Begindatum:
Z.S.M.Einddatum:
1 jun 2026Publicatiedatum:
31 okt 2025Als senior medewerker DIV vervul je een centrale rol in het beheren en bewaken van onze fysieke en digitale archieven. In een kleine gemeente is geen dag hetzelfde: je schakelt snel tussen verschillende werkzaamheden en collega's weten jou te vinden als het gaat om informatiebeheer.
Werkzaamheden:
het beheren van fysieke en digitale archief, het uitvoeren van kwaliteitscontroles hierop en voorstellen doen voor verbeteringen;
correct toepassen van archiefprocedures en bewaartermijnen;
het beantwoorden van vragen van collega's over archieven en het opzoeken van documenten;
het vervangen van de medewerker postregistratie bij afwezigheid;
ondersteunen bij eventuele samenwerking met buurgemeenten op gebied van archivering.
Door jouw kennis en nauwkeurigheid zorgen we er samen voor dat onze informatie actueel, veilig en goed vindbaar blijft.
Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau met de focus op archivering, bij voorkeur SOD II, LRM, HMDI of een vergelijkbare opleiding;
Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als senior medewerker DIV bij een gemeente of provincie;
Beschikbaar voor 28 tot 32 uur per week;
Aantoonbaar bereid om vanuit het stadskantoor te werken (Benoem dit duidelijk in het cv);
Aantoonbare werkervaring met Decos Join (Benoem duidelijk in het cv waar deze is opgedaan).
Aantoonbare kennis van documentbeheer en archiefwetgeving, inclusief de Archiefwet en AVG (privacywetgeving) (Benoem dit duidelijk in het cv);
Aantoonbare werkervaring met het scannen en digitaal vastleggen van documenten (Benoem dit duidelijk in het cv);
Aantoonbare kennis van bewaartermijnen, correcte dossiervorming en digitale toegankelijkheids- en beveiligingsprotocollen (Benoem dit duidelijk in het cv);
Aantoonbare werkervaring met kwaliteitscontrole en rapportage van documentstromen;
De kandidaat stelt zich voor in een korte (persoonlijke) motivatie (maximaal 1 A4) en waarom die geschikt is voor deze opdracht. De motivatie dient geschreven te zijn door de kandidaat zelf.
Nauwkeurig;
Analytisch;
Hebt overzicht;
Vernieuwende blik binnen een steeds verder digitaliserende omgeving.
Doesburg is een kleine gemeente van zo'n 11.000 inwoners. Met ruim 100 medewerkers zorgen we ervoor dat het voor inwoners, ondernemers en bezoekers prettig wonen, werken en recreëren is in onze stad. Doesburg heeft een platte organisatie, waar het managementteam 4 afdelingen aanstuurt: Samenleving, Leefomgeving, Toerisme en Economie, Buitenbeheer en Externe en Interne Dienstverlening.
De gesprekken bij de opdrachtgever worden gepland op een later moment. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen zo spoedig mogelijk bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
Stap 1: Beoordeling cv's op minimumeisen. De externe administratieve broker beoordeelt de cv's op de minimumeisen in het bovengenoemde profiel. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.
Stap 2: Selectie tien (10) cv's. De externe administratieve broker beoordeelt de cv's van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde gunningscriteria. De tien (10) kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.
Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek. De opdrachtgever beoordeelt de cv's van de kandidaten die door de externe administratieve broker zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria: Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten en Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties. De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.
Stap 4: Selectiegesprek. In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald. De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund.
Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 9. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
3 x 6 maand(en)
Maximaal 5 pagina's;
Opgesteld in het Nederlands;
Minimaal 2 referenties.
De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
Vragen kunnen ingediend worden tot woensdag 5 november 2025, 09:00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op donderdag 6 november 2025 gepubliceerd op onze website. De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot dinsdag 11 november 2025, 09:00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.