Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.

Directievoerder

Gemeente Ede

Bergstraat 4, 6711 DD Ede, Nederland

Sluit over 12 dagen
100 32 tot 36 Gelderland

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

-

Uren per week:

32 - 36

Publicatiedatum:

16 okt 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Opdrachtomschrijving

Wij zoeken een Directievoerder voor de afdeling Ingenieursbureau Ede. Als directievoerder begeleid je de uitvoering van complexe en gevarieerde projecten binnen de gemeente. Tijdens de werkvoorbereiding zet je je deskundigheid in en tijdens de uitvoering zie je erop toe dat projecten volgens afspraak worden uitgevoerd. Denk hierbij aan projecten zoals het bouw- of woonrijp maken van grond, bodemsanering, asfalt- en sloopprojecten of rioleringswerkzaamheden. Dankzij jouw inzet worden onze projecten professioneel uitgevoerd en wordt de gemeente Ede optimaal vertegenwoordigd.

Werkzaamheden en resultaten

De professional die wij zoeken levert in samenwerking met collegas en partners onder andere de volgende resultaten op:

  • Fungeren als schakel tussen projectleider, aannemers en toezichthouders en aansturen van het uitvoerende team.
  • Beantwoorden van ontwerptechnische vragen en optreden als vertegenwoordiger van de gemeente richting bewoners en uitvoerende partijen.
  • Adviseren over de volledigheid, correctheid en uitvoerbaarheid van plannen tijdens de contractvoorbereiding en bestekfase.
  • Bewaken van uitvoering, kwaliteit, planning en voortgang; signaleren en oplossen van knelpunten, en indien nodig escaleren naar de projectleider.
  • Administratief afwikkelen van projecten, inclusief overdrachtsdossiers, proces-verbaal van oplevering, gebrekenlijsten en eindafrekening.

Eisen

  • BYOD (bring your own device): de kandidaat maakt gebruik van eigen laptop en mobiel;
  • Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd;
  • Aantoonbare afgeronde mbo opleiding in de richting van civiele techniek;
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare ervaring als directievoerder binnen civieltechnische projecten;
  • Beschikbaar voor 32 tot 36 uur per week gedurende de looptijd van de opdracht;
  • Een maximum uurtarief van 100,- exclusief btw, inclusief woon-werkverkeer en fee Flextender.

Wensen en competenties

Wensen

  • Aantoonbare kwaliteit en diepgang van ervaring met civieltechnische projecten binnen de openbare ruimte, blijkend uit een concreet projectvoorbeeld waarin de kandidaat risicos, complexiteit en kwaliteit succesvol heeft beheerst;
  • Ervaring met RAW. Blijkend uit afgeronde projecten waarin deze systematieken aantoonbaar zijn toegepast;
  • Ervaring met projectcommunicatie en samenwerking met interne en externe partijen. Aangetoond met een voorbeeld waarin de kandidaat effectief heeft geschakeld tussen bewoners, aannemers, projectleiding en toezichthouders;
  • Werkervaring binnen of in opdracht van een overheidsorganisatie. Aantoonbaar via eerdere projecten of inhuur bij gemeenten, provincies of waterschappen;
  • De kandidaat is bereid om bij wederzijds goedvinden na minimaal 1040 uur of na 12 maanden kosteloos bij opdrachtgever in dienst te treden.

Competenties

  • Planmatig en resultaatgericht werken;
  • Communicatief sterk, zowel mondeling als schriftelijk;
  • Samenwerkingsgericht en stressbestendig;
  • Kwaliteitsgericht en analytisch vermogen;
  • Goede oordeelsvorming en conflicthantering.

Organisatie en team

Gemeente Ede, smaakmakers van de Veluwe

Ede is veelzijdig: wonen, werken, recreeren kent in Ede vele smaken. Van het levendig centrum in de stad Ede tot het gevarieerde buitengebied en de natuur van de Veluwe. Een groot gebied met dorpen en stad. We kijken hoe we inwoners verder helpen door goed te luisteren. En geven duidelijk aan wat we te bieden hebben. Wist je dat we bij onze gemeente de nadruk op voedsel en gezondheid leggen? Tegelijkertijd focussen we met zon 1000 collegas op andere belangrijke zaken. Denk aan het zorgen voor voldoende woningen en het werken aan leefbaarheid en duurzaamheid. Voor iedereen, want iedereen is welkom. Onze samenleving en omgeving is continu in ontwikkeling, wij bewegen mee en kijken vooruit. Dat maakt ons wendbaar en weerbaar.

Ingenieursbureau Ede

Welkom bij het Ingenieursbureau van de gemeente Ede. Wij leveren een belangrijke bijdrage aan nieuwe stedelijke ontwikkelingen en zorgen voor groot onderhoud, vernieuwing en herinrichting van de openbare ruimte. Binnen het Ingenieursbureau werken projectleiders, directievoerders, toezichthouders, kostendeskundigen, planners, contractvoorbereiders en technisch specialisten intensief samen. De afdeling telt circa 60 collegas. Je werkt in een team van vijf directievoerders met veel praktijkervaring en een open, collegiale sfeer. Vertrouwen, vakmanschap en samenwerking staan centraal.

Gespreksinformatie

Beoordeling

Stap 1: Beoordeling cvs op minimumeisen

Flextender beoordeelt de cvs op de minimumeisen in het bovengenoemde profiel. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.

Stap 2: Selectie cvs die aan de organisatie worden voorgelegd

Flextender beoordeelt de cvs van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde gunningscriteria te beoordelen door Flextender. De kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.

Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek

De opdrachtgever beoordeelt de cvs van de kandidaten die door Flextender zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria. Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten. Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties. De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.

Stap 4: Selectiegesprek

In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald. De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geinformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.

Planning

De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op maandag 3 november 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op vrijdag 31 oktober 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:

CV-eisen

Maximaal 5 paginas, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen

De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma Di Wo Do Vr.

Overige informatie

De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen. Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi). Tijdens de inschrijving is het vermelden van Geboorte datum van de kandidaat verplicht, ook voor de onboarding intern.

Meer informatie

Vragen kunnen ingediend worden tot woensdag 22 oktober 2025, 09:00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op vrijdag 24 oktober 2025 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen via de onderstaande button. De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot woensdag 29 oktober 2025, 09:00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Ernst Schoneveld via 06 29 30 84 22 / ernst.schoneveld@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Senior Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Senior Adviseur