Parkeerregisseur

Gemeente Ede

Bergstraat 4, 6711 DD Ede, Nederland

Sluit over 10 dagen
Geen maximum 24 tot 32 Gelderland

Begindatum:

17 nov 2025

Einddatum:

31 aug 2026

Uren per week:

24 - 32

Publicatiedatum:

22 okt 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Opdrachtomschrijving

Wij zoeken een parkeerregisseur die t/m de zomer een sleutelrol wil spelen in het vormgeven en optimaliseren van het parkeermanagement binnen de gemeente Ede. Concrete opdracht is daarbij het coordineren van het geheel aan werkzaamheden bij de oplevering van de P&R Ede-Wageningen, van het goed neerzetten van de exploitatie tot aan de parkeerregulering in het stationsgebied.

Werkzaamheden en verantwoordelijkheden

Als parkeerregisseur draag je verantwoordelijkheid voor het beheer, de exploitatie en het contractmanagement van de parkeerfaciliteiten, stuurt het parkeerbedrijf aan en verzorgt het omgevingsmanagement. Je zorgt daarnaast voor de uitwerking van het parkeerbeleid, op basis van een externe analyse en het Ontwikkelkader Ede-stad, en stemt af met verschillende stakeholders binnen de organisatie en daarbuiten.

Eisen

  • BYOD (bring your own device): voor deze opdracht moet de kandidaat gebruik maken van eigen laptop en mobiel

  • Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag

  • De aangedragen kandidaat over een afgeronde opleiding op minimaal Hbo Bachelor niveau

  • De aangedragen kandidaat over minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 6 jaar met parkeerbeleid, beheer en exploitatie van parkeerfaciliteiten

Wensen en competenties

Wensen

  • De aangedragen kandidaat beschikt over een afgeronde opleiding op minimaal Hbo Bachelor niveau (35 punten)

  • De aangedragen kandidaat beschikt over minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 6 jaar met parkeerbeleid, beheer en exploitatie van parkeerfaciliteiten, in het bijzonder parkeergarages (40 punten)

  • De aangedragen kandidaat beschikt over minimaal 2 jaar aantoonbare en relevante werkervaring in de afgelopen 6 jaar bij een gemeente (25 punten)

Competenties

  • Coordinerend vermogen, het vermogen om doelgericht te handelen, overzicht te behouden en prioriteiten te stellen bij het coordineren van werkzaamheden.

  • Resultaatgericht, het vermogen om resultaatgericht en tegelijkertijd sturend op te treden, zodat samen met het team de voortgang wordt bewaakt en de gestelde doelen efficient behaald worden.

  • Omgevingsbewustzijn, het vermogen om maatschappelijke en politieke belangen te herkennen en te managen en de verbindingen tussen verschillende beleidsvelden en stakeholders te begrijpen.

  • Strategisch inzicht, het vermogen om een lange termijn visie voor het parkeerbeleid te kunnen ontwikkelen, de uitvoering hiervan kunnen coordineren en in staat zijn voor een efficiente integratie van beleid en operatie te zorgen.

  • Adviesvaardigheden, het vermogen om zowel managers als andere stakeholders te adviseren en te overtuigen, waarbij strategisch advies gegeven wordt over complexe vraagstukken en de vertaling van beleid naar de praktijk gewaarborgd wordt.

Organisatie en team

Gemeente Ede, smaakmakers van de Veluwe

Ede is veelzijdig: wonen, werken, recreeren kent in Ede vele smaken. Van het levendig centrum in de stad Ede tot het gevarieerde buitengebied en de natuur van de Veluwe. Een groot gebied met dorpen en stad. We kijken hoe we inwoners verder helpen door goed te luisteren. En geven duidelijk aan wat we te bieden hebben. Wist je dat we bij onze gemeente de nadruk op voedsel en gezondheid leggen? Tegelijkertijd focussen we met zo'n 1000 collega's op andere belangrijke zaken. Denk aan het zorgen voor voldoende woningen en het werken aan leefbaarheid en duurzaamheid. Voor iedereen, want iedereen is welkom. Onze samenleving en omgeving is continu in ontwikkeling, wij bewegen mee en kijken vooruit. Dat maakt ons wendbaar en weerbaar.

Gespreksinformatie

Benodigd aantal professionals

1. Beoordeling Stap 1: Beoordeling cv's op minimumeisen
De externe administratieve broker beoordeelt de cv's op de minimumeisen in het bovengenoemde profiel. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.

Stap 2: Selectie cv's die aan de organisatie worden voorgelegd
De externe administratieve broker beoordeelt de cv's van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde gunningscriteria te beoordelen door de externe administratieve broker. De kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.

Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de cv's van de kandidaten die door de externe administratieve broker zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria. Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten. Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties. De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.

Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald. De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geinformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op maandag 10 november 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op dinsdag 4 november 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1
Hybride werken: Ja

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 11. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina's, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma Di Wo Do Vr.

Overige informatie
De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen. Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi). Voor de toegang verlening tot alle systemen bij de Gemeente Ede is het verstrekken van een geboortedatum noodzakelijk. Deze zal worden opgevraagd bij de telefonische voorlopige gunning, en zal door de externe administratieve broker uitsluitend worden verwerkt voor dit doel en wordt niet opgeslagen voor andere doeleinden.

Meer informatie
Optie tot verlenging: 2 x 3 maand(en)

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Sybren Hindriks via 06 43 53 65 77 / sybren.hindriks@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Sybren Hindriks
Sybren Hindriks
Opdracht Adviseur