams Borger-Odoorn, Stichting de Toegang en Menso.

De nadruk van jouw taken liggen op het gebied van data- en telecommunicatie netwerken en de beveiliging daarvan. De netwerk componenten bestaan uit Cisco LAN switches, Cisco Nexus switches, Cisco Next-Gen-firewall, Cisco Identity Service Engine, Cisco WLAN, Cisco Prime Infrastructure, Firewalls, F5 BigIP Application Delivery Controllers, Infoblox IPAM en Splunk.

Daarnaast hou je je bezig met de verbinding naar externe partijen. Tevens participeer je in projecten zoals bijvoorbeeld de vervanging van het netwerk wat komend jaar op de planning staat. Ook verzorg je, samen met andere collega’s binnen het team, de 3e lijns ondersteuning.

Kandidaat omschrijving

Om deze rol goed te vervullen zoeken wij iemand die resultaatgericht is, snel en goed overzicht en structuur kan bieden. Je bent proactief, een doorpakker en een voorbeeld in samenwerking. Jouw analytische en communicatieve vaardigheden zijn op hoog niveau.

Daarnaast herken je je in de volgende punten:

  • Je hebt HBO werk- en denkniveau en enige jaren ervaring in de ICT in de richting van netwerkbeheer;

  • Ervaring met en deelname in ICT-projecten;

  • Ervaring in een soortgelijke rol in een organisatie van soortgelijke omvang en complexiteit;

  • Je hebt aantoonbare kennis en ervaring op minimaal een aantal van de volgende kennisgebieden: Firewalling, Application delivery controllers, Reverse proxy, Load balancing, Routing, Switching, WLan, VLan, DNS zowel intern als extern, DHCP, IPsec, SSL;

  • Je bent bereid om werkzaamheden te verrichten buiten de reguliere werktijden.

  • Kennis van Microsoft, VMWare, Azure en Citrix is een must. 

  • Ervaring met agile/scrum is een pré.

Eisen

  • De kandidaat is als detacheringskracht aangeboden;

  • Kandidaat heeft HBO werk- en denkniveau en minimaal 3 jaar ervaring in de ICT in de richting van netwerkbeheer;

  • Kandidaat heeft kennis van Microsoft, VMWare, Azure en Citrix.

Wensen en competenties

Wensen

  • Kandidaat heeft minimaal 3 jaar werkervaring in de ICT in de richting van netbeheer

    • Ja, meer dan 7 jaar;

    • Ja, tussen de 5 en 7 jaar;

    • Ja, tussen de 3 en 5 jaar;

    • Nee, minder dan 3 jaar.

  • Kandidaat heeft ervaring in een soortgelijke rol in een organisatie van soortgelijke omvang en complexiteit (voorbeeld: Kandidaat heeft ervaring als netwerkspecialist in een organisatie met meerdere vestigingen en een paar duizend eindgebruikers);
    5p

  • Kandidaat heeft gemeentelijke ervaring;
    3p

  • Kandidaat is bereid om werkzaamheden te verrichten buiten de reguliere werktijden;
    5p

  • Kandidaat heeft aantoonbare kennis en ervaring op minimaal een aantal van de volgende kennisgebieden:
    5p

    • Firewalling;

    • Application delivery controllers;

    • Reverse proxy;

    • Load balancing;

    • Routing;

    • Switching;

    • WLan;

    • VLan;

    • DNS zowel intern als extern;

    • DHCP;

    • IPsec;

    • SSL;

  • Kandidaat heeft ervaring met agile/scrum;
    3p

  • Prijsscore ( laagste tarief / aangeboden tarief ) * maximale prijsscore
    1p

Competenties

  • resultaatgericht

  • snel en goed overzicht en structuur kan bieden

  • proactief

  • een doorpakker

  • een voorbeeld in samenwerking

  • hoge analytische en communicatieve vaardigheden

Organisatie en team

Het team Automatisering bestaat uit 2 afdelingen. De afdeling Operations bestaat uit de clusters Microsoft 365, Infrastructure, Devices & Services, Skilled Servicedesk en Functional Application Management. De afdeling Non-Operations bestaat onder andere uit Business Advice, Procesmanagement, Projects & Programs, Security en Contractmanagement.

Gespreksinformatie

Naar verwachting gesprekken in de week van 22 september.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1

Gemeente Emmen / 36 uur / LET OP: enkel detachering / Startdatum: zo snel mogelijk / Opdrachtperiode van 6 maanden

CV-eisen
Onder een CV verstaan wij een overzicht die de volgende componenten bevat: personalia van de kandidaat, de meest relevante werkervaring van de kandidaat in chronologische volgorde, informatie over opleidingen (bij afgerond dit graag vermelden), relevante behaalde certificaten en vaardigheden relevant voor de functie. Deze dient in het Nederlands geschreven te zijn en in een Word of pdf-format te worden aangeleverd. Wij hanteren een cv-format van maximaal 3 pagina’s A4.

De externe partij behoudt zich het recht voor om aanbiedingen niet (verder) in behandeling te nemen als er overmatig veel taal- en/of spelfouten in het CV voorkomen.

Aanvullend

  • Als leverancier heb je kennisgenomen van en ga je akkoord met de Algemene Inhuurvoorwaarden van de HeadFirst Group en de Opdrachtgever Specifieke Voorwaarden (OSV) die van toepassing zijn voor een opdracht bij de gemeente Emmen. Deze zijn terug te vinden op https://inhuurdeskemmen.nl

  • Als leverancier/zzp'er zorg je ervoor dat de VOG uiterlijk binnen 28 dagen na aanvang opdracht aan het opdrachtdossier op de inhuurdesk is toegevoegd.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Sybren Hindriks via 06 43 53 65 77 / sybren.hindriks@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Sybren Hindriks
Sybren Hindriks
Opdracht Adviseur