Bergstraat 4, 6711 DD Ede, Nederland
Begindatum:
Z.S.M.Einddatum:
-Publicatiedatum:
8 okt 2025Jeugdhulpregio JeugdFV (zie www.jeugdfv.nl) is een samenwerkingsverband van zeven gemeenten in de regio FoodValley en verantwoordelijk voor de inkoop van jeugdzorgdiensten. Binnen dit proces worden diverse knelpunten ervaren op het gebied van contractmanagement, informatievoorziening en sturing. Het inschrijfproces voor nieuwe aanbieders is bijvoorbeeld niet efficient en nog niet conform NIS2 ingericht. Daarnaast ontbreekt een goed overzicht van wachtlijsten, waardoor planning en inkoop niet optimaal op elkaar aansluiten. Ook is er behoefte aan betere afstemming met de afdeling BIAS van de gemeente Ede en aan inzicht in hiaten binnen het zorglandschap.
Om deze uitdagingen aan te pakken, wil Jeugdhulpregio JeugdFV een externe specialist inhuren die deze vraagstukken analyseert, concrete verbeterkansen formuleert en indien gewenst ondersteunt bij implementatie. De opdracht is nadrukkelijk resultaatgericht: de opdrachtnemer bepaalt zelf de werkwijze en planning om de beoogde resultaten te behalen.
De opdracht start zo spoedig mogelijk en heeft een initiële looptijd van 4 maanden. In deze periode worden bovengenoemde analyses, adviezen en rapportages opgeleverd. Het opleveren van een implementatieplan, gebaseerd op de resultaten van deze eerste fase, vormt een voorwaarde voor een mogelijke verlenging van de opdracht. Op basis van dit implementatieplan en de inschatting van de benodigde tijd voor implementatie en verbeteringen kan worden besloten de opdracht te verlengen. Een verlenging kan maximaal twee keer plaatsvinden voor telkens vier maanden en is uitsluitend bedoeld voor de uitvoering van het implementatieplan. Bij een eventuele verlenging worden er nieuwe resultaatafspraken gemaakt. De opdrachtnemer bepaalt zelf hoe en wanneer de werkzaamheden worden uitgevoerd om de resultaten binnen de gestelde termijn te realiseren. De opdracht wordt volledig zelfstandig uitgevoerd door de opdrachtnemer. Er is geen sprake van een gezagsverhouding: Jeugdhulpregio JeugdFV formuleert uitsluitend de gewenste resultaten. De opdrachtnemer bepaalt zelf de aanpak en deelt periodiek de voortgang.
Jeugdhulpregio JeugdFV (zie www.jeugdfv.nl) is een samenwerkingsverband van zeven gemeenten in de regio FoodValley en verantwoordelijk voor de inkoop van jeugdzorgdiensten.
Stap 1: Beoordeling cv's op minimumeisen
Cvs worden beoordeeld op de minimumeisen in het bovengenoemde profiel. Kandidaten die voldoen, worden geselecteerd voor stap 2. Kandidaten die niet voldoen, worden niet verder beoordeeld.
Stap 2: Selectie cv's die aan de organisatie worden voorgelegd
De cv's van kandidaten die voldoen aan de minimumeisen worden in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde gunningscriteria beoordeeld. De kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend.
Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de cv's van de door de administratieve broker geselecteerde kandidaten in onderlinge vergelijking op de volgende criteria: relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten en relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties. De beste scorende kandidaten worden uitgenodigd voor een selectiegesprek.
Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald. De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op donderdag 23 oktober 2025, 09.00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op dinsdag 21 oktober 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
Voor deze opdracht geldt een maximum totaalbudget van 14.400 excl. btw, inclusief reis- en bijkomende kosten.