Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.

beleidsadviseur sport

De Rede 1, 8251 ER Dronten, Nederland

Sluit over 6 dagen
Geen maximum 28 tot 32 Flevoland

Begindatum:

1 nov 2025

Einddatum:

-

Uren per week:

28 - 32

Publicatiedatum:

18 okt 2025

Omschrijving

Opdrachtomschrijving

Als beleidsadviseur sport ben je het eerste aanspreekpunt voor en onderhoud je de contacten met de sportverenigingen, andere sport- en beweegaanbieders, de buurtsportcoaches en Optisport, de exploitant van de gemeentelijke sportaccommodaties. Je hebt daarnaast uiteraard ook contacten met organisaties buiten de sportwereld, waaronder scholen, welzijnsorganisaties, GGD en politie. In je rol als beleidsadviseur sport ontwikkel en voer je het sportbeleid uit als middel om bij te dragen aan het welbevinden van onze inwoners. Dit doe je samen met jouw collegas die de andere beleidsterreinen binnen het sociaal domein van de gemeente ontwikkelen en uitvoeren. De basis hiervoor is ons strategisch Beleidskader Sociaal Domein en ons uitvoeringsprogramma Gezond Samenleven. Je brengt ook advies uit aan management, college en raad over jouw beleidsterrein. Een ander onderdeel van je takenpakket is het opstellen en beheren van contracten op het gebied van sportaccommodaties (huur, pacht, exploitatie). Je voert het subsidiebeleid van de gemeente uit binnen het cluster Gezond Samenleven. Dan gaat het over subsidiebeschikkingen, uitvoeringsovereenkomsten en subsidiebeleidsregels. Je hebt afstemming met partners over door hen uit te voeren projecten en activiteiten. Afhankelijk van het project of de activiteit is je adviserende of je praktische rol groter. Je bent voor organisaties en burgers op genoemde beleidsterreinen het aanspreekpunt en gesprekspartner. We verwachten van dat je in staat bent om de samenwerking tussen partijen op het beleidsterrein sport te stimuleren. Je hebt daar een actieve en verbindende rol in. Ook lever je een bijdrage aan de interne P&C-cyclus op het onderdeel sport. In deze afwisselende en uitdagende functie werk je nauw samen met de collega beleidsmedewerkers binnen het sociaal domein en zorg je voor de verbindingen tussen de verschillende beleidsterreinen zoals zorg, gezondheid, participatie, sport, jeugd en welzijn. En met een collega op beleidsterrein sport; jullie trekken samen op om adaptief en effectief te werken aan de doelen voor sport. Daarnaast krijg je in deze functie ook regelmatig te maken met themas buiten het sociaal domein, maar die wel raken aan de sport. Hierbij kun je denken aan onder meer economie, citymarketing, ruimtelijk beheer en openbare orde.

Werkzaamheden

  • Je houdt ontwikkelingen, adviseert proactief het team en/of het management, draagt bij aan implementatie en borging van noodzakelijke wijzigingen en coordineert waar nodig projecten.
  • Je onderhoudt contacten met sportverenigingen, andersoortige sport- en beweegaanbieders, de buurtsportcoaches en Optisport, de exploitant van de gemeentelijke sportaccommodaties.
  • Je hebt daarnaast uiteraard ook contacten met organisaties buiten de sportwereld, waaronder scholen, welzijnsorganisaties, GGD en politie.
  • Je stelt subsidie beschikkingen en samenwerkingsovereenkomsten op met de partners en aanbieders.
  • Je schrijft college- en raadsvoorstellen en adviseert de portefeuillehouder en het college.
  • Je levert op jouw terrein een bijdrage aan de verantwoording en (financiele) jaarstukken.
  • Je werkt vanuit en draagt bij aan de integrale visie op het sociaal domein.

Eisen

  • Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
  • Aantoonbare kennis van- en werkervaring met sport en bewegen en van de verenigingswereld;
  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring binnen een gemeentelijke politiek-bestuurlijke context;

Wensen en competenties

Competenties

  • Je krijgt energie van de omgang met mensen en je verbindt graag belangen met elkaar;
  • Jij bent doel- en resultaatgericht en je houdt rekening met je omgeving;
  • Je bent gericht op vernieuwing en verbetering en je staat stevig in je schoenen, ook als het even tegenzit;
  • Je hebt oog voor de verschillende belangen en bestuurlijke verhoudingen en kunt daarin goed bewegen.

Organisatie en team

Organisatie

Dronten is een dynamische en ambitieuze gemeente, gelegen in het hart van Flevoland, waar rust en ruimte hand in hand gaan met innovatie en ontwikkeling. Met haar groene landschappen en bruisende dorpskernen is Dronten een plek waar gezinnen, ondernemers en natuurliefhebbers zich thuis voelen. Gemeente Dronten staat voor innovatie, inclusiviteit en het bouwen aan een toekomstbestendige gemeenschap richting 2050. Waar we nu op ruim 44.000 inwoners zitten, willen we in 2050 richting de 60.000 inwoners gegroeid zijn. Onze visie is gebaseerd op de principes van midden in de samenleving staan, verbinden, dienstverlenend zijn, vertrouwen, en werken aan gemeenschappelijke opgaven. De lijnen zijn kort en bij alles wat we doen gaan we voor toegevoegde waarde en verbetering. Een lerende organisatie: dat willen wij zijn en uitdragen. We staan open voor feedback en geven onze medewerkers de ruimte om te ontwikkelen.

Gespreksinformatie

Beoordeling

Stap 1: Beoordeling cvs op minimumeisen

De externe administratieve broker beoordeelt de cvs op de Vereisten / Knock-outcriteria in het bovengenoemde profiel. Kandidaten die voldoen aan de Vereisten / Knock-outcriteria in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.

Stap 2: Selectie tien (10) cvs die aan de organisatie worden voorgelegd

De externe administratieve broker beoordeelt de cvs van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde gunningscriteria te beoordelen door de externe administratieve broker. De tien (10) kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.

Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek

De opdrachtgever beoordeelt de cvs van de kandidaten die door de externe administratieve broker zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria. Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten. Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties. De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.

Stap 4: Selectiegesprek

In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald. De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geinformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.

Planning

De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op xxx. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op xxx bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:

Functieschaal

Deze functie is ingedeeld in functieschaal xx.

CV-eisen

Maximaal 5 paginas, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen

De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma Di Wo Do Vr

Overige informatie

De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen. De opdrachtgever zal om een Integriteitsverklaring vragen. De opdrachtgever zal om een Uittreksel Handelsregister (KvK) vragen. De opdrachtgever zal om een Uniform Europees Aanbestedingsdocument (UEA) vragen. Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi). Voor opdrachtnemer geldt een Social Return (SROI) verplichting bij gegunde opdrachten hoger dan 400.000. Voor meer informatie zie: (https://talentenregiohuurtin.nl/wp-content/uploads/2024/10/SROI-bijlage-DAS-v2.pdf).

Meer informatie

Vragen kunnen ingediend worden tot xxxx. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op xxxx gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij de externe administratieve broker, via het platform. De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot xxxx. Tot die tijd kunt u reageren.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nina de Jong via 06 39 84 53 67 / nina.dejong@kbenp.nl of met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur