Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.
Logo van Gemeente Drimmelen
Logo van Gemeente Drimmelen

Klantmanager Inkomen

Gemeente Drimmelen

Park 1, 4921 BV Made, Nederland

Sluit over 4 dagen

Begindatum:

22 dec 2025

Einddatum:

31 mei 2026

Uren per week:

36

Publicatiedatum:

13 dec 2025
Opdracht tarief OnbekendOpdracht uren 36

allround casemanager Werk en Inkomen (32-36 uur) per week


Wie zijn wij?
Je komt te werken bij de afdeling Sociaal Domein. We werken met zo’n 50 fte samen aan de ontwikkeling en uitvoering van beleid op alle terreinen van het sociaal domein. We voelen ons betrokken en helpen elkaar graag. Met de schaalgrootte van de gemeente Drimmelen is het fijn werken met collega’s die je ook echt kent.


Wat ga je doen?
  • Het is een veelzijdige opdracht: je voert de Participatiewet en IOAW zowel op het gebied van rechtmatigheid als doelmatigheid uit.
  • Je beoordeelt aanvragen levensonderhoud, bijzondere bijstand, individuele inkomenstoeslag, individuele studietoeslag en loonkostensubsidie. Je verricht heronderzoeken, beëindigingsonderzoeken en neemt eventueel besluiten tot terugvordering of tot het opleggen van een maatregel of boete. 
  • Ook houd je je bezig met re-integratie: samen met de werkmakelaar van de gemeente Drimmelen zoek je op creatieve wijze naar kansen voor toeleiding naar de arbeidsmarkt of zorgmogelijkheden.
  • Samenwerking met collega's van het sociaal domein (Werk en Inkomen, Wmo/zorg en CJG/jeugdhulp) vinden wij belangrijk. In de gemeente Drimmelen werken we volgens het principe van de Omgekeerde Toets. Het is een pré als je hier al ervaring mee hebt.

     

Wat breng jij mee?
Je bent een ervaren casemanager met HBO werk- en denkniveau. Je hebt kennis van en ervaring met de wetgeving op het gebied van P-wet/IOAW. Bekendheid met de doelgroep statushouders en de Wet inburgering is een pré. Je werkt klantgericht, je hebt een zakelijke instelling en weet van aanpakken. Je bent communicatief vaardig, daadkrachtig, accuraat, oplossingsgericht, stressbestendig en je kunt goed samenwerken. Ervaring met softwarepakket Suite Sociaal Domein is vereist. 


Met betrekking tot onderstaande moeten we aangeven of het een eis of wens is:
- Minimaal afgeronde HBO opleiding - eis
- Minimaal 3 jaar ervaring als Inkomensconsulent of casemanager Werk en Inkomen - eis
- Kennis en ervaring van/met Participatiewet - eis
- Kennis en ervaring van/met IAOW - eis
- Ervaring met werken volgens het principe van de Omgekeerde toets – wens
- Ervaring met softwarepakket Suite Sociaal Domein - eis
- Beschikbaar voor het aantal uren per week (32-36) – eis
- Start uiterlijk per 15 december 2025 – wens

 
Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via susan.peschier@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Onze adviseurs staan je graag persoonlijk te woord op maandag t/m vrijdag tussen 09:00 en 17:00 uur. Je kunt jouw vraag alvast stellen via de contactpagina of kom terug op een ander tijdstip!
Opdracht Adviseur