Begindatum:
1 okt 2024Einddatum:
31 dec 2024Uren per week:
24Publicatiedatum:
4 sept 2024Omschrijving van de opdracht
Gemeente den Helder heeft ambitieuze plannen om de stad nog aantrekkelijker te maken. Als vergunningverlener omgevingswet heb je een belangrijke rol bij deze plannen. Je bent verantwoordelijk voor de toetsing en de complete afhandeling van aanvragen met daarbij behorende randzaken.
Je toetst niet alleen aan wet- en regelgeving, maar je voert de volledige regie op het gebied van de Wabo aanvragen. Vanaf de start van het in behandeling nemen van een aanvraag ben je in staat om advies te raadplegen van collega’s van verschillende teams, de Gemeentelijke Adviescommissie Omgevingskwaliteit, de Omgevingsdienst, Hoogheemraadschap en andere externe partijen om een weloverwogen besluit te maken.
Verder:
Ben je het aanspreekpunt voor aanvragers, collega’s en externe partijen;
Wijs je vergunningen toe als dat kan, maar wijs je aanvragen ook af wanneer plannen niet binnen de wet- en regelgeving passen;
Adviseer je over de te volgen procedure, over de kritieke punten met betrekking tot het initiatief en of er andere vergunningen en ontheffingen nodig zijn;
Voer je regie op de werkvoorraad;
Stuur je op het werkproces en bewaak je de termijnen.
Na gunning dient de gegunde partij een VOG van de kandidaat te overleggen. Indien u inschrijft als zelfstandig dient u te allen tijde een aansprakelijkheidsverzekering te kunnen overleggen. Indien blijkt dat na gunning aan voorgaande niet kan worden voldaan betekent dat de gunning automatisch komt te vervallen
Kandidaatomschrijving
HBO werk- en denkniveau
Minimaal een afgeronde MBO bachelor opleiding in een bouwkundige richting
Afgeronde HBO opleiding in een bouwkundige richting is een pré
In het bezit van de opleiding ABW 1
Ruime ervaring als Wabo casemanager
De kandidaat is per 1 oktober beschikbaar
Bestuurlijk sensitief
Flexibel ingesteld
Secuur en accuraat
Interviewplanning
De interviews vinden plaats in de laatste week van september
Toelichting op rooster
Hybride werken is in goed overleg mogelijk
Dienstencategorie
Andere diensten
Voorwaarden voor deelname
20240529 Checklist dienstbetrekking of zelfstandige.pdf
Overeenkomst bij ZZP.pdf
Werkervaring
De kandidaat beschikt over minimaal drie jaar werkervaring als Wabo casemanager bij een gemeente/omgevingsdienst
Opleiding
De kandidaat beschikt minimaal over een afgeronde mbo niveau opleiding in een bouwkundige richting
ABW 1
De kandidaat is in het bezit van de opleiding ABW 1
Beschikbaarheid
De kandidaat is uiterlijk per 1 oktober beschikbaar voor het gevraagde aantal uur.
Gunningscriteria
Weging prijsdeel: 20 %
Werkervaring: De kandidaat heeft minimaal vijf jaar ervaring als Wabo casemanager/bouwplantoetser bij een gemeente/omgevingsdienst - Weging: 20 %
Systeemkennis: De kandidaat heeft kennis van en ervaring met het systeem Powerbrowser - Weging: 10 %
Opleiding 2: De kandidaat heeft een afgeronde hbo bachelor opleiding in een bouwkundige richting - Weging: 10 %
Ervaring: De kandidaat heeft ervaring met het begeleiden en opleiden van junioren/collega's. Geef dit duidelijk in het C.V. aan- Weging: 20 %
Interview
Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen interviews afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze interviews worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria - Weging: 20 %
Tijdens het interview wordt de kandidaat getoetst op de volgende punten:
- Werkervaring
- Kennis
- Competenties: analytisch, secuur, geduldig
- Klik met het team