Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.
Logo van Gemeente Ede
Logo van Gemeente Ede

Projectleider Openbare Ruimte

Gemeente Ede

Bergstraat 4, 6711 DD Ede, Nederland

Sluit over 10 dagen

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

-

Uren per week:

32 - 36

Publicatiedatum:

18 nov 2025
Opdracht tarief Geen maximumOpdracht uren 32 - 36
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Opdrachtomschrijving

Wij zoeken een ervaren Projectleider Openbare Ruimte die zijn of haar kennis en projectervaring wil inzetten voor de realisatie van uiteenlopende projecten in onze gemeente. Als projectleider begeleid je gemiddeld zon 8 projecten die door het Ingenieursbureau Ede worden uitgevoerd. Je werkt aan projecten in zowel het bestaand stedelijk gebied (herontwikkeling) als aan stedelijke ontwikkelingsopgaven, waarbij je verantwoordelijk bent voor regievoering, ketensamenwerking en advisering. Voor de herontwikkelingsprojecten draag je verantwoordelijkheid voor het volledige planproces van begin tot eind. Bij stedelijke ontwikkeling adviseer je over de realiseerbaarheid en betaalbaarheid van ontwikkelambities. Je werkt nauw samen met collegas, stemt af met opdrachtgevers en lijnmanagement, en begeleidt soms een startende projectleider binnen een project. Een voorbeeld van dit soort projecten is de revitalisering van openbare ruimte in bestaande wijken, zoals de herinrichting van de Bloemenbuurt.

Werkzaamheden en resultaten

  • Bepalen van de gewenste projectaanpak in samenspraak met de opdrachtgever.
  • Formeren van een projectteam (in overleg met opdrachtgever en lijnmanagement) en aansturen van projectmedewerkers.
  • Opstellen van een plan van aanpak inclusief risicoanalyse, projectplanning en kostenraming.
  • Bewaken van de voortgang van (deel)projecten door risicogestuurd te sturen op tijd, geld en kwaliteit.
  • Regie voeren over ontwerp, voorbereiding, aanbesteding en uitvoering van (deel)projecten.
  • Begeleiden van aanbestedingen en voeren van overleg/onderhandelingen met externe partijen en belangengroepen.
  • Adviseren van opdrachtgever en lijnmanagement over risicos en projectproces.
  • Adviseren op het gebied van civiel- en cultuurtechniek en uitvoeren van klantcoordinatie/accountmanagement.

Eisen

Vereisten (knock-outcriteria)

  • BYOD (bring your own device): voor deze opdracht moet de kandidaat gebruik maken van eigen laptop en mobiel.
  • Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag.
  • Aantoonbare afgeronde hbo bachelor opleiding.
  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als projectleider openbare ruimte binnen een gemeente.
  • Aantoonbaar Beschikbaar voor 32 36 uur per week gedurende de looptijd van de opdracht, inclusief de mogelijke verlengingen.

Selectiecriteria

  • Aantoonbare werkervaring met het leiden van complexe projecten binnen de openbare ruimte, zoals stedelijke herontwikkelingsprojecten of civieltechnische projecten (35 punten).
  • Aantoonbare werkervaring met civiel technische discipline, motiveer dit middels een korte motivatie van niet meer dan 1/4 a4 (25 punten).
  • Aantoonbare werkervaring met integrale samenwerkingen en advies binnen een gemeente (20 punten).
  • Aantoonbare werkervaring met het opstellen van en een plan van aanpak en risico analyse (tijd,geld en kwaliteit) gericht op ontwikkel of civiel technische projecten (10 punten).
  • De kandidaat is bereid om bij wederzijds goedvinden na minimaal 1040 uur of na 12 maanden kosteloos bij opdrachtgever in dienst te treden (minimaal 1040 uur) (10 punten).

Wensen en competenties

Competenties

  • Doelgericht en besluitvaardig.
  • Verbindend en communicatief sterk.
  • Sterk in delegeren en planmatig werken.
  • In staat om mensen en informatie samen te brengen en te vertalen naar gerichte plannen en adviezen.

Organisatie en team

Gemeente Ede, smaakmakers van de Veluwe
Ede is veelzijdig: wonen, werken, recreeren kent in Ede vele smaken. Van het levendig centrum in de stad Ede tot het gevarieerde buitengebied en de natuur van de Veluwe. Een groot gebied met dorpen en stad. We kijken hoe we inwoners verder helpen door goed te luisteren. En geven duidelijk aan wat we te bieden hebben. Wist je dat we bij onze gemeente de nadruk op voedsel en gezondheid leggen? Tegelijkertijd focussen we met zon 1000 collegas op andere belangrijke zaken. Denk aan het zorgen voor voldoende woningen en het werken aan leefbaarheid en duurzaamheid. Voor iedereen, want iedereen is welkom. Onze samenleving en omgeving is continu in ontwikkeling, wij bewegen mee en kijken vooruit. Dat maakt ons wendbaar en weerbaar.

Ingenieursbureau Ede

Welkom bij het Ingenieursbureau van de gemeente Ede. Wij leveren een belangrijke bijdrage aan nieuwe stedelijke ontwikkelingen en zorgen voor groot onderhoud, vernieuwing en herinrichting van de openbare ruimte. Binnen onze afdeling werken 45 professionals waaronder projectleiders, technisch specialisten, contractvoorbereiders, kostendeskundigen en toezichthouders nauw samen. De cultuur is open, betrokken en gericht op kwaliteit. We helpen elkaar, zetten een stap extra en werken vanuit vertrouwen aan projecten die echt het verschil maken voor meer dan 120.000 inwoners.

Gespreksinformatie

Planning

De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op maandag 8 december 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op donderdag 4 december 2025 bericht.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:

Uitvoeringsvoorwaarde

Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de Gemeente Ede mag geen arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct leiding en toezicht van de Gemeente Ede. Als onderdeel van de aanbestedingsprocedure vindt een screening plaats op integriteit, betrouwbaarheid en zelfstandigheid. Deze screening omvat onder meer een online controle van openbare bronnen en een beoordeling van de arbeidsrelatie conform de Wet DBA. De screening is verplicht en wordt uitgevoerd voor gunning. De resultaten kunnen leiden tot uitsluiting van deelname.

Functieschaal

Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Fee

De opdrachtgever brengt voor deze opdracht 1,90 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier.

CV-eisen

  • Maximaal 5 paginas, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen

De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma Di Wo Do Vr.

Overige informatie

De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen. Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi). Voor de toegang verlening tot alle systemen bij de Gemeente Ede is het verstrekken van een geboortedatum noodzakelijk. Deze zal worden opgevraagd bij de telefonische voorlopige gunning, en zal door de externe administratieve broker uitsluitend worden verwerkt voor dit doel en wordt niet opgeslagen voor andere doeleinden. Als onderdeel van de aanbestedingsprocedure vindt een screening plaats op integriteit, betrouwbaarheid en zelfstandigheid. Deze screening omvat onder meer een online controle van openbare bronnen en een beoordeling van de arbeidsrelatie conform de Wet DBA. De screening is verplicht en wordt uitgevoerd voor gunning. De resultaten kunnen leiden tot uitsluiting van deelname.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Ernst Schoneveld via ernst.schoneveld@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contactpagina.
Senior Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Senior Adviseur
Bereikbaar van 9:00 tot 17:00
Werkdagen: ma, di, do, vr