Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.
Logo van Gemeente Dronten
Logo van Gemeente Dronten

inkoopadviseur

De Rede 1, 8251 ER Dronten, Nederland

Sluit morgen
om 16:00

Begindatum:

1 jan 2026

Einddatum:

-

Uren per week:

32

Publicatiedatum:

24 nov 2025
Opdracht tarief Geen maximumOpdracht uren 32
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Opdrachtomschrijving

De gemeente Dronten koopt jaarlijks voor miljoenen aan producten en diensten in. Dit vraagt om een professionele wijze van inkopen en aanbesteden. Het inkoopteam bestaat uit: een strategisch inkoopadviseur, een inkoopadviseur en een medewerker Inkoop en contractbeheer. Wegens het vertrek van een inkoopadviseur en het mogelijk starten van een nieuwe inkoopadviseur die op vlieghoogte moet komen is tijdelijke inzet van een inkoopadviseur noodzakelijk om meerdere aanbestedingen op te starten en te begeleiden.

Werkzaamheden

Je voert zelfstandig meervoudige en Europese aanbestedingsprocedures uit. Deze aanbestedingen hebben betrekking op ICT, communicatie en andere gebieden (via TenderNed).

Eisen

  • Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
  • Aantoonbaar afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
  • Aantoonbare afgeronde opleiding NEVI 1;
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 8 jaar als inkoopadviseur binnen de overheid;
  • Aantoonbare werkervaring met het projectmatig begeleiden van Europese aanbestedingen.

Wensen en competenties

Wensen

  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als inkoopadviseur in de afgelopen 10 jaar;
  • Aantoonbaar afgeronde NEVI-2 opleiding;
  • Minimaal 3 succesvolle afgeronde Europese aanbestedingen op het gebied van ICT of communicatie (benoem deze separaat in het cv);
  • Aantoonbare werkervaring met het professionaliseren van een inkoopafdeling (benoem separaat en beknopt een voorbeeld in het cv);
  • Aantoonbare werkervaring met Tenderned en Mercell (benoem dit expliciet in het cv);
  • Aantoonbare werkervaring met UBW en Unit4 (benoem dit expliciet in het cv).

Competenties

  • Klantgericht;
  • Analyserend vermogen;
  • Samenwerken;
  • Proactief;
  • Communicatief vaardig.

Organisatie en team

Dronten is een dynamische en ambitieuze gemeente, gelegen in het hart van Flevoland, waar rust en ruimte hand in hand gaan met innovatie en ontwikkeling. Met haar groene landschappen en bruisende dorpskernen is Dronten een plek waar gezinnen, ondernemers en natuurliefhebbers zich thuis voelen. Gemeente Dronten staat voor innovatie, inclusiviteit en het bouwen aan een toekomstbestendige gemeenschap richting 2050. Waar we nu op ruim 44.000 inwoners zitten, willen we in 2050 richting de 60.000 inwoners gegroeid zijn. Onze visie is gebaseerd op de principes van midden in de samenleving staan, verbinden, dienstverlenend zijn, vertrouwen, en werken aan gemeenschappelijke opgaven. De lijnen zijn kort en bij alles wat we doen gaan we voor toegevoegde waarde en verbetering. Een lerende organisatie: dat willen wij zijn en uitdragen. We staan open voor feedback en geven onze medewerkers de ruimte om te ontwikkelen.

Het inkoopteam bestaat uit: een strategisch inkoopadviseur, een inkoopadviseur en een medewerker Inkoop en contractbeheer.

Gespreksinformatie

Beoordelingsproces:

  1. Beoordeling cv's op minimumeisen: Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen worden geselecteerd voor de volgende stap.
  2. Selectie tien (10) cv's: De tien (10) kandidaten die het beste scoren op de gunningscriteria worden geselecteerd voor de volgende stap. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend.
  3. Uitnodiging voor een selectiegesprek: De opdrachtgever beoordeelt de geselecteerde cv's op relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten en bij soortgelijke organisaties. De best scorende kandidaten worden uitgenodigd voor een selectiegesprek.
  4. Selectiegesprek: Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. Hierin wordt getoetst in hoeverre de kandidaten voldoen aan het profiel, met name op de competenties. Kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort, zal stap drie worden herhaald. De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel.

Planning:

De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op woensdag 3 december 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op dinsdag 2 december 2025 een uitnodiging. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:

Functieschaal

Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

CV-eisen

Maximaal 5 paginas, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Overige informatie

De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen. De opdrachtgever zal om een Integriteitsverklaring vragen. De opdrachtgever zal om een Uittreksel Handelsregister (KvK) vragen. De opdrachtgever zal om een Uniform Europees Aanbestedingsdocument (UEA) vragen. Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

Meer informatie

Vragen kunnen ingediend worden tot woensdag 26 november 2025, 09.00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op donderdag 27 november 2025 gepubliceerd op onze website.
Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nina de Jong via nina.dejong@kbenp.nl of met Ernst Schoneveld via ernst.schoneveld@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contactpagina.
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur
Afwezig
Werkdagen: ma, di, wo, do, vr
Senior Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Senior Adviseur
Afwezig
Werkdagen: ma, di, do, vr